Rok ve společnosti tříválce. Motor ze sekačky, nebo normálně použitelné auto? (komentář)

  • Dva dlouhodobé testy nabídly možnost jezdit jeden celý rok s tříválcem 

  • Mnozí, zejména na internetových diskuzích, na tříválce zuřivě nadávají, po roční zkušenosti ale mnoho důvodů nevidíme 

  • Tříválec není o emocích a neskutečné dynamice, v dnešní podobě ale potřebám běžných cest vyhoví víc než dostatečně 

Pravidelní čtenáři vědí, že kromě běžných testů děláme také testy dlouhodobé. A ti opravdu věrní si určitě pamatují, že jsme svého času testovali po dobu šesti měsíců Škodu Fabia Combi 1.0 TSI, na kterou navázal stejně dlouhý test Seatu Ibiza 1.0 TGI. V obou případech šlo o kompaktní auta osazená doslova kapesním motorem. Jen si to představte. Tříválec s objemem 999 cm3. Jako kdybyste si vedle sebe postavili tři piva. Malá piva… A právě představa miniaturního motůrku stojí za hodnoceními typu „motor ze sekačky“, „to mi nesmí do baráku“, „to nejede“ a tak podobně, se kterými se i dnes člověk setkává každou chvíli. Ten uplynulý rok byl pro nás docela zajímavou příležitostí opravdu důkladně vyzkoušet malý tříválec na vlastní kůži. Takže? Nesmí nám do baráku?

Velký motor je fajn, tříválec dnes ale bohatě stačí 

Výsledek je úplně jednoduchý. Během nějakých 25 tisíc kilometrů jsem si u testovaných tříválců neměl na co stěžovat. Jistě, kdybychom se na ta auta dívali z pohledu něčeho, co nás má bavit, tak by to asi tak slavné a pozitivní nebylo. Jenže ani Fabia ani Ibiza (už vůbec ne ta na CNG) nejsou auta primárně pro zábavu. Jsou to takové spotřebiče. Nemají bavit, mají především vozit lidi uvnitř z jednoho místa na druhé. Přesně to byl také režim, který jsem během těchto dvou dlouhodobých testů využíval nejčastěji. A při takovém ježdění na přítomnost malého tříválce snadno zapomenete.

Komu všemu ujede naše Fabia s litrovým tříválcem? Možná se budete divit

Teorie o tom, že tříválec 1.0 TSI (nebo kterýkoliv jiný) nejede, je nepodoložené klišé. Ibiza se sprintem z nuly na sto za třináct sekund moc nepotěší, ale v praxi byste tak dlouhý čas netipovali. Fabia s nejsilnější verzí tříválce 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) na tom byla mnohem lépe (oficiálně akceleruje z nuly na 100 km/h za 9,6 s). Dobře si vzpomínám, jak jsme jako mladí kluci ještě na škole považovali auto schopné akcelerace z nuly na 100 km/h pod deset za fakt rychlé. Tak vidíte, dnes už to zvládne i obyčejný tříválec. Navíc taková běžná Fabia jede celkem v klidu 200 km/h, tříválci pod kapotou navzdory. Ibiza se sice tak rychle nerozjela, ale 180 km/h také zvládala s přehledem. Tvrdit o přeplňovaných tříválcích, že nejedou, je prostě nesmysl.

trivalec vs tdi
Porovnání naměřené dynamiky Fabie Combi 1.0 TSI (81 kW) a mnohými opěvované Fabie první generace s motorem 1.9 TDI (71 kW). Pocitově jede původní dieselová Fabia jak z praku, fakticky má ale větší výkon modernější tříválec, který vám možná „nesmí do baráku“

Sympaticky lze hodnotit i pružnost takto malého přeplňovaného motoru. Právě ta byla důvodem, proč neznalí řidiči, kteří se během testů za volant těchto dvou tříválců dostali, považovali dynamiku za více než dostatečnou. Pružné zrychlení je oproti větším atmosférám o poznání zajímavější. Stejně tak je příjemné, že i takhle malý motor umí ve středních otáčkách slušně zabrat, zatímco u atmosférické jednotky byste museli hned podřazovat. A co se chodu motoru týká, i v této oblasti se časy změnily. Zejména novější Ibiza maskovala koncepci motoru velice důkladně.

Malé motory, stejná spotřeba

Čím tříválce úplně nepotěšily, to byla spotřeba. Nechme stranou Ibizu 1.0 TGI a její zanedbatelné náklady na ujetý kilometr při jízdě na plyn. Fabia jezdila během těch šesti měsíců za přibližně sedm litrů. Třeba taková Toyota má ve své nabídce vynikající motor 1.5 Dual VVT-iE, což je atmosférický čtyřválec s větším objemem a podobným výkonem (82 kW). Ten dokáže v praxi jezdit za méně a spotřeba se s rostoucím zatížením nezvyšuje tak rychle. Navíc je v kontextu Toyoty Yaris sympaticky dynamický. Ale tak dobře jako 1.0 TSI nakonec nejede (z nuly na 100 km/h jsme u Yarisu změřili čas 10,56 s, zatímco u Fabie Combi to bylo 10,35 s). Ve svém autě bych ho měl radši, protože ani já kapesním tříválcům neholduji. Přesto…

Seat Ibiza 1.0 TGI na Autobahnu: Za kolik jede auto na CNG, když se o spotřebu nestaráte?

Když se ohlédnu za rokem, během kterého mi povětšinou parkoval před domem tříválec 1.0 TSI, nevzpomínám si na nic, co by mě v normálním provozu rozčilovalo. Kromě městských cest nebo dojíždění do Prahy byl litrový tříválec slušným partnerem i pro jízdu na Eco Rally, pro občasné pospíchání nebo pro výlet do Ženevy a Hannoveru. Litrový tříválec má možná velikost motoru ze sekačky, ale jinak v dnešní době představuje naprosto použitelnou pohonnou jednotku. Tím spíš, když se budeme bavit o autech velikosti Fabie nebo Ibizy.

Popravdě, nikdy jsem nesnil o tom, že bych si koupil vlastní tříválcové auto. Ale kdyby na to z jakéhokoliv důvodu došlo, jezdit s takovým autem by mě nijak neuráželo. Zapomeňte na tříválcová klišé. Pro menší auta a běžné používání je to naprosto dostačující typ motoru.

Spokojili byste se s tříválcovým motorem?
Rok ve společnosti tříválce. Motor ze sekačky, nebo normálně použitelné auto? (komentář)
Ohodnoťte tento článek!
3.05 (60.98%) 369 hlas/ů

124 KOMENTÁŘE

  1. Tak uplne o nicom clanok.
    Ako auto reaguje ked v nom sedi viac ako jeden clovek?
    Ako auto reaguje ked je nalozene batozinou?
    Ake boli poruchy?
    Aka bola spotreba oleja?
    O tom v clanku neni ani zmienka.

    Hlavne ze sa porovnava zruchlenie o 0,00prd lepsie.
    A 7 litrov na troj valec je brutal vela.
    Hlavne ked si clovek pozrie udavanu…

    • Máte pravdu, když hodnocení tak jej chci mít kompletní, jak se chová s jen obsazené řidičem, jak obsazené čtyřmi plus střešní nosič, plně obsazené s plným kufrem zavazadel a taky se zapříhnutým nákladním vozíkem, nebo obytným přívěsem. Pak je to kompletní a něco vypovídající, jinak je to o ničem.

    • Souhlasím s Vámi. A rovněž by mě zajímalo, v jakém stavu a sjakými servisními náklady bude po 200 tis. km motor 1.0 TSI ve srovnání třeba s tím motorem Toyoty.

      • Podstatně více bude záležet na tom, jak se k němu majitel choval. Pokud jako prase, tak ta atmosféra bude zcela jistě v mnohem lepším stavu jak to TSI. Pokud to prase nebude, nevidím tento nájezd jako problémový. S prvním, méně výkonným 4V 1.2TSI 77kW motorem (octavia) jsem najel přes 220.000km a s motorem a turbem nebyl žádný problém (vyjma problematického řetězu). V současnosti má ten motor už přes 1/4 mega. Za celou dobu jsem dolil mezi výměnami pouze 1x 2dl oleje 2000km před výměnou. Spotřeba za celou dobu 5,8L. Domnívám se, že tento litr je již podstatně vychytanější a hranice životnosti 250.000km je reálná při slušném zacházení. Co se týče výkonu, tak nechápu ty pochybnosti těch, co s tím nikdy nejeli. Má to 81kW a 200Nm v širokém rozsahu otáček. Motor jede slušně odspoda, hůře nahoře. Pocitově to bude jako 1800 atmosféra. Plně zatížení je samozřejmě znát, stejně jako v atmosféře.

  2. Za mě tříválec ano, ale max do těch nejmenších aut. Sám jezdím už 9 let s Citoren C1 s atmosférickým tříválcem. Auto je lehoučké a při ježdění v 1-2 lidech motor nemá problém. Při plně naloženém autu už se motor celkem trápí. Umí jezdit celkem svižně. Na spotřebu nehledím vůbec a jezdím za 5,1l na 100km. Zpočátku nežral olej vůbec, teď musím občas dolít cca 2-5 dcl během 15tkm. Momentálně najeto 120tkm, kolik to ještě vydrží netuším, ale zatím vše ok.

    Jinak ten turbo tříválec va fábii bude samozřejmě jezdit celkem slušně, když to budete drtit, ale co z toho, když je spotřeba stejná jak s větším motorem a životnost max 200tkm. Proto na ně všichni nadávají. Nemají z pohledu uživatele žádné praktické výhody.

    • Máte naprostou pravdu, a jako bývalý automechanik zde připomínám stálou a nezměnitelnou pravdu – ” Objem ničím nenahradíš !!!”. Ty litrové ” holicí strojky” s dopováním turbem nikdy nevydrží to, co staré klasické motory o obsahu 1,6 až 3,5 litru. Čtyřválce, úžasné pětiválce Audi, šestiválce, vidlicové pětilitrové osmiválce.
      V důsledku to končí tak, že ty prťavé motorečky při zátěži auta čtyřmi osobami “žerou” dvakrát tolik, jak normální 1,6 atmosférický litrový čtyřválec. Mám zkušenosti, abych to mohl tvrdit. Měl jsem Fiat Uno 1.4 IE Turbo, při “důchodcovské” jízdě bral 7 litrů, když jsem mu tzv. “prdl”, tak bral 22 litrů. Totéž bylo u Audi 200 Turbo, pětiválec 2.5 litru, automat 4×4, mimochodem na svou dobu v roce 1992 naprosto úžasné auto. Když jsem jel “normálně”, tak spotřeba cca 8 litrů. Ovšem v zimě a ráno počítač po startu nestačil s čísílky – 99,9 litru. A když jsem jí “prdl”, tak bylo běžných 18 – 25 litrů. Ale jela 250 km/h-omezovač. Měla tzv. dvoustupňový pedál plynu, kdy na první polohu jela normálně, ale po překonání odporu v polovině najednou vyrazila jak raketa, zvedl se předek auta.
      Ale jsou to auta s choulostivými přídavnými komponenty. U Fiatu mi odešlo ve 120 tis. turbo a protože to byl speciál, který dřív jezdil závody do vrchu a měl vysokotlakého Gareta, který stál víc, jak celé auto, tak šlo na náhradní díly. U Audiny mi odešlo těsnění sběrného výfukového potrubí a tlakový ventil turba, výsledek byl o něco lepší vzhledem k ceně auta.
      Pokud někdo z vás, čtenářů, uvažuje o autě s nízkoobjemovým turbo motorem, dobře si to rozmyslete, a nikdy, opakuji nikdy nekupujte tříválec, je to vývojová slepá ulička. Znám několik dobrých tříválců, jeden z nich byl Diatshu, ten jsem nepoznal v reálu, pouze z doslechu. Druhý a všeobecně známý, byl tříválec Wartburg, ovšem to byla dvoutaktní devítistovka. Jak všichni znalí motorů ví, tak dvoutaktní tříválcový motor se v reálu chová jako čtyřtaktní šestiválec.
      Mám bývalé spolupracovníky – automechaniky. Ukazovali mi zničené motory. Začalo to před cca 15 roky u Š Fabia HTP-tříválců. Říkalo se o nich – Honem To Prodej-HTP. Zničené vačkové hřídele kvůli kmitům od klikovky do vačky. Pak před třemi roky začaly Fordy-tříválcové Fiesty s prasklými klikovkami a tím pádem zcela zničenými motory. A teď už začínají tříválcové Focusy. Abych neskončil jen u Fordů, už měl v servisu i litrové Golfy, Octavie, většinou TFSI, to znamená turby silně nadopované litrové holicí strojky.
      Lidi neblázněte, vraťme se zpátky k normálním motorům, přestaňte jim ty vibrátory kupovat. Vždyť jedno letadlo nad našimi hlavami spotřebuje tolik paliva, jako vy a celá vaše rodina za celý život.

        • S “litrový” nebo bez, stejne jsou to jen hospodská “moudra” – byl by nejaky dukaz, že stejne vykonny turbomotor pri stejne rychlosti bere 2x víc bez atmosfera?

        • “Jak všichni znalí motorů ví, tak dvoutaktní tříválcový motor se v reálu chová jako čtyřtaktní šestiválec”

          …aneb : Perla dne !

      • Dávám absolutně za pravdu. Proto mám Mazdu CX3 s poctivým atmosferickým 2 litrem Skyactive. Srovnání s holícím strojkem jsem neslyšel, ale je velmi výstižné:-)

        • Jo, jo, taky mám Mazdu – 3 G120 A jsem spokojen. Když jsem si tu přečetl tu spotřebu, tak mě málem vypadly zuby. Jezdím s ní ve městě kolem 7 mimo obec (samé vesnice) kolem 6.2. Dlouhodobá spotřeba při najetých cca 60 tis. 6,23 l/100 (podle čerpání). Minulý víkend Příbram-Lipno při třech lidech, tam a zase zpátky, dle palubního počítače 5,4 l/100. Už se těším na novou 3 a nové kompaktní SUV. Šetřím na ně, i když je cena dost vysoko, myslím, že se to vyplatí.

          • Tak s M3 jezdili tihle novinári za 7,5 když už jsme u toho, takže si zuby zase nasad zpatky :-).
            Trocha faktu ze spritmonitoru – Mazda 3 88kW prumer 6.7, Golf 1.0TSI 81-85kW prumer 5.9.

          • Mazdy a obecně japonci mají hůře ošetřené vozy proti korozi. Mzd se trochu zlepšila, ale stále to není žádný zázrak.

      • Téměř ve všem souhlasím, ale pozor na to přirovnání s leteckou dopravou. Tam pravdu nemáte.
        Pokud je velké dopravní letadlo plně obsazeno, vychází spotřeba v cestovním režimu cca 2-2,5 kg kerosinu na osobu / 100 km. Tedy méně nebo stejně než onen tříválec obsazený 2 osobami….
        A navíc proudový motor díky kontinuálnímu spalování nemá problém s exhalacemi pevných částic ani NOx.

      • Zdravím pánové,chtěl jsem jít do Focusu IV,ale dávají do nich 1,0 nebo 1,5 Ecoboost třícylindr. Takže děkuju nechci,a u Fordů ať se trochu zamyslí.

        • Mám Focus 1,0 Ecoboost 74Kw, bez mála 70 000km najeto, dlouhodobá spotřeba 5,5 l/100km. Naprostá spokojenost.

      • Souhlas. Jde o použití, nač to auto vlastně máte a potřebujete. Mám od r.2010 Fabii combi 1.2 HTP (slabší, 40 kW). Jezdím sám (většinou), kolem “komína” v rozsahu kraje nebo příhraniční Polsko, dálnice ne, plné auto (nabalené – dovolená) ne. Najeto necelých 80 tis. km. Zatím jsem měnil 1 ks žhavicí cívky (před svíčkou), žárovku vzadu u RZ, levý homo kloub nápravy (ten byl ale asi “křuplý”) z předchozí havárky, levý podběh (taktéž pomlácený z havárky), popraskané silentbloky (2) na přední nápravě, stržený zámek u víčka nádrže (nešel zamknout – neprotáčel se), lanko zadní pravé bubnové brzdy (drhlo), pravidelně olej (Valvoline, plná syntetika), 1x chladicí a brzdová kapalina. Jinak liju jen benzín a směs do ostřikovače, měním kola léto/zima. Každý rok prohlídka a drobná údržba v dílně u zkušeného a poctivého automechanika. Spotřeba v klidu (i město), velký kufr, přivezu a odvezu, co já potřebuji.

  3. Vědci už dávno vědí,že ideální obsah válce pro spalování benzínu je 500 ccm,dobře vyvážený chod má až 4 válec,ideálně 6 válec.Tak jsem koupil benzínový Accord 2.0 a motor jede krásně tiše(hluk tohoto motoru je přirovnáván k hluku elektromotoru).Auto jsem osadil nejmodernějším systémem lpg a tak mám silné auto s laciným provozem.Poruchy toto auto nezná.

  4. Taky nevím o čem tento článek pojednává. Jak piše tady nahoře kolega spotřeba na dálnici při 180ti bude asi hodně velká nemyslíte? Co když v autě bude sedět vice než jeden člověk, plus zavazadla atd..? Souhlasím s timto motorem pouze na přesuny 1-2 osoby po městě jinak bych s tim nikam jinam nevyjel. Sám jsem otestoval Škodu Fabii s trivalcem 3 ti generace a skoro to nevyjede ani kopec..
    Taky 7 litru/100km je opravdu hodně takovéto spotřeby dosáhnete i u aut s mnohem objemnějším motorem než je tento.

  5. Nevěřím tomu, že ten motor vydrží víc jak 150 000 km a možná ani tolik ne.
    Nejsme v německu abych si mohl koupit auto pro rodinu a auto na nákupy, tady u nás musí auto splnit vše v jednom balení a neumím si představit s tímto motorem v autě velikosti octávie, jak naložený na dovolenou předjíždím náklaďák mimo obec nedej Bože v kopci.
    Jezdil jsem s trojkovou fábii s motorem 1.2 v turbu a čtyři válce a nic moc až na spotřebu, ta se dala stlačit opravdu nízko, ale jen s řidičem na palubě.

  6. Tak nevim, proč mít v autě tří vál se spotřebou 7l??? Nějak mi to nedává smysl. Mám 2l naftu SUV 180k. Motor není přeturbovaný, jezdí taky za 7l, ale s autem které má 2t. Hlavně s tím větší motor nemá moc práce, tak že i životnost bude jiná.

  7. Pokud tuhle motorizaci někdo pravidelně používá na dálniční přesuny, musí počítat s adekvátní spotřebou a životností…

    • Při 130km točí polovinu maxima otáček (cca 3000 RPM). Jmenujte jedinou atmo 16istovku, která točí stejně nebo méně…..

  8. 200kmh ani náhodou, kolega hnal firemní fabii po dálnici na max – dala 175.
    Nejel moc daleko, tak neověřil jak dlouho to auto vydrží.

  9. Měl jsem šestistovku čtyřválec. Nevím proč bych si kupoval litrový tříválec? Svezl jsem se v tom a ten drnčivej zvuk by mě fakt zničil, proto jsem si koupil malé auto s dvoulitrovým čtyřválcem. Spotřebu mám takovou o které se tomu tříválci ani nezdá.

  10. Mám tu “čest” občas jezdit na kratší tratě s fabií 1,2HTP combi. Je dobrá na dopravu důchodců k lékaři a do Kauflandu, na delší cesty, nedejbóže plně obsazená a s bagáží to opravdu není. Dokázal jsem s ní jet po dálnici se spotřebou cca 5.5l ve třech osobách, ale při maximální rychlosti 120km a oči neustále upřené na palubní počítač. Na jedničku, dvojku má slušný odpich, ale pak už se horko těžko rozjíždí i z kopce. Na krátké cesty /do 20km/ dlouhodobý průměr 8,5l a kdybych jí na dálnici pořádně naložil, tak bude žrát i trávu v příkopu a motor za chvíli utrče z auta.
    Zlatá stará 1,9Tdi – 96kW, plech pod plynovým pedálem trvale dře o asfalt, na suché dálnici klidně 190 km/hod a dlouhodobý průměr mezi 6,2 – 6,8l… Motor má cca 500 000km a šlape jak hodinky…

  11. běžte někam s takovýma autama, EU je zlo a měli by jsme hned odstoupit aby se zase vyraběla poctivá auta, kdyby se začala dělat octavia 3 s motorem 1.9 Tdi 66,81, a 96 kW tak to nestačí vyrabět 😉

  12. Asi mě budete považovat za masochistu, ale já si koupil nového pažouta 5008 , s třívalcem…
    za rok a pul najeto 75 000, olej po 15000 a to je zatim vše, co jsem měnil..no plus různé filtry….na dálnici na tempomat v pohodě 150 -160, kopec nekopec, naložen, nenaložen. Spotřeba?? v létě kolem 7 l, vzimě o litr víc…Tož asi tak..kdo koupíte tříválec, hlavně s ním nejezděte pod 2000 otáček, tam jsou totiž ty problémy, které zde jsou popsany – prasklé kliky atd…a taky je lepsi tankovat 98 oktanů, kvůli omezení detonačního hoření, což jde ruku v ruce práve s tou jízdou pod 2000 otáček…jinak zajímavost na konec..můj pažout je vcelku velké auto, ale váží jen 1360 kg, takže těch 130 kobyl co má, bohatě stačí na běžné ježdění..zrychlení má stejné jako 4-válcový kodiak s výkonem 150 koní..ten je totiiž o 200 kg težší…

    • Velká chyba. Měl jste si koupit čtyřválec 1,6. Stejná spotřeba, perfektní kultivovanost, super zátah.

  13. Jak již bylo napsáno několikrát tak tříválec nemůže být nikdy dobrý motor i kdyby měl obsah 5 litrů a s golfem kombi 1,4 tsi 110 kw jezdím již dva roky 40000km průměr 5,5-6 litrů tak kčemu je ten třívalec dobrej když žere 7 a chrčí.

    • Zeptal jsem se v AutoJarov na 1.0tsi do Golfa. Odpověď byla s hrůzou v očích ať to nekupuji. Ve vedrech se motor trápí a přehřívá!! Žere jak tank..
      A proto mám 1.4tsi jako vy 150hp.. spotřeba dlouhodobě 6l /100km…
      Naprostá spokojenost po cca 40tis km..
      Golf best off

      • Souhlas. Mám rok Golfa 1,4 tsi 110kw, najeto 17 tis.km. Dálka, 3 lidi v autě = 5 litrů. Dlouhodobá spotřeba 6. A když jsem to zkoušel na spotřebu tak 50 km vzdálenost, 2 lidi v autě= průměr 4,4 litru. A jede jako z praku.

        • Doplnění.. jezdím tedy jen na 100 oktanový benzín. Odzkoušeno – ne že by to jelo nějak výrazně líp, ale v nižších otáčkách to znát skutečně je a spotřeba je nižší. Nezasírají se tak ventily. 3 koruny na litru se určitě vyplatí.

        • Před měsícem jsem koupil rok starého Tourana 1.4 TSI 110 kW. Je to můj první motor s turbem, do té doby jsem měl jen atmosferické 1.6 benziny. Nemůžu si motor vynachválit, jezdí parádně i při plně naloženém autě a spotřeba okolo 6 litrů. Veliká spokojenost. Také tankuji jen Vervu 100. Doporučuji měnit olej při krátkých trasách max. po 10 000 km, vyvarovat se prodloužených intervalů, na zimu dávám 0W40 Mobil 1 A3/B3 (ale lze jakýkoliv olej A3/B3, třeba Valvoline, důležité je měnit včas a nepřetahovat ), po zimě půjde olej ven, motor hlavně nepodtáčet (neposlouchat, co radí asistent), občas motor třeba na dálnici prohnat (samozřejmě s řádně prohřátým olejem, ne hned za studena) a pak ho nechám chvíli na volnoběh. Jsem přesvědčen, že motoru to jenom prospěje.

      • Auto Jarov, Auto Jarov. Aha. to jsou Ti odborníci, co mi vyměnili po bouračce u rok staré Octavie zadní blatník a již po měsíci všude v lemu koroze. Opravili, a za dva měsíce opět koroze…. Jojo, to jsou Ti praví odborníci.

  14. No ja nevim, mel jsem moznost jet jednu a tu samou cestu nekolikrat s octavii 1.4 a 1.5 TSI a jednou bohuzel s 1.0TSI v Rapidu !!!! A zklamani bylo obrovske, redaktori si na motor nijak nestezuji ale me by nesmel do domu. Zvukovy projev tragicky az na benzin nezvykle neprijemny (diesel je stale neprijemnejsi ale uprimne o malo). Spotreba nebyla o nic nizsi ne-li vyssi nez s vetsi a silenjsi octavii a motor pri pul plynu vibroval a skubal. Tohle dostat jako novy auto tak bych to chtel vratit. Mozna se na to da zvyknout, ale dojem byl opravdu nezvykle silny a negativni … na to jak sem nemel zadny problem s 1.2 TSI mne to velice prekvapilo.

    • Tohle ani odchod z EU nevyřeší…jen kvůli ČR totiž žádná automobilka motory jinak dělat nebude-i když by tu ty debilní normy neplatily. Jedinou možností je kompletní likvidace celé EU a to je bohužel pořád jen vize budoucnosti.

  15. Já mám Fábii III kombi s 1,0tsi 70 kw. Kupoval jsem ji před rokem novou a jsem s ní spokojen, najel jsem zatím 18000, jezdím buď sám, nebo rodina s dvěmi dětmi. Průměrnou spotřebu mám 5,3 litru a brzdou provozu rozhodně nejsem. Předtím jsem měl fábii I kombi 1,9 sdi, měl jsem ji 9 let a najel asi 120000 km. Spotřeba byla asi o 0,2 až 0,5 litru nižší, hluk o hodně vyšší a hlavně s SDI si člověk hodně rozmyslel, jestli se pustí do předjíždění… TSI je proti tomu raketa. A proti naftě startuje i v – 20 bez problémů. V práci jezdím občas s 1,2 tsi, která je tu už pátým rokem, má najeto přes sto tisíc, jezdí s ní kdo má ruce a nohy a žádná závada se u ní neprojevila. Myslím, že negativní názory by měl člověk psát, až když si to auto pořídí a ono ho zklame a ne když ho jen přeparkuje sousedce před domem…

  16. Mám doma motor 1.0 TSI (auto VW UP), na silnici při 100km/h jízdě žere cca 4,2 až 4,8l, na dálnici při povolených 130km/h žere 5,5 až 6,0l. Při veškeré zátěži (tzn. 4osoby i s nákupem) = ta vyšší hodnota. Pravda nejezdím formuli 1. Motor mě zatím nezklamal, spíše naopak. Když potřebuji pořádně zrychlit, tak je akcelerace suprová. Na předjíždění úplně bez problémů. Možná kdybych byl hnidopich, tak je potřeba u 3-válce být při rozjíždění (na rychlo) dříve na plynu. Ale je to jen subjektivní pocit. Bohužel, nevím jak motor jede ve větším autě, ale tam bych jej asi ani nebral. Pro Fabii a Ibizu popř. to co mám VW UP úplně bez problémů. Co to vydrží…. tak to nevím 🙂

  17. To jsou zase zasvěcené plky odborníků s automotive. 😀 Mám (nebesa!) C4 Catuse 1.2 e-THP 81 kW a žádný běžný atmo 1,6 -2.0 4 válec se srovnatelným výkonem si ani neškrtne. 😀 Loni dovolené Itálie,známý Passat s mocným motorem TDI a o 1/2 l vyšší spotřebou než já,tedy bodlina těch 2.500 km ujela s průměrem 5,3/100,om 5,8 přo obsazení vozu 2 osobami a nějakou bagáží.V září opakování,4 lidi,plný kufr+rakev na střeše a spotřeba 6,4/100.Maximálka 190km/h,jela by víc,ale je tam omezovač.Ona nám doba od tříválců 1.2 HTP drobet pokročila,víme? .D

  18. Meleš pěkný kraviny a ještě lžeš! Ničím jsi nejezdil. Pokud by ses svezl s 1.0 TSI 81 kW, tak budeš ty i ostatní tady čumět jak to jede. Kopec nejpečlivěji i ve více lidech. Jezdili jsem novou fabii se 7 st DSG, nakope tam ty rychlisti ani nevis jak. V Karoqu jezdí také velmi dobře. Vůbec, všechny TSI motory se mi moc líbí a než něco tady vypustíte, raději si zajděte k dealerovi a přijeďte se, aby jste nebyli za pitomce!

  19. Mám 1.0 TSi 81kW v rapidu. Najeto 10 000km. Reálná spotřeba 5,4l/100. Dálnice 137, okresky 100. Nejezdím na spotřebu, ale jezdím plynule. Dynamika dostatečná. Dvojku můžete točit do stovky 🙂
    Zvuk resp. kutura chodu je asi nejslabší vlastnost tohoto motoru. Pod plnou zátěží to má blíže dieselu než benzínu. Při částečné zátěži je to v pohodě. Paradoxně nejpříjemnější mi ten motor (v kombinaci s těžkými převody) přijde na dálnici. Při tacho 137 točí cca 2700ot.
    Na běžné ježdění je motor dostatečný. Minimálně v takto lehkém autě.

    Při nájezdu 15 tis /rok, je to za 15 let 225tis km. Do malého auta dostatečné. Jakou cenu má 15 let staré auto, kdo o něj stojí? Pokud neplánujete jezdit 50 tis ročně, nepotřebujete motor, který natočí půl milionu a bude dál jezdit. Pokud musíte jezdit 50/rok, od toho jsou tu 2.0TDi apod.

    Nechtějte od toho něco, k čemu to nebylo vytvořeno, uvědomte si, jaké to má pozitiva a ta využijte (malá auta, menší nájezdy).

  20. Prodeje aut padají a tak ten článek – asi moc nepomůže.Co se týká spotřeby tak od rokuz1964, kdy jsem jezdil Škoda 1000 MB se spotřebou 7 litrů speciálu/100 km se to nikam dál nepohlo, možná to zrychlení a lepší spalování a vyšší max rychlost, Ale jak říkám, ta spotřeba, ta spotřeba

  21. Každý chválí svoje. Je výborné, že si může každý vybrat co mu libo. Popisované motory jsou dobrý pro určitou skupinu lidí. Např. důchodci bydlící v rovinách bez kopců, co v klidu jedou laxně do supermarketů a v neděli do kostela. Měl jsem možnost svést se s takovým malým tříválcem ve škodovce a už raději nikdy. Spotřeba hodně překročila udávanou hodnotu. Do kopců lezla tak tak na plný výkon. Pro mě tento motor není, ale jest-li někomu udělá radost, nechť si jej pořídí. Těm, co vychvalují malé motory a škodovky by jsem doporučil. “projeďte se v dospělém autě”. Mám Hondu Legend s 3,5 atmosférou. Spotřeba 11,5l, Tatru 613 se spotřebou 12l. Myslím, že mohu opravdu porovnávat styl jízdy, pohodlí i dynamiku. Do škodovky a ještě s malým motorkem mě už nikdo nedostane. Komu však vyhovuje nechť mu dělá radost. Mám k Vám jednu prosbu. Nepřekážejte na silnici a nebrzděte provoz. Za to Vám předem díky za všechny řidiče středních a velikých aut.

  22. Souhlas, s mojí Mazdou 5 s atmosférou 2.0l absolutní spokojenost, nejezdím na spotřebu a výsledek 8l/100km

  23. Pozor, Roman má Hondu Legend s 3,5 atmosférou, všichni mu tleskejme a rovnou skákejme do pangejtů, až našeho pána silnic uvidíme někde jet 😀 😀

  24. Ty ML budeš blbej nebo nemocnej neopírej se o Tdi ,protože i stará rotačka te rozjebe ve velkých rychlostech i v pružnosti a to nemluvím o spotrebě a držet 160/km/hod v kopcích?se koukni na palivoměr

  25. To je tu nenávisti pro svou pravdu. Není to každýho věc co mu vyhovuje? My sice doma nemáme žádný auto pod 3l obsahu. Dovedu si, ale představit někoho kdo bydlí v bytovém domě někde ve větším městě a automobil potřebuje vesměs na nákup, že mu ten litr vyhovuje.

  26. Mě Dáčia logan s motorem 1.4 vyhovuje je z roku 2007 a neměnil bych za nové protože auta se samou elektronikou a motorem do sekačky jsou k ničemu

  27. Já jezdím už čtyři roky s Pentastarem 3,6 l (208kW) a za tříválec ho rozhodně ještě pár let měnit nebudu :-D. Zvuk, kultivovanost, absence turba, to jak jak jde za plynem, nenáročnost na kvalitu paliva, taky dosáhne 180 km/h jen při trošku jiné dynamice zrychlení. Marně přemýšlím, čím by mi udělal tříválec radost.

  28. Předem bych chtěl říct, že nejen zastáncem fór, nemám facebook a ni podobné nesmysly, ale opravdu mě fascinuje, jak se to tady hemží “odborníky” na auta, kteří se v daném autě jednou svezli a nebo ještě lépe si o něm přečetli několik článků.
    V autech dělám celý život, nemám rád litrové tříválce (hlavně kvůli jejich zvukovému projevu, který mi rve uši) a mám rád stará auta s “poctivými” motory.
    ALE: srovnáváte tady hrušky s jabkama. Pokud mám porovnat 1,0 tsi 70 kW se starším “kvalitním čtyřválcem” nabízí se srovnání s Fabii 1,4 MPi 55 kW. Pro t co potřebují celý test tak spotřeba Tsi 5-7,5 litru, u Mpi 7-9 litrů. Zrychlení u Tsi je o polovinu lepší a s vlekem a plným kufrem nejede ani jedno. Navíc jak psal někdo nade mnou, běžný nájezd u těchto vozů je do 15 000 Km z rok, takže s životností motorů není žádný problém. Nehledě na to, že jsem viděl několik “kvalitních” Mpi které měli ve 180 000 Km prsklý rozvodový řetěz, o spotřebě oleje ani nemluvě.
    Co se týká větších motorů, tak když mi někdo řekne kup si rotačku (tédéíčko) to najede půl milionu bez šáhnutí, musím se smát. Nejčastější auto které jezdí na servis je Octavia s rotačkou potažmo Octavia II s PD. Ono každé auto najede půl milionu km, ale otázka je, co to bude stát. Na těchto autech se neustále sypou turba, podtlaky, váhy vzduchu, dvouhmoty, vyjímkou nejsou čerpadla…. Navíc alternátor, startér, podvozek, zámky, stahovačky….. těch půl milionu taky nevydrží. Většina lidí si raději koupí vylítnou Octavku s 300 000 Km než třeba o pět let mladšího Focuse v benzínu se 130 000 Km za stejné peníze, protož je to “jenom Ford” a nežere 3,765 litrů/100 km. Ve výsledku bude Focus jezdit a Octavka stát v servisu.
    A když se podíváme na tu zmíněnou Mazdu, musím uznat, že má dobře zmáknutej marketing a prodává to co lidi “chtěj”. Ale mám několikaleté zkušennosti ve značkovém servisu koncernových značek a Mazdy a musím říct, že nic horšího než Mazdu si v dnešní době neumím představit. Byť jsem vždy byl zastáncem japonců, Mazda mě velmi zklamala. Tolik problémů s motory (a je jedno jestli benzín nebo nafta) jsem u žádného výrobce neviděl, není týden, abychom v servisu neměli několik motorů na opravu a to se s koncernem absolutně nedá srovnat. U koncernu řešíme jednotky kusů měsíčně naproti Mazdě několik kusů týdně, nehledě na mnohonásobně větší počet prodaných aut koncernu oproti zanedbatelným prodejů Mazdy.
    Nechci aby to vyznělo, že zastávám jen koncerny. Vždy jsem upřednostňoval japonce a dle dlouholetých zkušenností vím, že třeba Honda, Suzuki, Toyota a třeba Subaru má výborné poctivé benzínové motory.
    Závěrem, doba je prostě taková, EU vymýšlí totální nesmysly co se týká emisí a automobilky se s tím musí nějak vypořádat. Také bych si rád koupil nové auto se starým, poctivým motorem, třeba TDi s rotačkou, nebo atmosféru VTi od Hondy. Ale naproti tomu, nemůžu říct nic špatného na 1,4 Tsi 110 kW v Octavce, perfektní motor se supr spotřebou a dlouhou životností, Fabia s 1,0 tsi 70 kW je taky dobré v porovnání s předchůdci HTP a MPi.
    Takže i dnes se dá najít dobrý i špatný motor, důležité je si při koupi auta vybrat ten správný, který bude vyhovovat požadavkům na provoz auta.
    Tak to je asi tak vše, a teď s chutí do mě:-) jsem zvědavý co se dočtu

    • Dobrý den pánové. Souhlasím s panem Petrem. Nejsem automechanik, můj syn ale ano. Taky nejsem příznivcem turbománie. Pravdou ale je, že přplňováním se dá získat i z malého objemu v podstatě jakýkoliv výkon. Veškeré debaty na téma, že to nepojede jsou tedy nesmyslné. Pokud se to dobře vyladí, i litr je zcela konkurence schopný motor. Jenže to má haldu technických problémů zejména u benzínu – detonační spalování, velké síly a momenty při zatížení, z toho vyplývající nerovnoměrný chod klikové hřídele, namáhání rozvodů, klikovky atd. Výrobci nespí, vývoj pokračuje a řada negativních vlastností je už vyřešena nebo alespoň “potlačena”. Takže kdo jezdí s novým, je zcela spokojen, pokud mu jako mně, nevadí hrubý chod benzínového turba obecně a tříválce obzvláště. Nemohu ale souhlasit s názorem, že výdrž 200 000 km je u malého auta s litrovým tříválcem v turbu dostatečná a při ročním nájezdu 10-15 000 km je zcela vyhovující. To platilo pro atmosférické motory s nepřímým vstřikem tak do Euro 3. Tam do konce životnosti motoru odešel tak vtřikovač, lambda sonda nebo alternátor. Takže kdo si koupil ojetý vůz se 100 000 km (to je prosím většina českého národa !!! nové si kupuje pouze malá část) mohl auto provozovat dalších minimálně 5 let s pravděpodobností pouze malých investic. Co nás ale čeká s těmito novými ekoteroristickými výmysly? Věřím panu Petrovi, že s nimi zatím nejsou větší problémy. Samozřejmě, dobré období těchto výrobků si užijí firemní řidiči, motoristiští novináři (budou vyzdvihovat jak to perfektně zrychluje, nejlépe koncernové výrobky, jak jinak, jsou za to placeni…) a pár těch, co si to koupí jako nové. No a pak to půjde ojeté do rukou českých rodin. Jaká asi bude pravděpodobnost, že složité systémy řízení spalování, množství čidel, elektroniky budou pracovat bez závad další roky? Obávám se, že budeme vzpomínat na jednoduché atmosférické motory a auta bez různých asistentů a pod. Myslím, že to dopadne tak, že tato auta jako ojetá nebude nikdo chtít a polovina národa si bude udržovat staré atmosféry co to půjde. Ostatně tento trend je už zcela jasný v případe Octavie I. Sám jsem si ho již vyzkoušel. Jako druhé auto v rodině pro manželku jsem koupil ojeté Twingo I (1999) a posléze jsem zdědil Punto I (1996), úplné holátko. Můžete hádat jednou, které již není. Twingo poslalo do šrotu ABS v kombinaci s elektronickou přístrojovou deskou a kusem výfuku s dvěmi sondami. Punto nic takového nemá, takže jezdí a vypadá to, že ještě dlouho bude. Na popojíždění zcela dostačující. A co je největší gól, hrozně rád ho řídím, i když vlastním mnohem dražší, luxusnější a rychlejší auto. Závěr – vývoj, který v případě motorů nastal, považuji za nešťstný. Fyzika nejde ošálit. zejména ne nařízeními, módou (SUV) a pokus se týká motorů, už vůbec. A taky nejsme a ani nebudeme tak bohatí jako Němci abychom si mohli každých 5 let kupovat nové auto. Ale ani oni nejsou tak bohatí, aby je likvidovali. To přijde k nám….

    • Ano, toto je poctivě napsaný, a je to celý pravda . Jsem také automechanik a každý motor chce své. Na co auto s 2-4 litrovým motorem na cestu 20-30 Km do práce a zpět.

  29. Fabia combi III 1,2 tsi 81 kw — průměrná spotřeba 6,5l svižnou jízdou při každodenní cestě do práce z Kladna do Horních Počernic skrz Prahu. Jízda v klidu 5,5l. Cesta do IT(850km) s plným autem. Dálnice u nás 160km/h, v Rakousku a v Itálii 140km/h spotřeba 5,3l. Během 60tis. km žádná závada. Olej se nedoléval. Měněn po 30tis. km
    Rapid 1,0 tsi 70kw — průměrná spotřeba za posledních 25 tis. km 6,7l svižnou jízdou taktéž při každodenní cestě do práce z Kladna do Horních Počernic skrz Prahu. Cesta do Berlína na plný plyn ve třech za průměr 8l. Prozatím bez závad a dolévání oleje.
    Asi tyhle motory nevydrží nájezd půl milionu, ale to je potřeba k čemu? Když nepoužíváte auto k práci, tak najezdíte za rok kolik? 10tis.? A když najezdím 50tis. za rok, tak auto stejně nebudu mít déle jak tři roky.

  30. Dobrý den, víceméně mohu souhlasit s panem Pavlem, ale rozhodně ne ve všem:-) Punto rok 1996 jsme doma měli také, výkonově tragédie, podvozek totéž, spotřeba vzhledem k výkonu zoufalá a navíc se auto “rozpadlo” před očima. Z venku bylo jako nové, najeto 80 tis. Km za 20 let, ale silná koroze obou náprav a podlahy poslala auto na šroťák.

    Zajímalo by mě, kolik má Vaše Punto najeto? Předpokládám, že 300 000 Km ten motor bez generálky taky nedá:-)

    V budoucnu nebudou lidi jezdit veteránama, ale nové vozy do dneška padali neuvěřitelným tempem na ceně. Pro srovnání, měli jsme doma nového naftového Focuse I z roku 2002 a stál ve střední výbavě cca 700.000- Kč, dnešní focus, ve střední výbavě vyjde tak na polovinu. Nehledě na růst mezd.

    Pro důchodce do kauflandu na nákup se prodávají auta typu Suzuki Swift, Škoda Citigo, příp. Fabia 1,0 MPi…. Všechny tyto vozy mají velmi jednoduchou techniku budou jezdit dlouho, podobně jako Punto, ale kvalita zpracování a výkony nebudou nejsilnější stránkou těchto aut.

  31. Dynamicky do dnešního provozu, mezi ty lenochody žeroucí valium na kila a neustále čumící do smártfounu stačí i jawa minor.

  32. A nebo pionýr, na tom jezdím v létě, prostě není nad těch 3,5 koně výkonu a spotřeba 3l/na sto:-) Nebo po úpravách na fichtlcup, 8 koní a spotřeba 9l/100 km (v terénu).

  33. Donedávna jsem vlastnil Suzuki swift 1,0 39kW …..3 válec. Motor byl nadmíru kultivovaný a neměl zvukový projev kulometu Fabie 1.2HTP. Auto bylo z roku 1991! najeto 230tkm motor ok, ale celkový stav byl vyžilý, tak šel z domu. Točil 7000ot a na dvojku jsem jezdil 100km/h, zábavnější auto jsme nezažil
    (Zadní náprava víceprvková). V automatu mi to žralo 6,5l (sousedovic bez automatu 4,5-5). Suzuki tento motor z bajků už nemontuje a přešel na 4 válce ….. a hle Škoda, citroen, ford a ostatní nyní objevují kouzlo 3 válců které neumí ani udělat. Můj názor, nikoho nechci urážet a hanit jeho mazlíčka 🙂

  34. “Tvrdit, že malé motory nejedou….” , no jedou, jedou – otázkou však je jak dlouho….oturbený tříválec má zónu smrti max. 150tkm a to nejspíš přeháním….

  35. Dobrý den všem. Nedá mi to a přidám taky svou zkušenost. Naši mají Fabii I combi 1,2/47kW HTP. Najeto do 150.000 km a motor je po smrti už dávno.
    ALE koupil jsem z nouze de facto totéž RV 2004 , 323.000km nájezd od prvniho majitele, LPG montováno při 70tkm. Olej měnil zjevně pravidelně, to ostatní často původní!!! – original výfuk, chladič, čerpadlo, dokonce bohužel i palivový filtr.
    Auto má maximálku 163 dle TP. Když jsem ho rozjezdil, nebyl problém jet cca 175km/h tachometrových. To vše po 15 letech, se 340tkm a na LPG. Olej nežere vůbec, převodovka hladce řadí a chytá na brnk za všech okolností (aku stará 7 let).
    Když jsem jel Ostrava – Brno- Ostrava cestovní rychlostí 145-160 km/h (cca 5200 otáček) byla spotřeba asi 8,5l plynu na sto.
    Takže na běžné ježdění do práce na ni nedám dopustit, v zimě se všude vyškrábu i bez ABS apod. Nejsem za brzdu provozu a věřím a doufám, že auto dožije rozpadu karoserie.
    Maloobjemové turbo třihrnky nejsou marné v poměru objem/výkon, ale doma bych to taky nechtěl. Karoq s litrem nabádá řadit 6ku už v 50km/h… tady je opravdu něco špatně.
    Ale asi radši to , než auto do zásuvky. Mrznout v něm a bát se pořád, že nedojedu… Mějte rádi svá auta vonící benzínem a nedejte je. Brikety taky nenávidím za jejich dým a smrad, takže to jistě u mnohých z vás taky slíznu.
    Ještě jeden střípek- Fabia combi 1,4/55kW briketa – spotřeba 4,9 nafty. Tatáž trasa Ochcávka kombi briketa 1,9/77kW 4,2 nafty. To asi nejlépe ukazuje nesmysl downsizingu
    Mějte se

  36. Mám klasický atmosférický čtyřválec 1,35 (Suzuki Swift) a jezdím v přepočtu na benzin za 3,75 litru převážně po městě a okreskách, téměř vždy ve dvou lidech !!! Jo jasně že na LPG a jede to jak z praku!
    No je pravda,že jsem už jednou dokupoval 10 litrů benzinu (po 2600km) aby bylo čím startovat…..
    Kdybych naplnil obě nádrže,mám dojezd 1000-1100 km. Na benzin jsem jezdil za stejných podmínek za 7,3 litru. Emise ani katalyzátor už nemusím řešit a každý ujetý kilometr ušetřím minimálně jednu korunku! Chtěl bych vidět litrový tříválec s turbem s vytočenou dvojkou na 100km/h jak by se tvářil :-))

  37. Nevim nevim….. Octavka 2,1,9tdi,77 kw, 4×4,jezdim ted v zime za 5,6l,a to hlavne rano do prace, a jednou tydne delsi trasa. A nebojim se ji nakrmit. A Chorvatsko, nalozen, v peti, s plnym kufrem za 4,8 l. ZKUSTE TO NEKDO S TIM SICIM STROJEM. TEM MOTORUM NEVERIM. Mozna ted jsou novy, chvili budou fungovat, ale najedete 350-400 tis? A motor ve vyborne kondici. No at si kazdy jezdi cim chce, ale pekne nas masirujou, nepouzivame selsky rozum.

    • Proboha Miline, Fábie je auto na nákupy, nebo do vzdálenosti 200 Km a s jednou Oktávkou tisícovkou jsem jel plně naložený do Tater a byl jsem mile překvapen, dokonce i v kopcích se chovala normálně!

    • A za jak dlouho najedete těch 350-400 tis? S nájezdem 15 tis. ročně Vám bude trvat najet 400 tis. skoro 27 let. To jako fakt by si někdo nechal auto takhle dlouho?

  38. Jezdím 2000 km tam a 2000 km zpět, samozřejmě s manželkou a bagáží (přes 4 státy), 1.6 ccm turbo, sotva stačí. Nevím, jak bych dojel s kafemlejnkem 0.9 ccm. Asi bych to na dálnici tlačil. Je to 24 hodin v kuse. Zastávla jen pro naftu.

  39. Hmmm…ok, do Fabie mozna staci, ale co je to proboha napadlo tuto hruzu montovat do normalne velkych aut, jako je Octavia? Fabii uz ne, pro rodinu je to maly. Nehlede na to, ze testovat auto pri osazeni jenom ridicem je k nicemu…

  40. mám tříválec Fabii 1200 už třináct let, jezdíme středně, jen na nákupy, ale že by mě brala víc jak 6 litrů nebo spotřebovávala olej to tedy ne! Jako chtít po někom informaci u nového auta kolik spotřebovala oleje je blbost! Jedině jsme za osm let provozu museli vyměnit výfuk a talíře u předních kotoučovek a mám už druhou baterii. Jinak bez závad, najeto 180 tisíc a malinko zažína korodiövat vpředu práh u dveří!

  41. Ta spotřeba tedy nic moc. Vzhledem k tomu, že s 1,2 TSI v O3 a ne v malé Fabii jezdím za 6,4 v zimě a o fous níž v létě. A to mam 80% najeto po městě.

    Ono spíš než zrychlení mne zajímaly jiné aspekty typické pro tři hrnky. Už vidíme, že spotřeba není lepší, než u předchozích čtyřválců TSI. Hmotnostně je u těch motorů rozdíl nula nula nic, váží kolem 95kg. Dynamika je přibližně stejná. Nicméně zajímají mne vibrace motoru, zvuk, jak se chová v nízkých otáčkách, jak se chová se zapnutou klimou, jak se s tím popojíždí v kolonách, kde mne třeba u 1,2TSI štve krátká jednička a pak dlouhá dvojka, takže buď poskakuju na jedničku, nebo dám dvojku a stojím na spojce, protože pod 1500 otáček to bez turba umírá … jak to žere olej a tak dále.

    Jednoduše jsem čekal, že z toho jejich dlouhodobého testu něco dozvím … a výsledkem ke info o zrychlení, pružném zrychlení a spotřebě … na to jste nemuseli dělat dlouhodobý test.

  42. To všechno je proto aby se uměle vytvářela práce, automobilky chrlí miliony nekvalitních aut , aby se nám po pár letech rozpadla pod rukama a náš opravář nám řekl:TO UŽ NEMÁ CENU OPRAVOVAT KUPTE SI NOVÉ !!!! Myslím že většina nás tuhle větu zná, o emise tu vůbec nejde pokud by si úředník došlápl na zaoceánské lodě tak jsme v pohodě.Začíná to stát všechno za nic, všechno je umělé auto už skoro neřídíme a ani nic necítíme když ho řídíme.Problém je v tom že nejsme jednotní a neumíme úředníka vyhodit když plácá blbosti a nahradit ho jiným.\Dokáže si vůbec někdo představit že za pár let budou téměř všechna auta elektrická, jak to dopadne s el.sítí a kde vezmou nabíječky lidi z paneláků?Dokáže si někdo představit že plán je takový: AŽ BUDOU VŠECHNA AUTA JEZDIT NA ELEKTRIKU TAK JÍ TAK ZDRAŽÍME ŽE LIDI BUDOU MÍT STEJNĚ SMŮLU A BUDOU JÍ MUSET ZAPLATIT !!!!Tak že pak nás ten kilometr vyjde dráž než s naftovým nebo benzínovým autem teď.\To jsme všichni tak slepí a nikdo tohle nevidí???????

  43. mám 1.0 92kw ve focusu combi a úplně v pohodě..s atmosférama se to snad ani nedá srovnávat.. šel bych do toho znovu… kdo potřebuje tažnou sílu, tak raději berte naftu

  44. Pro nenáročného řidiče, co je zvyklý třeba na slabší atmosféry nebo turbodiesely, může být litrový turbomotůrek příjemný společník. Averze vůči tříválcům tady ale je a zřejmě nezmizí. Soukromý kupující nového auta si většinou připlatí za čtyřválec. Koncern VW nestíhá vyrábět 1.4 a 1.5 TSI, po kterých je nyní velká poptávka.

      • souhlasím .. měl jsem octavii 3 (předfacelift) liftback… výbava ještě Elegance s tímhle motorem a jelo to skvěle … tacháčových přes 220 km/h na rovině … mam vyzkoušeno že třeba takový hyundai i30 předchozí generace 1.6 92 kW atmosfera rozmetá všechny standardní trojkový fabie s výkonem do 81 kW (nevím jak R5 edition) … ale 1.4 103kW oktávka rozseká zas jeho a to s přehledem

  45. Mohu přímo srovnávat zkušeností vícero generací 81kW motorů z trojkové fábie ( i teď facelift) díky operáku … 81 kW 1.2 TSI byl slušný motor .. na 1500 otáček dokázal jet bez známek podtáčení na rovině na kterýkoliv rychlostní stupeň. 1.0 TSI 3válec na 1800 otáčkách ještě prská a teprve doopravdy 2000 RPM jsou optimální otáčky … předtím než upravili tento motor kvůli emisím (jiná křivka výkonu a filtry pevných částit ) byl maximální točivý moment dostupný už na těch 2000 rpm, teď je znát, že na 2000 rpm je lehce slabší … ale podle grafů z brzdy prý stoupá až někam do 3500 RPM ( ale jen mírně ) Ty otáčky mě v městském provozu mrzí … když člověk dojíždí na semaforech .. jede velmi pomalu ale akorát má možnost se zas rozjet tak tu buď musíte podřadit na jedničku a nebo zaprasit vytočením přes spojku … při vyjíždění v parkovacím domě je to neustálý problém … jet po krátkém patře = dvojka je v pohodě, ale vyjet strmý úsek do patra to buď člověk musí udělat moc rychle na dvojku a nebo podřadit na jedničku při každém vyjetí a zas zpět na dvojku …. toto prostě šlo se čtyřválcem vyjet pohodlně na dvojku celé …

PŘIDAT KOMENTÁŘ: