Plug-in hybrid jako nejvýkonnější verzi už nemá jen Panamera, ale nově také Cayenne a Cayenne Coupé

  • Porsche představilo nové vrcholné verze pro modely Cayenne a Cayenne Coupé 

  • Stejně jako v případě Panamery jde o plug-in hybrid Turbo S E-Hybrid 

  • Celkový výkon systému je 680 koní a vrchol točivého momentu činí 900 Nm. V elektrickém režimu zvládnou obě novinky 40 km

  • Cayenne Coupé se pak představuje také v provedení E-Hybrid


Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid bylo vůbec prvním modelem značky, kde posloužil plug-in hybrid jako vrcholná motorizace. Dalo se čekat, že stejné pohonné ústrojí dostanou časem i další modely, což se stalo právě teď. Německá automobilka aktuálně představila Cayenne a Cayenne Coupé právě ve verzích Turbo S E-Hybrid.

Parametry obou ostrých a zároveň „ekologických“ SUV jsou shodné s Panamerou, která se jako Turbo S E-Hybrid představila dříve. Základem je čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec o výkonu 404 kW (550 k). Tomu pomáhá jeden elektromotor uložený v převodovce, jehož výkon je 100 kW (136 k). Celkově celý systém nabídne 500 kW (680 k) a 900 Nm. Pro oba velké crossovery to znamená schopnost akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,8 s, respektive maximální rychlost 295 km/h.

Porsche Panamera Sport Turismo a Turbo S E-Hybrid: Praktické a strašidelně rychlé

Porsche Cayenne/Cayenne Coupé Turbo S E-Hybrid ale chtějí zároveň být i ekologicky šetrnými automobily. Pod zavazadelníkem si proto vozí lithium-iontový akumulátor, jehož kapacita je 14,1 kWh. To by mělo stačit k ujetí vzdálenosti až 40 km v čistě elektrickém režimu, kdy maximální rychlost může být až 135 km/h. Podle oficiálních tabulek by si měly tyto expresní hybridy v průměru říci o 3,7 až 3,9 l benzinu na 100 km. V praxi se budete pohybovat někde poněkud jinde.

Protože jde o vrcholné verze, součástí výbavy jsou i některé prvky běžně dodávané za příplatek. Cayenne Turbo S E-Hybrid, stejně jako Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé, tak nabídne třeba aktivní stabilizátory, elektronicky řízený zadní diferenciál nebo keramické brzdy. Standardem jsou disky o velikosti 21″, na přání lze získat kola o palec větší.

Poprvé za volantem Porsche Cayenne Coupé: Další „X6“ na trhu zajisté nezklame

Spolu s těmito plug-in hybridními novinkami pak přichází v případě Cayenne Coupé také slabší plug-in hybrid označený jako E-Hybrid. Jeho základem je šestiválcový benzinový motor. Celkově tento vůz nabídne 340 kW (462 k) a 700 Nm. V čistě elektrickém režimu ujede až 43 km.

Zájemci o Cayenne Turbo S E-Hybrid a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé si už mohou chystat patřičný finanční obnos. Cena na německém trhu je v prvním případě 172 604 eur, kupé vás vyjde na 176 293 eur.


Plug-in hybrid jako nejvýkonnější verzi už nemá jen Panamera, ale nově také Cayenne a Cayenne Coupé
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: