Porsche 911 Turbo vyplňuje mezeru. Ukázalo dostupnější verzi s výkonem 580 koní

  • Automobilka ze Zuffenhausenu rozšiřuje nabídku u svého ikonického sporťáku Porsche 911

  • Do mezery mezi modely Carrera S a Turbo S se vrací tradiční Turbo

  • Stejně jako v minulosti se „základní“ Turbo liší od varianty S zejména nižším výkonem

Porsche už tradičně postupně doplňuje nabídku variant u svých modelů. Nově tak přibylo „základní“ Turbo, které má u Porsche 911 vyplnit mezeru mezi Carrerou S a Turbem S. Jako obvykle bude k mání v karosářských verzích kupé a kabriolet.

Nové Porsche 911 Turbo má vzadu uložený dvojitě přeplňovaný plochý šestiválec o objem 3,8 litru. Ten produkuje výkon 427 kW (580 k) a maximum točivého momentu 750 Nm. To je o 40 koní a 40 Nm víc než předešlá generace. I díky tomu dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy, což je o dvě desetiny rychleji. Uhání až 330 km/h.

Speciální edice Porsche 911 Targa oslavuje auta z padesátých let

Zuffenhausen zdůrazňuje, že i když jde o dostupnější model, používá Turbo v podstatě nezměněnou techniku z dražší 911 Turbo S. K dispozici je tak pohon všech kol, natáčení zadní nápravy či osmistupňová automatická převodovka. Rozdíl je třeba v brzdách. Zatímco Turbo S má ve standardu karbon-keramické disky, Turbo dostalo klasické litinové o velikosti 408 mm vpředu a 380 mm vzadu.

Model Turbo má rozšířené boky a natáčení zadní nápravy jako standard
Na palubě nechybí zábavní systém s dotykovou obrazovkou

Ceník Porsche 911 Turbo se ještě na českých stránkách dovozce neobjevil, ale mohlo by se tak stát velmi brzy. Známá je například cena pro britský trh. Ta startuje na částce 134 400 liber za kupé a 143 560 liber za kabriolet. V přepočtu tedy novinka vychází na 3 955 392, resp. 4 224 971 korun.

Porsche 911 Turbo vs. 911 Turbo S: Srovnání parametrů

Porsche 911 Turbo (992) Porsche 911 Turbo S (992)
Nejvyšší výkon (kW/k): 427/580 477/650
Nejvyšší točivý moment (Nm): 750 800
Zrychlení 0-100 km/h (s): 2,8 2,6
Nejvyšší rychlost (km/h): 330 330
Porsche 911 Turbo vyplňuje mezeru. Ukázalo dostupnější verzi s výkonem 580 koní
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 3 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. těch 10 km/h rozdílu asi není moc důležité ne? měl jsem tu čest se svézt starším modelem (https://jizda-zazitkova.cz/zazitkova-jizda-v-porsche-911-carrera/) ale dostal jsem jen lehce přes 200 km/h. Už tak jsem měl nahnáno, tak si neumím představit 320 nebo případně těch 330 km/h 😀 Každopádně mám Porsche v oblibě a jsem rád, že i v dnešní době plné euronesmyslů nabízí tak skvělá auta se super motory!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: