Senioři v Japonsku si pletou pedály. Nehodám má zabránit nová bezpečnostní funkce Toyoty

  • Toyota vylepšila svůj bezpečnostní systém zabraňující nehodám z nepozornosti

  • Počet smrtelných nehod řidičů starších 75 let se v Japonsku za poslední dva roky zdvojnásobil

  • Nejčastější příčinou nehod v této skupině řidičů je záměna pedálů

  • Systém bude fungovat v rychlostech 0–30 km/h

Automobilka Toyota vylepšila svůj bezpečnostní systém Safety Sense o funkci, která zabraňuje nechtěnému sešlápnutí plynového pedálu. Vylepšená technologie bude k dispozici od léta letošního roku pro všechny její modely.

Toyota a další japonští výrobci v posledních letech zaznamenali výrazný nárůst nehod z nepozornosti mezi řidiči staršími 75 let, kterých v Japonsku z důvodu stárnoucí populace přibývá raketovým tempem.

Počet smrtelných nehod řidičů starších 75 let se v Japonsku za poslední dva roky zvýšil z 381 (2017) na 791 (2019). Nejčastější příčinou je přitom právě záměna brzdového pedálu s plynovým. Nová funkce balíčku bezpečnostních opatření Safety Sense, které se od roku 2002 objevily již ve více než 1,8 milionu aut, bude fungovat v rychlostech do 30 km/h. Posléze automobilka tuto funkci zavede také v modelech určených pro exportní trhy.

„Vraťte řidičák, dostanete slevu na jídlo,“ vyzývá Japonsko starší řidiče

Společně s ní se v modelech Toyota v brzké době objeví asistenční systémy dosud vyhrazené modelům značky Lexus. Patří k nim nouzový asistent řízení, který se umí samočinně vyhnout chodci, nebo funkce, která vůz automaticky zpomalí, pokud řidič se zapnutým adaptivním tempomatem vjede do zatáčky příliš rychle.

Dále se v modelech Toyota objeví funkce nouzového zastavení, která v případě náhlé zdravotní indispozice umí navést automobil ke krajnici, tam ho zastavit a přivolat pomoc. Podobný systém by chtěly nabízet i některé evropské automobilky, ale nemohou, protože to nedovoluje zdejší legislativa.

Senioři v Japonsku si pletou pedály. Nehodám má zabránit nová bezpečnostní funkce Toyoty
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 6 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: