Plně elektrické MPV a minibus Mercedes-Benz EQV

1 nový názor
Autor: Redakce

Mercedes-Benz Vans po eVitu a eSprinteru uvádí první elektricky poháněné vozidlo odvozené ze Třídy V a určené jak pro osobní jako MPV, tak pro komerční využití. Sériová verze Mercedes-Benz EQV bude veřejnosti představena na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu n. M. od 12. do 22. září.

Elektrická pohonná jednotka eATS je u přední nápravy pod čelní maskou s přístupem k zásuvce pro dobíjení v předním nárazníku. Trakční elektromotor má špičkový výkon až 150 kW a točivý moment 362 N.m. Pohání přední kola. Vůz s rozvorem náprav 3200 mm a celkovou hmotností 3500 kg má objem nákladového prostoru 1030 l. Maximální rychlost je omezena na 160 km/h.

Elektromotor, převodovka s pevným převodem, chladicí systém a elektronika tvoří integrovaný a kompaktní celek. Energii dodává lithio-ionový akumulátor umístěný pod podlahou vozidla, takže vnitřní prostor vozidla nedoznal změn. Akumulátor má využitelnou kapacitu 90 kWh, což vozu poskytuje maximální dojezd 405 km (spotřeba elektřiny je předběžně 27,0 kWh/100 km).

V základní výbavě je vodou chlazená palubní nabíječka OBC s výkonem 11 kW k domácímu nabíjení střídavým proudem - zcela vybitý akumulátor se tak na plnou kapacitu nabije za 10 hodin.

Pro maximalizaci dojezdu se vysokonapěťový akumulátor dobíjí i za jízdy s využitím rekuperace kinetická energie při brzdění. Řidič může tento proces ovlivnit, protože páčkami pod volantem může ovlivnit intenzitu rekuperace.

Stupeň rekuperace D Auto prostřednictvím automaticky aktivovaného ECO Asistentu napomáhá k dosažení maximální efektivity. Kombinuje data z navigace, asistentu rozpoznávání dopravního značení a informace z inteligentních bezpečnostních asistenčních systémů (tzn. radaru a kamery) a úroveň rekuperace sám upravuje.

V kombinaci s navigací, optimalizovanou pro EQ, se aktivní monitorování dojezdu stará o bezpečný dojezd do cíle i v případě nedostupnosti nabíjecí stanice. K dispozici má i jízdní nastavení E+, které upravuje funkce vozu pro dosažení maximálního možného dojezdu.

Systém MBUX je upraven pro vozy řady EQ. Na 10“ HD displeji zobrazuje například stav nabíjení, čas odjezdu nebo znázornění spotřeby. Displej může být využíván i k nastavení navigace, funkce Mercedes me Charge, nebo jízdních módů. Inteligentní hlasové ovládání se aktivuje slovy „Hej Mercedesi“ a lze jím ovládat navigaci, telefon, hudbu, počasí, stejně jako další funkce pro pohodlí, jako klimatizaci nebo osvětlení.

 

Michal Muller (neregistrovaný)
Plně elektronické jsou supr. Jsem velký fanda ekologie. Ale za mě hlavně tedy kvůli ceně jsem pro klasiku. Třeba takovou: https://www.vanscentre.com/uzitkove-vozy/minibus/volkswagen-transporter-25tdi96kw-l2h1-5-mist-klima/
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?