Škoda vede vývoj projektu „India 2.0“. Je to malé SUV pro místní trh

  • Škoda má na starosti vývoj levných vozů pro indický trh

  • Prvním modelem projektu India 2.0 je malé SUV

  • Sériové auto uvidíme zhruba za dva roky

V rámci koncernu Volkswagen dochází k postupné restrukturalizaci a přesunu pravomocí na jednotlivé automobilky. V poslední době například Seat dostal za úkol připravit strategii pro severoafrický trh včetně budování továrny v Alžírsku. Škoda má zase na starosti projekt levného auto pro Indii a potenciálně i další asijské rozvojové trhy.

Projekt levného vozu pro Indii a Asii dostal jméno „India 2.0“. Volkswagen do něj investuje zhruba miliardu eur a výsledek má být světu představen v horizontu let 2019 až 2021. Zřejmě tak již příští rok uvidíme koncept a v letech 2020 sériový vůz s tím, že od roku 2021 by se mohl začít v Indii také vyrábět a prodávat.

Doporučujeme: Pět vozů značky Škoda, ze kterých budou dobré a spolehlivé ojetiny

Prvním vozem indického projektu bude malé SUV na platformě MQB-A0. Ta je připravená na přísnější indické bezpečnostní normy, které mají vstoupit v platnost v roce 2020. Na přísnější regulace budou připraveny rovněž motory. Detaily ale ještě automobilka zveřejnit nechce, projekt je stejně teprve na počátku.

Vývoj bude probíhat v Indii s cílem pružněji reagovat na požadavky místního trhu. Škoda v Indii auta montuje auta už od listopadu 2001, především z dovezených dílů. V roce 2011 prodala Škoda na indickém trhu přes 30 000 aut, v roce 2017 to bylo jen něco málo přes 17 000 vozů. Kompaktní SUV zaměřené na místní trh má z trhu s potenciálem zhruba 3 500 000 vozů ročně ukousnout mnohem větší kus.

Škoda vede vývoj projektu „India 2.0“. Je to malé SUV pro místní trh
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

5 KOMENTÁŘE

  1. Tam se může celá výroba přestěhovat z České Republiky protože jsou to auta k ničemu u nás to můžou zavřít protože neumí vyrobit auto pod 200 tisíc které by mělo minimálně elektroniky a bylo pěknéspolehlivé prostorné to umí pouze renault takové jmenuje se Dáčia už se těším až místo škodovek tady budou ty Dáčie jezdit

  2. Jasně a pro český trh nic? Tady nám nic za normální cenu nenabídnou? A to je to náš koncern? Nedivím se, že škodovce u nás klesly prodeje. Očividně nejsem jediný, kterého štve tento laxní přístup.

  3. Vývoj levných vozů pro Indii? To jsem zvědavý, když u nás své šroty prodává za obrouvskou pálku!! Díky, ale škodovka opravdu nebrat !

  4. Jasně, proč raději nesnížit ceny u nás? Za ty šroty s x let starou motorizací se platí nehorázné sumy. Díky bohu, že mi škodovka nesmí do baráku!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: