Ruské umělecké dílo vyjadřovalo přesvědčení o tom, že i Škodu ruská produkce nahradí. Tak jednoduché to ale nebude

Zdroj: Depositphotos
  • V Petrohradu se minulý týden objevila instalace, která znázorňovala přesvědčení o tom, že tamní produkce nahradí západní značky 

  • Nápis „zamestim“ byl složen z prvních písmen jmen západních firem. Písmo S reprezentovala Škoda 

  • „Zamestim“ v překladu znamená „nahradíme“

  • Nahradit moderní automobily Škoda ale rozhodně tak jednoduché nebude. Problémy bude mít i Putinův prezidentský speciál

Minulý týden se na jedné z ulic ruského Petrohradu objevila instalace vyjadřující přesvědčení o tom, že tamní produkce nahradí západní značky. Na tuto událost upozornily kromě řady zahraničních médií také Seznam Zprávy. Autor složil z prvních písmen názvů západních firem slovo „zamestim“, což v překladu znamená „nahradíme“. Písmeno S zde reprezentuje česká automobilka Škoda.

Jak píší Seznam Zprávy, autorem je prokremelský aktivista Artur Omarov. Jeho umění ale vydrželo v Petrohradu jen pár dnů. Úřady ho odstranily poté, co svítící nápis poničila skupina mladých lidí, která se shodou okolností zaměřila na písmeno S, tedy na Škodu. Právě moderní automobily západní produkce ruský průmysl jen tak nenahradí. Navíc není bez zajímavosti, že se západní firmy podílely také na vývoji Putinova prezidentského speciálu a z něj odvozených luxusních civilních vozů značky Aurus. Ještě minulý rok přitom dodavatelé mimo Rusko zajišťovali zhruba polovinu potřebných dílů.

Chcete si koupit ruský Rolls-Royce? Na Aurus Senat budete potřebovat „jen“ 6,5 milionu korun

Škoda do začátku letošního března provozovala v Rusku dva výrobní závody. V Kaluze se vyráběl model Rapid, v Nižném Novgorodu pak Octavia, Kodiaq a Karoq. Shodou okolností téměř přesně před rokem se mladoboleslavská automobilka radovala z milníku v podobě překročení 750 tisíc vozů vyrobených právě Rusku. Od letošního března byly veškeré aktivity pozastaveny kvůli ruské invazi na Ukrajinu, přestože ruský trh je pro Škodu velmi důležitý. Mladoboleslavská automobilka kromě výroby zastavila i dovoz svých vozů do Ruska.

Nahrazen má být i Renault

V Moskvě měl svou továrnu také například Renault, který navíc vlastnil většinový podíl v ruské automobilce AvtoVAZ (Lada). Podle nedávných informací se francouzská automobilka svého podílu vzdala za symbolický jeden rubl a moskevská samospráva převzala i tamní továrnu, kde se vyráběly modely Arkana, Duster a Kaptur. Rozjet zde jakoukoliv výrobu ale bude velmi problematické. Relativně bezproblémová by tak měla zůstat produkce starších modelů Lada, které využívají západní moderní technologie jen v minimální míře (například palubní počítač). Aktuálně se tak zdá, že pokud někdo chce nahradit třeba takovou Škodu Kodiaq, může si místo toho pořídit třeba Ladu Niva.

Mimochodem, na západních technologiích je velmi závislá také vlajková loď ruského automobilového průmyslu, a sice mladá luxusní značka Aurus. Model Senat v nejvyšší specifikaci slouží jako prezidentský speciál, nabízí se ale také v civilní variantě. O tento automobil ovšem není příliš velký zájem. Rozjet sériovou výrobu se pořádně nepodařilo, zatím vzniklo pár desítek kusů.

Senat stojí na zcela nově vyvinuté platformě, přičemž na vývoji se podílely západní společnosti včetně Porsche. Výsledkem měla být řada modelů, kdy kromě sedanu bylo připraveno také SUV Komendant. Start jeho výroby byl odložen až na konec letošního roku, pokud se nakonec opravdu začne vyrábět. Sériovou výrobu Senatu oficiálně odstartoval Putin minulý rok. Při té příležitosti zazněla informace o tom, že ruští dodavatelé obstarávají pouze 53 % potřebných dílů.

Ruské umělecké dílo vyjadřovalo přesvědčení o tom, že i Škodu ruská produkce nahradí. Tak jednoduché to ale nebude
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (94.29%) 7 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: