-
Škoda Auto má na starosti aktivity celého koncernu VW v Indii
-
Zahájení výroby malého SUV se očekává ještě letos
-
Koncept Vision IN působí podstatně robustněji než Škoda Kamiq
-
Podvozek nabízí výrazně vyšší světlou výšku
-
Studie dostala čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 150 koní
-
Nové SUV vyjede na platformě MQB-A0-IN, vyvinuté speciálně pro Indii
Škoda Auto má v rámci projektu India 2.0 na starosti aktivity celého koncernu VW na indickém trhu. Vzhledem k jeho potenciálu a zároveň výrazným specifikům dostala zelenou vyvíjet pro něj nejen výrazně modifikovanou techniku, ale rovnou i celé zvláštní modely. Prvním z nich bude malé SUV, jehož studie, blízká sériové podobě, se pod názvem VISION IN představí 5. 2. na autosalonu Auto Expo 2020 v Dillí. Zahájení sériové výroby se očekává ještě letos. Následovat bude malý sedan na stejné platformě, příchod dalších modelů zatím není potvrzen.
Samozřejmě si nelze nevšimnout podobnosti s evropským crossoverem Kamiq, přesto jde o jiné auto. Zatím nemá jméno, ale není vyloučeno, že se bude jmenovat stejně. Liší se už proporcemi, je o něco delší, citelně vyšší a působí podstatně robustněji. Z řešení detailů je znát příprava na méně náročné výrobní postupy. Tomu odpovídá například jednodušeji řešená kapota či obecně menší plechové výlisky. Podvozek nabízí výrazně vyšší světlou výšku, v Indii ji totiž bude, na rozdíl od Evropy, opravdu potřebovat.
https://autobible.euro.cz/skoda-potvrdila-octavii-rs-s-hybridnim-pohonem-odhali-ji-uz-v-breznu/
Interiér respektuje budoucí úlohu modelů, značka Škoda tam totiž patří mezi prémiové zboží. Proto SUV nabídne prostor a esteticky řešený interiér s odvážnými liniemi, jaké v našem Kamiqu nenajdete. Samozřejmě pokud v sériovém modelu zůstanou z velmi vzletně načtrtnuté studie alespoň základní tvary. Počítá se s rozsáhlým využitím on-line služeb, čemuž nasvědčuje i umístění jakési sošky, znázorňující osobní elektronickou asistentku Lauru na palubní desce. Některé prvky i na studii pocházely z nejnovějších sériových škodovek, například malý volič automatické převodovky, a u nich lze předpokládat, že se ve stejné podobě dožijí sériové verze.
Studie dostala čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 150 koní, sedmistupňové DSG a extravagantní 19“ kola. S nimi zrychlí z klidu na stovku za 8,7 s a dosáhne 195 km/h. Sériová výstroj i parametry se však budou téměř určitě lišit. Karoserie je dlouhá 4256 a vysoká 1589 mm, mezi osami náprav naměříme 2671 mm. Tyto hodnoty se už naopak zřejmě příliš měnit nebudou.
Nové SUV vyjede na platformě MQB-A0-IN, vyvinuté speciálně pro Indii. Ta počítá s odlišným jízdním stylem i použitím případných méně náročných komponentů domácího původu. Které to budou zatím těžko soudit, ale leccos by mohly napovědět konstrukční odlišnosti mezi evropskou a indickou verzí Rapidu. Ten druhý požíval mj. zadní bubnové brzdy, hydraulický posilovač řízení či zcela odlišně (měkčeji) naladěný podvozek s tlumiči domácí výroby.
Další podrobnosti o studii Škoda Vision In si můžete přečíst v obsáhlé tiskové zprávě: