Růst hodnoty v praxi: Lancia Delta S4 se v roce 2015 prodávala za 9 milionů, dnes stojí třikrát tolik

  • Lancia Delta S4 je vzácný model, který vznikl v době slavné skupiny B

  • Celkem bylo vyrobeno pouze 200 kusů určených do běžného provozu 

  • V roce 2015 se vůz s nájezdem pár tisíc kilometrů prodával za 8,7 milionu korun, nedávno se podobně (ne)jetý exemplář prodal za 27 milionů 


V době, kdy ještě existovala slavná skupina B, vzniklo několik dodnes těžko uvěřitelných závodních strojů. Jak velela tehdejší pravidla, dané automobily musely být v malé sérii vyrobeny také jako běžná auta dostupná pro běžné zákazníky a určená do běžného provozu. Takhle přišlo na svět třeba Porsche 959, Peugeot 205 T16 nebo Audi Sport Quattro. A také Lancia Delta S4. Všechny tyto stroje se občas objeví v prodeji a jak ukazuje aktuální případ právě Lancie, jejich cena letí vzhůru doslova raketovým tempem.

Lancia Delta S4 je i v civilní verzi Stradale čistokrevné závodní auto. Základem je trubkový rám opatřený karoserií vyrobenou z epoxidové pryskyřice a sklolaminátu vzdáleně připomínající Lancii Deltu. Uprostřed uložený čtyřválec o objemu 1759 cm3 využívá přeplňování kompresorem Abarth a turbodmychadlem KKK. Nechybí pohon všech kol a manuální převodovka ZF. Přestože soutěžní verze měly i více než 500 koní, civilní Stradale nabízí 184 kW (250 k). I to ale pořád stačilo ke zrychlení z nuly na 100 km/h za šest sekund a k nejvyšší rychlosti 225 km/h. Lancia vyrobila celkem 200 exemplářů.

Galerie: Lancia se stahuje z trhu. Připomeňte si její historii a slavné modely

V roce 2015 se jeden z nich objevil na prodej, přičemž měl najeto zhruba 3000 km. Prodávající si za vůz tehdy žádal 319 tisíc eur a média o této částce referovala jako o „neskutečné“. Z dnešního pohledu to byla hotová lidovka, která během let několikrát znásobila svou hodnotu.

Aukční síň RM Sotheby’s totiž o dva roky později nabídla další podobný kousek. Ten měl najeto pouze zhruba 1600 km a nakonec byl prodán už za necelých 500 tisíc eur. Na nedávné aukci pořádané v rámci letošního ročníku Techno Classica se pak objevila na prodej další Lancia Delta S4. Najeto měla méně než 2200 km a i tentokrát se podařilo auto v prakticky dokonalém stavu prodat. Cena už ale přesáhla milionovou hranici. Konkrétně kupující zaplatil 1 040 000 eur, tedy v přepočtu bezmála 27 milionů korun. Pořád je ovšem dost pravděpodobné, že ani tento majitel na nákupu patrně neprodělá.


Růst hodnoty v praxi: Lancia Delta S4 se v roce 2015 prodávala za 9 milionů, dnes stojí třikrát tolik
Ohodnoťte tento článek!
4.6 (92%) 15 hlas/ů

8 KOMENTÁŘE

  1. Za tento italský vrak bych nedal ani 20 000 kč.Kamarád měl před lety Deltu HF 1.6 Turbo a to auto víc nejelo než jelo.Horší je už jen Alfa Romeo.Až doženou automobilky v Evropě kvalitu aut z Japonska tak koupím klidně nějaké evropské auto.Kdy to bude?Asi nikdy!Bruselský diktát jen zašlapal a uvrhl v zapomnění motory,které byly nezničitelné.Tyto nové žebráky v honbě za nízké emise si strčte laskavě do (_!_)

    • Asi neznáš Lancer a Impreza,které kralovaly v závodech dlouhá leta na prvních místech.To i ke konci kdy už jezdila mnohem novější auta a přesto tyto japonské klenoty držely krok i s novou generací závodních aut.Vy mladí fakt víte hov…

  2. Opravdu neví co píše,není nad Lancia,výkonné motory,ostré brzdy,a když se o auto staráte není problém.Vlastnil jsem Deltu,včetně dvou litru HF 4WD,Themu v benzínu i naftě,Lybru a nemohu si stěžovat.

    • To že seš zažraný do Italů neznamená,že jsou to nejlepší auta.V závodech rallye kralovaly po dlouhá léta jiná auta než Lancia.

      • Ono se stačí podívat na počty vítězství v šampionátech, Lancia 10
        Citroën 8
        Peugeot 5
        VW, Ford a Toyota po 4
        Fiat a Subaru 3
        Audi 2
        Alpina Talbot a Mitsubishi 1.

        Nějak tady postrádám japonskou dominanci, když japonsko má DOHROMADY 8 titulů a Lancia má sama 10 😉

  3. Petre máš zajímavé názory ale asi takhle rallye auta a normální auta nemají toho moc spolecneho i historicky. Jsem majitel Subaru outback 2014 od nového najeto 330000 km alfa Romeo crosswagon 2009. Najeto 250000. Když jsem si pořídil crosswagon z důvodu ano jsem alfar všichni se mi smaly ohledně alfy. Dřív ve firmě Volvo BMW mb Toyota jednu dobu ano Avensis u nás na firmě nejrozšířenější a největší nájezdy 200000 bez závad ale poté to zacalo. Dnes když postavím vedle sebe outback a crosswagon. Outback větší ale miluju benzinaky tak super. Alficka mám bohužel naftu nic jiného se nedělalo 110 kW spotřeba 7.2 litrů bez závad nechal jsem si ji upravit při 60000 km zvýšení výkonu atd . Až na to že omezovač naftak chová se jako klasická alfa podvozek Q4 vyrovnává podvozek Subaru možná i prekonava. Názory lidí na Alfu je dost zajímavý motory 2.5 a 3.0 byly zrouti ale motory bez zavad. Že si volové v Česku kupují alfy 156 s 1.6 nebo 1.8 jsou to od výroby prehonene motory s malou zivotnosti. Proto poruchovost alfa je úžasné auto pokud se staráš servis atd vrátí ti to a u benzínových v6 boxerů zvuk je zážitkem design auta nestárne a díly můžou jít škodovky lidová auta do ….. Zajímalo by mě čím jezdíš Petře že píšeš něco o italech a prosím ne tvojí kamaradi. Před barákem mám zaparkovanych 5 4×4 outback na dálky alfu dostala manželka land rover na tahání lodi Nissan doublecab na materiál na stavbu a koně manželky a fiatka pandicku 4×4 na nákupy bydlím v horách kde máme statek bez 4×4 nelze fungovat.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: