Škoda Kodiaq RS odhalena. Jak se vám nový vrchol oblíbeného SUV líbí?

  • Škoda Kodiaq RS byla odhalena na prvních fotkách 

  • Pod kapotou je dvakrát přeplňovaný naftový dovulitr o výkonu 240 koní 

  • Maximální rychlost činí 220 km/h

Aktualizováno (1. 10. 14:00)
Po ranním úniku prvních fotografií zveřejnila Škoda všechny materiály týkající se modelu Kodiaq RS. Velké překvapení se opravdu nekoná. Přesně podle očekávání je pod kapotou dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr naladěný na 176 kW (240 k) a 500 Nm. Standardem je sedmistupňové DSG a pohon všech kol. Tabulka technických údajů pak slibuje také adaptivní tlumiče.

Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 7,0 s (7,1 s u sedmimístného provedení), nejvyšší rychlost činí 220 km/h. Zajímavé je, že výška v případě verze RS oproti standardnímu provedení narostla, nicméně zde budou zřejmě důvodem větší použité disky. Za pozornost stojí také hmotnost. Dosud nejsilnější diesel (140 kW) váží 1752 kg, hmotnost Kodiaqu RS je i s řidičem 1880 kg, respektive 1913 kg u sedmimístného provedení.

Jednou ze zajímavých novinek Škody Kodiaq RS je systém Dynamic Sound Boost. Nový je ale pouze v kontextu mladoboleslavské automobilky, protože jde o systém, který už dlouhou dobu známe od Audi. Zjednodušeně řečeno je k výfuku připojen „reproduktor“, takže vůz zvenku zní mnohem sportovněji. Na trhu by se nejostřejší varianta modelu Kodiaq měla objevit začátkem příštího roku.

Níže si můžete prohlédnout kompletní tabulku technických údajů:

Technické údaje Škoda Kodiaq RS
MOTOR
Konstrukce: vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Plnění: přeplňování dvojicí turbodmychadel
Zdvihový objem válců (cm3): 1968
Vrtání x zdvih (mm): 81,0 x 95,5
Kompresní poměr: 15,5 :1
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 176 / 4000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 500 / 1750-2500
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková
Poháněná kola: všechna čtyři, mezinápravová spojka
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 6,9 (7,0 v sedmimístné verzi)
Nejvyšší rychlost (km/h): 221 (220 v sedmimístné verzi)
Spotřeba paliva město/mimo/kombinovaná (l/100 km): 7,4/5,8/6,4
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4699
Šířka bez zrcátek (mm): 1882
Výška (mm): 1685
Rozvor náprav (mm): 2790
Rozchod kol vpředu (mm): 1579
Rozchod kol vzadu (mm): 1567
Poloměr otáčení (m): 5,8
Provozní hmotnost bez řidiče (kg): 1805
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 2460
Objem zavazadlového prostoru (l): 231/530/1945
Objem palivové nádrže (l): 60
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Podvozek vpředu: vzpěry MacPherson
Podvozek vzadu: víceprvková náprava
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Brzdy vpředu: ventilované kotouče
Brzdy vzadu: kotoučové
Standardní rozměr pneumatik vpředu: 235/45 R20
Standardní rozměr pneumatik vzadu: 235/45 R20

Na postupném odhalování modelu Kodiaq RS si dala Škoda hodně záležet, když v posledních měsících postupně uvolňovala různé detaily, fotky interiéru a tak podobně. Konec tohoto nekonečného upozorňování na chystanou premiéru přišel trochu dříve, než automobilka zamýšlela, neboť se na internetu předčasně objevily oficiální fotky odhalující tuto novinku v celé kráse. Jak se vám nový Kodiaq RS líbí?

Design žádné velké překvapení nepřinesl, protože je podle očekávání na první pohled hodně podobný provedení Sportline. Kodiaq RS ovšem přijede na dvacetipalcových kolech a navíc dostane samozřejmě také loga RS. V interiéru očekávejte sportovní sedadla nebo digitální přístrojový štít.

Doporučujeme: Abt začal nabízet chiptuning pro Škodu Kodiaq. Na Kodiaq RS ale nestačí

Další podrobnosti budou následovat v horizontu hodin. Pokud Škoda nezveřejní všechny informace ještě dnes, pak se tak stane nejpozději zítra krátce po poledni, kdy začíná pařížská tisková konference. Jak je v dnešní době dobrým zvykem, tu můžete sledovat v přímém přenosu.

Škoda Kodiaq RS odhalena. Jak se vám nový vrchol oblíbeného SUV líbí?
Ohodnoťte tento článek!
3.7 (73.33%) 12 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

  1. Takže oni dají do Kodiaqa naftu a ještě tomu hodí jejich super označení RS?! Kdo?! KDO by si koupil RS v naftě?

  2. Přesně jak píše Jindřich…, nechápu proč dělají RS s naftovým motorem?! Nemluvě o principu “sportovního SUV”, k čemu Vám takové SUV je? Nemělo by SUV spíše sjíždět náročné terény? Tohle jednoduše nechápu, co vy?

    • Ke sportovní značce jako je RS si také dovedu představit pouze benzínový motor! Každopádně ne u SUV, přesně jak píšete, SUV by mělo sloužit k něčemu jinému, než se přojíždět velkou rychlostí, ale na to asi ty “velké hlavy” ze škodovky zapomněli, hrůza.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: