Rozmach online nákupů urychlí nástup elektrických dodávek

Současný razantní nárůst obchodování přes internet je hnacím motorem inovací v segmentu lehkých užitkových vozidel (LCV). Díky tomu brzy vstoupí na trh úplně nová generace elektrických dodávek. Konstatuje to analýza společnosti LeasePlan What’s Next in LCVs.

Podle studie evidovali v loňském roce provozovatelé eshopů na celém světě každý měsíc v průměru přibližně 22 miliard návštěv. Předpokládá se, že letos vzrostou tržby elektronických obchodů na 6,54 bilionu dolarů. Tak ohromné objemy vedou k zásadnímu navýšení počtu vozidel rozvážejících objednané zboží.

Zvláště pro města to představuje velkou ekologickou zátěž. Řada z nich už nyní automobilovou dopravu výrazně reguluje a do svých center zakazuje vjezd vozům s konvenčními motory. Tato tendence bude posilovat. Pro rozvážkové společnosti to představuje zásadní problém – s konvenčními vozidly nebudou moci zakázky doručit. Řešením jsou dodávky na elektrický pohon.

Výrobci na takový vývoj reagují urychleným vývojem nových modelů. Vedle ekologického přístupu jsou dalšími trendy zvyšující se nároky na technologickou i bezpečnostní výbavu vozidel, zahrnující pokročilé asistenty pro nouzové brzdění, na ochranu před bočním větrem, na detekci případné ospalosti řidiče a podobně.

„Chytřejší a čistší dodávkové automobily se stanou novou normou. V budoucnu už neobstojí žádná výmluva, proč by se bílá LCV vozidla neměla vyměnit za zelená, tedy ekologická. Dobrou zprávou je, že na trh hodlá vstoupit celá řada dodávek s nulovými emisemi, které mají potenciál zásadně přeměnit logistiku na takzvané poslední míli,“ komentuje závěry analýzy Tex Gunning, generální ředitel nadnárodní leasingové společnosti LeasePlan.

Stoupající zájem o LCV vozidla s alternativními pohony potvrzuje také česká pobočka LeasePlanu. Jejich uživatele lze podle firmy rozdělit do dvou skupin. První tvoří velké společnosti, často nadnárodní korporace, které pořizováním elektrických LCV vozidel demonstrují svou odpovědnost za životní prostředí. Do druhé skupiny patří firmy a organizace, pro které mohou být elektrické dodávky už dnes i ekonomickým řešením.

„Jde především o rozvážkové subjekty působící na malém území, typicky v rámci jednoho města. V poslední době takových klientů přibývá. Rozšíření nabídky o nové modely elektrických dodávkových vozidel zájem o tento pohon ještě zvýší,“ míní Jan Petráň, manažer společnosti LeasePlan Česká republika pro oblast LCV vozidel.

Analýza společnosti LeasePlan What’s Next in LCVs obsahuje souhrn nejnovějších trendů v oblasti lehkých užitkových vozidel, informace o budování souvisejících městských logistických center, která budou sloužit i jako hromadná dobíjecí místa pro flotily elektrických dodávek, o roli konektivity při zajišťování chytřejší a efektivnější logistiky na poslední míli. Studie poskytuje také přehled nové generace modelů elektrických LCV vozidel, které přicházejí na trh. Zvláštní pozornost přitom věnuje dvěma nováčkům v oboru: značkám Arrival a Rivian.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: