Rusak K8 je nezdolný hybridní autobus do arktických podmínek, umí i plavat

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Výrobce nabídne i šesti a osmikolové verze

  • Hybrid může spolupracovat s naftovými i benzinovými motory

  • Nádrže mají celkový objem 300 litrů

Délka 7850 milimetrů, šířka 2750 milimetrů a výška přes tři metry – toto skutečně není žádný drobeček. Jmenuje se Rusak K8/39941 a jde o vozidlo do nejtěžších podmínek typu sněhu, tundry, písku, bažin a díky obřím pneumatikám (1650x650 mm na 25" ráfcích) s dostatečným vztlakem i vody.

Rusak K8 uveze až 2,5 tuny, dovnitř se poskládá až 18 lidí a celková hmotnost činí přibližně osm tun. Pohání ho dva turbodiesely Cummins o objemu 2,8 litru, každý s výkonem 110 kW (150 k), podpořené elektromotory prozatím neznámých parametrů. Dostatečný dojezd zajišťují dvě 150l nádrže. K dispozici bude údajně i benzinová verze. Přenos síly pak zajišťuje pětistupňová převodovka s redukcí. Na pevném povrchu se Rusak K8 rozjede až na 60 km/h, na vodě umí plout čtyřkilometrovou rychlostí.

Projede všude: Ruský terénní nezmar Taifun má místo pneumatik balony a umí plavat
Přečtěte si také:

Projede všude: Ruský terénní nezmar Taifun má místo pneumatik balony a umí plavat

Kromě této již funkční osmikolové verze má výrobce v plánu nabízet i šesti a čtyřkolové modely, přičemž ten nejmenší se dá místo balonových pneumatik osadit pásy. Váží tři tuny a uveze čtyřčlennou posádku. V letošním roce by mělo vzniknout nejméně padesát kusů verze K8, v následujících letech by mělo vznikat zhruba sto kusů ročně. Další zajímavý kousek, ale existují i exotičtější - už jste slyšeli o vozidle s šrouby místo pásů?

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?