Škoda na Delhi Auto Expo 2020

Škoda Auto na autosalonu Auto Expo 2020 v Dillí: Studie VISION IN je prvním vozem projektu INDIA 2.0

  • První vůz postavený na nové modulární platformě MQB-A0-IN nabízí pohled na budoucí rodinné SUV speciálně upravené pro indický subkontinent

  • Studie VISION IN slaví ve dnech 5. – 12. února 2020 premiéru na autosalonu Auto Expo

  • V rámci projektu INDIA 2.0 zodpovídá společnost ŠKODA AUTO za aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu

  • Premiéru na indickém trhu slaví také ŠKODA KAROQ nebo modernizovaný vůz SUPERB

  • ŠKODA AUTO DigiLab India bude vyvíjet řešení v oblasti mobility vytvořené na míru indickým zákazníkům

ŠKODA AUTO představuje na autosalonu Auto Expo 2020 (5. – 12. února 2020) studii VISION IN. Studie, která je jako vůbec první model postavena na modulární platformě MQB-A0-IN speciálně upravené pro indický trh, nabízí konkrétní pohled na nové, kompaktní, rodinné SUV (na indickém trhu odpovídá střední třídě). Od června 2018 zodpovídá ŠKODA AUTO v rámci projektu INDIA 2.0 za modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu. Důležitým milníkem projektu bylo v říjnu 2019 sloučení tří společností koncernu Volkswagen Group India, zabývajících se výrobou a prodejem osobních vozů, do nově vzniklé společnosti s názvem ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL). Spojení firem umožní koordinované, rychlejší rozhodování, a zároveň i efektivnější využití stávajících synergií. ŠKODA AUTO představuje na autosalonu Auto Expo jako novinku uvedenou na indický trh také model KAROQ, dále modernizovanou vlajkovou loď vůz SUPERB, model RAPID ve verzích MONTE CARLO a Matte Concept 1,0 TSI a také vůz KODIAQ nebo sportovní model OCTAVIA RS 245.

Studií VISION IN vylepšila automobilka vzhled, typický pro značku ŠKODA. Studie představená v Dillí nabízí konkrétní pohled na designový jazyk nového, kompaktního, rodinného vozu. Česká automobilka bude pokračovat ve své SUV ofenzívě i na rychle se rozvíjejícím indickém trhu, a to sériovou verzí studie VISION IN, která bude uvedena na trh začátkem roku 2021. Základem vozu je poprvé nová, lokalizovaná modulární platforma MQB-A0-IN. Studie VISION IN kombinuje optimální prostor s vysokou variabilitou a nejmodernějšími technologiemi. Délka studie VISION IN činí 4 256 mm. Rozvor činí 2 671 mm. Studii VISION IN pohání benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k).

Díky protáhlým liniím a dlouhému rozvoru vypadá tato studie kompaktního SUV na první pohled větší. Výrazný, robustní vzhled studie ŠKODA VISION IN dokresluje také velká kapota motoru a 19palcová kola z lehké slitiny.

Osvětlené krystalické prvky na LED předních světlometech, zadních světlech, masce chladiče a výrazné světelné liště na zádi dávají najevo, že studie VISION IN jednoznačně patří mezi vozy SUV značky ŠKODA. Atraktivní metalická oranžová barva karoserie vyzařuje radost ze života a kreativitu.

Moderní technologie, indická tradice a veganské materiály

V interiéru studie VISION IN se snoubí nejmodernější technologie a nové veganské materiály s tradičním indickým designem a českým sklářstvím. Dekorační lišta přístrojové desky se inspirovala indickou metodou potisku látek kalamkari, při které jsou tradiční, vzorované látky potištěny ručně vyřezávanými dřevěnými razítky. V interiéru je u potahů sedadel použita také kůže činěná extraktem z rebarbory, inovativní bio kůže, kůže činěná extraktem z plodu dubu a alternativa kůže Piñatex, která se získává z listů ananasu. Strop je vyroben z recyklovaného umělého vlákna. Dekorační lišty jsou z pravého křišťálu. Digitální éru představují digitální asistent ovládaný krystalickým prvkem umístěným uprostřed přístrojové desky, volně stojící centrální obrazovka s úhlopříčkou 12,3 palců (přibližně 31,2 cm), individuálně konfigurovatelný Virtuální Kokpit nebo systém shift-by-wire k ovládání sedmistupňové automatické převodovky DSG.

Další nové modely značky ŠKODA uvedené na indický trh

ŠKODA AUTO představuje na autosalonu Auto Expo 2020 v Dillí jako další novinku uvedenou na indický trh také model KAROQ s motorem 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Dále zde představuje vozy SUPERB L&K a KODIAQ L&K, oba vybavené motorem 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k). Nabídku vozů značky ŠKODA na autosalonu završují sportovní model OCTAVIA RS 245 o výkonu 180 kW (245 k), vůz RAPID ve verzích MONTE CARLO a Matte Concept 1,0 TSI a SUPERB SPORTLINE s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k).

Kromě současných modelů představuje ŠKODA AUTO na veletrhu také historický model ŠKODA SUPERB OHV z roku 1948. Automobil s karoserií ze závodu Kvasiny prošel v posledních třech letech velkou renovací.

ŠKODA AUTO zodpovídá za modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu

Od poloviny roku 2018 vede společnost ŠKODA AUTO projekt INDIA 2.0. V této roli odpovídá za modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu. Aby svou pozici na tomto důležitém rozvíjejícím se trhu posílila, investuje koncern Volkswagen v rámci projektu celkem jednu miliardu euro, z toho 250 milionů euro do oblasti výzkumu a vývoje. Do roku 2025 tak chtějí ŠKODA a Volkswagen dosáhnout společného podílu na tamním trhu ve výši 5 %, v závislosti na jeho vývoji a konkrétním segmentu. Budoucí velkosériové modely značek ŠKODA a Volkswagen, určené pro indický trh, budou postaveny na modulární platformy MQB-A0-IN, která je v Indii vyvíjena a také vyráběna.

Nově vznikající modely pro indický trh jsou postaveny na vlastní platformě MQB-A0-IN

ŠKODA AUTO vyvinula modulární platformu MQB-A0-IN speciálně s přihlédnutím ke specifikám indického trhu a zajistila tak, aby splňovala budoucí, přísnější bezpečnostní a emisní normy pro nově vzniklé vozy určené pro indický trh. Tato platforma se stane v budoucnu základem pro všechny modely značek ŠKODA a Volkswagen, které budou vyvinuty v Indii. ŠKODA AUTO také prověří možnosti vývozu vozidel vyrobených v Indii do jiných zemí. ŠKODA VISION IN, poprvé představená na autosalonu v Dillí, je tak prvním vozem postaveným na této modulární platformě.

Klíčovým faktorem na dynamickém indickém trhu je maximální blízkost k trhu

Technologické centrum v Púně, otevřené v lednu 2019, zajištuje maximální blízkost k trhu. Vozy na bázi modulární platformy MQB-A0-IN budou vyráběny přímo v Indii s úrovní lokalizace až 95 %. V říjnu 2019 proběhlo sloučení společností Volkswagen India Pvt. Ltd. (VWIPL), Volkswagen Group Sales India Pvt. Ltd. (NSC) a ŠKODA AUTO India Pvt. Ltd. (SAIPL) v nově vzniklou společnost s názvem ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) s cílem efektivnějšího využití stávajících synergií. Do portfolia značek patří ŠKODA, Volkswagen, Audi, Porsche a Lamborghini. V budoucnu bude různé segmenty trhu a rozpočty pokrývat až 30 modelů.

Zapojení indického know-how při další realizaci Strategie 2025

Význam Indie pro značku ŠKODA dokazuje také otevření ŠKODA AUTO DigiLab India. Česká automobilka rozšiřuje síť inovačních center a vyvíjí v Indii chytrá řešení v oblasti mobility. Měřítka nastavuje nová střešní solární elektrárna v závodě v Púně. Elektrárna s 25 770 fotovoltaickými moduly umístěnými na ploše 63 000 m2 patří v Indii k největším svého druhu. Do budoucna sníží emise CO2 v závodě o 9 000 tun ročně. ŠKODA AUTO tak splní základní předpoklad, aby do roku 2030 dosáhla uhlíkově neutrální výroby.

ŠKODA AUTO má na indickém trhu dlouhou tradici

V současné době nabízí ŠKODA na indickém trhu čtyři modelové řady vyráběné ve dvou indických závodech. ŠKODA RAPID se vyrábí v závodě v Púně. ŠKODA OCTAVIA, vlajková loď SUPERB a SUV model KODIAQ jsou vyráběny v Aurangábádu. Model KAROQ, představený v Dillí jako novinka pro indický trh, bude uveden na trh ještě tento rok.

Společnost ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited provozuje kromě hlavního sídla v Púně také regionální pobočky v Dillí, Bombaji a Bengalúru.

Působení značky ŠKODA má v Indii dlouhou historii. V květnu 1934 odstartovaly čtyři vozy ŠKODA POPULAR výpravu dlouhou celkem 15 000 km. Cesta vedla z Prahy přes Balkán, Turecko, dnešní Sýrii a Irák až do Kalkaty. Z Kalkaty vozy pokračovaly do Bombaje, odkud se lodí přesunuly do Terstu a odtud zpátky do Prahy.

O dva roky později, v létě 1936, uskutečnili čeští cestovatelé Břetislav Jan Procházka s Jindřichem Kubiasem cestu kolem světa za 97 dní a s lehce upraveným vozem ŠKODA RAPID překonali úsek z Kvéty přes Nové Dillí do Bombaje za pouhé tři dny.

V druhé polovině 30. let se i díky propagačnímu účinku zmíněných výprav objem vývozu automobilů ŠKODA do Indie pohyboval na úrovni 90 kusů ročně. V roce 1938 to znamenalo sedmé místo mezi 39 exportními trhy mladoboleslavské značky.

V roce 2001 založila společnost ŠKODA AUTO se společností ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Ltd. poprvé vlastní dceřinou společnost působící na indickém trhu.

VISION IN – Dynamický vzhled a krystalické prvky

  • Vůz má robustní vzhled a protáhlé linie

  • LED světlomety a osvětlené krystalické prvky na masce chladiče a na zádi zvýrazňují vzhled vozu

  • Přední hliníkový spoiler, hliníkový zadní nárazník, karoserie ve světle oranžové metalické barvě

Studie ŠKODA VISION IN je navržena na míru požadavkům indických zákazníků, vyniká výrazným, dynamickým designem a světle oranžovou metalickou barvou karoserie. Krystalické prvky použité na LED předních světlometech, zadních světlech a masce chladiče, a výrazná světelná lišta na zádi dávají jasně najevo, že se jedná o vůz SUV značky ŠKODA. Široká kapota motoru, hliníkový přední spoiler, hliníkový zadní nárazník a boční prahy v matné antracitové barvě zvýrazňují robustní vzhled tohoto kompaktního SUV, které vypadá opticky větší.

Výrazný, dynamický a sebevědomý vzhled je pro indické zákazníky známkou prémiového vozu. Studie ŠKODA VISION IN dává jasné první signály svým robustním, výrazným vzhledem, použitím částečně osvětlených krystalických prvků a světle oranžovou metalickou barvou karoserie. Díky protáhlým liniím a velkému rozvoru vypadá studie, jejíž délka činí 4 256 mm, opticky větší.

Rámeček a lamely masky chladiče mají osvětlené krystalické prvky

Výrazná příď a velká kapota motoru dávají při čelním pohledu najevo, že studie VISION IN patří do rodiny vozů SUV značky ŠKODA. Širokou masku chladiče zdobí výrazné dvojité lamely, rámeček a lamely jsou vyrobeny z olovnatého křišťálu a jsou výrazně podsvíceny LED prvky. Krystalické prvky mají také dvoudílné LED přední světlomety. V horní části světlometů, která přesahuje až k masce chladiče, doplňují výrazné skleněné prvky LED potkávací světla, LED dálková světla a společný LED modul ve tvaru L pro světla pro denní svícení a směrová světla. Pod nimi se nachází LED mlhové světlomety. Horní část plastového, trojrozměrného předního nárazníku je lakována v barvě vozu. Nárazník má široký nasávací otvor s krystalickou mřížkovanou strukturou. Spodní část nárazníku tvoří robustní hliníkový spoiler.

Plochá linie střechy a dynamická záď

Plochá linie střechy s panoramatickou skleněnou střechou a hliníkové střešní nosiče dodávají studii sportovní vzhled. Trojrozměrná Tornado linie prodlužuje studii. Mohutné podběhy kol dodávají studii dynamický a sebevědomý vzhled. Tento pocit dále umocňují rozšířené boční prahy s plastovými kryty v matné antracitové barvě. Devatenáctipalcová kola z lehké slitiny s leštěným povrchem rozehrávají na boku zajímavou hru světla a stínu. Chromované lišty kolem bočních oken zasahují k sloupku D. Dynamická a jasně vykreslená záď s plochým sklem pátých dveří má nápis ŠKODA. Ostře řezaná LED zadní světla ve tvaru písmene L ukazují ve spojení s horizontálními odrazkami pro značku ŠKODA typický tvar koncových světel ve tvaru písmene C. Krystalická světelná lišta mezi odrazkami zvýrazňuje vzhled a dále rozděluje záď. Ve spodní části se nachází robustní hliníkový nárazník.

ŠKODA VISION IN je postavená na vlastní platformě určené pro indický trh

  • Studie kompaktního, rodinného SUV je vytvořená na míru požadavkům indických zákazníků

  • MQB-A0-IN: Speciální varianta modulární platformy koncernu Volkswagen upravená pro indický trh

  • VISION IN nabízí konkrétní pohled na kompaktní SUV vyvinuté v Indii speciálně pro tamní trh

Na autosalonu Auto Expo 2020 v Dillí slaví společnost ŠKODA AUTO hned dvě premiéry. Studie VISION IN je první vůz, který vznikl v rámci projektu INDIA 2.0. Jedná se zároveň o první model postavený na nové modulární platformě MQB-A0-IN. Tato nová platforma vyvinutá společností ŠKODA AUTO je speciální verze modulární platformy MQB koncernu Volkswagen, která je upravená pro indický trh. Studie VISION IN nabízí konkrétní pohled na sériovou verzi kompaktního, rodinného SUV, které bylo speciálně vyvinuto na míru požadavkům indických zákazníků. Navíc bude vyráběno v Indii.

ŠKODA pokračuje v SUV ofenzívě na perspektivním indickém trhu. Po modelech KODIAQ a KAROQ nyní ŠKODA přichází s kompaktním, rodinným vozem, který bude představen v roce 2021. Studie ŠKODA VISION IN nabízí konkrétní pohled na první sériový vůz na bázi nové modulární platformy MQB-A0-IN. Vůz bude vyvíjen a vyráběn v Indii. Při vývoji nové lokalizované modulární platformy byla respektována přání indických zákazníků. Jedná se o variantu modulární platformy (MQB) koncernu Volkswagen, kterou vyvinula společnost ŠKODA AUTO v Indii. Studie VISION IN ukazuje typické přednosti vozů ŠKODA. Kombinuje optimální prostor s vysokou variabilitou a nejmodernějšími technologiemi.

Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO odpovědný za oblast Technického vývoje, říká: „Při vývoji modulární platformy MQB-A0-IN jsme se řídili specifickými, lokálními požadavky indického trhu. Tato platforma umožnuje vyvíjet vozy, které mají vysokou kvalitu, typickou pro koncern Volkswagen, a jsou vybaveny moderními technologiemi. To vše za konkurenceschopné ceny díky vysokému stupni lokalizace. Díky výrobě přímo v Indii jsme také schopni ve spolupráci s našimi indickými subdodavateli rychle a pružně reagovat na změny tamního trhu.“

Studii pohání motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k)

Délka studie ŠKODA VISION IN činí 4 256 mm, rozvor 2 671 mm a výška 1 589 mm. VISION IN pohání moderní, úsporný benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Studie je vybavena pohonem předních kol. Maximální točivý moment činí 250 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá VISION IN za 8,7 s. Maximální rychlost činí 195 km/h. ŠKODA VISION IN dostala kola z lehké slitiny o rozměru 7,5J×19 s rozměry pneumatik 235/45 R19.

VISION IN – Interiér spojuje moderní technologie a tradice

  • Centrální obrazovka s úhlopříčkou 12,3″, resp. 31,2 cm, Virtuální Kokpit a systém shift‑by‑wire

  • Český křišťál se snoubí s tradičním indickým řemeslem kalamkari

  • Použití udržitelných materiálů: Potahy sedadel z kůže činěné extraktem z rebarbory a extraktem z plodu dubu v oranžové barvě

V interiéru studie VISION IN se snoubí nejmodernější technologie a nové materiály s tradičním indickým řemeslem a českým sklářstvím. Široká, symetrická přístrojová deska kopíruje motiv masky chladiče. Inspiruje se indickou metodou potisku látek zvanou kalamkari, při které ve 23 krocích vznikají látky potištěné tradičními vzory. Dalším výrazným prvkem interiéru je český křišťál, který společně s digitálním asistentem umístěným uprostřed palubní desky otevírá cestu k digitálním technologiím. Poprvé je také použita kůže činěná extraktem z rebarbory, inovativní bio kůže, kůže činěná extraktem z plodu dubu a alternativa kůže Piñatex, která se získává z listů ananasu. Typickými Simply Clever prvky jsou potahy sedadel a mnoho odkládacích prostor.

Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Studie ŠKODA VISION IN kombinuje indické a české tradice s nejmodernějšími technologiemi. Také jsme použili klasické materiály, jako je například velmi ekologická pravá useň, která je zpracovávána bez použití chromu, společně s veganskými alternativami kůže. Vyvinuli jsme tak postupně nový koncept interiéru značky ŠKODA, který jsme doplnili o zajímavé prvky.“

Interiér studie VISION IN zdobí nový designový jazyk značky ŠKODA. Široká přístrojová deska, která má v sobě integrovány výdechy ventilace typické pro vůz SUV, kopíruje uprostřed symetrické kontury masky chladiče. Při vývoji dekorační lišty, která zdobí přístrojovou desku, se designéři společnosti ŠKODA AUTO rozhodli jít novou cestou a inspirovali se indickou kulturou. Dekorační lišta odkazuje na tradiční indickou metodu potisku látek kalamkari, při které řemeslník nanáší na látku klasické motivy pomocí vlastnoručně vyrobených razítek z růžového dřeva pocházejícího z východní Indie. Krystalický prvek na přístrojové desce a výplni dveří a dekorační lišty z pravého křišťálu v loketních opěrkách dveří odkazují na tradiční české sklářství. Nový krystalický prvek na přístrojové desce otevírá cestu do světa digitálních technologií. Pomocí něj nebo přes volně stojící centrální obrazovku s úhlopříčkou 12,3″ (tj. přibližně 31,2 cm) může řidič komunikovat s digitálním asistentem infotainmentu.

Virtuální Kokpit a systém shift-by-wire

K moderním komfortním prvkům ve studii VISION IN patří také individuálně konfigurovatelný Virtuální Kokpit a systém shift-by-wire. Volba jízdního režimu sedmistupňové automatické převodovky DSG tak neprobíhá mechanicky, ale elektronicky. Místo známé volicí páky automatické převodovky DSG se ve středové konzole nachází malý přepínač. Klasickou ruční brzdu nahradila pohodlná elektromechanická parkovací brzda. Vznikl tak nový prostor. Středová konzole má tak čistý, minimalistický design. Získaný prostor je využit pro nové odkládací prostory, ve stylu Simply Clever značky ŠKODA. Důležitou součástí nového konceptu interiéru je také nový tříramenný volant.

Velkorysý prostor a variabilní zadní sedadla

Díky dlouhému rozvoru a platformě MQB-A0-IN nabízí studie VISION IN velkorysý prostor. Variabilní zadní sedadla lze také jednoduchým pohybem proměnit z třísedadlové konfigurace na dvě pohodlná, samostatná sedadla se středovou konzolí. Pro pocit prémiovosti, kterou si indičtí zákazníci žádají, je v interiéru kromě lišt z pravého dřeva použita u potahů sedadel pravá useň, která je zpracovávána bez použití chromu. 

Veganské materiály na podlaze a strop z recyklovaného umělého vlákna

Kromě dřeva a přírodní kůže jsou ve studii VISION IN použity také veganské a recyklované materiály. Koberce jsou vyrobené z textilie Piñatex. Takzvaná ananasová kůže je textilie podobná kůži. Získává se z listů ananasu, které by jinak po sklizni ovoce byly vyhozeny. Strop studie VISION IN je vyroben z recyklovaného umělého vlákna. Prolínání černé a oranžové barvy po celé ploše stropu dodává interiéru další optické akcenty.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: