-
Peugeot 5008 využívá platformu EMP2 menších modelů 308 a 3008
-
Základ motorů tvoří benzinový tříválec 1,2 l s přeplňováním
-
Pohon všech kol se nenabízí ani za příplatek
-
Premiéra proběhne na autosalonu v Paříži
Poměrně zásadní proměnou prošel model Peugeot 5008, jehož novou generaci uvidíme na autosalonu v Paříži. Zatímco dříve se pod označením 5008 skrývalo klasické MPV, v nové generaci je to spíše SUV, nebo chcete-li crossover. Přesto si zachovává prvky původní koncepce, tedy dobře využitelný vnitřní prostor s relativně nízko položenou nakládací hranou kufru.
Crossover místo MPV
Peugeot 5008 stojí na platformě EMP2, která je společná s modely 308 a 3008. Je o 19 cm delší a má o 16,5 cm větší rozvor, ale na výšku má pořád stejných 164 cm jako dříve. Zásadně se proměnil interiér vpředu, který pokračuje ve směru nastoleném menšími modely Peugeot 208, 308 a 3008. Francouzská automobilka tomu říká i-Cockpit a středobodem jsou nahoře umístěné přístroje, minimum tlačítek a miniaturní volant. Někomu se tato koncepce líbí, ale má i své zaryté odpůrce.


Novinkou je širokoúhlý TFT displej s úhlopříčkou 12,3 palce místo klasických analogových přístrojů. Uprostřed palubní desky najdete ještě osmipalcový dotykový displej k ovládání rádia, klimatizace a navigace. Peugeot minimalizoval počet tlačítek v interiéru a vše se snažil sdružit právě do dotykového displeje.
V hlavní roli prostornost
Vnitřní prostor má být jedním z hlavních lákadel nového modelu 5008. Podle normy VDA je při sklopení třetí řady sedadel v kufru 780 litrů volného místa s tím, že při naložení po střechu se dozadu vejde 1060 litrů. Sklopením druhé řady sedadel do roviny lze získat maximální objem 1940 litrů. Sklopit lze i přední sedadlo spolujezdce. Pak podle tvrzení Peugeotu naložíte do modelu 5008 až 3,2 metru dlouhý předmět.
Základ nabídky motorů tvoří benzinový tříválec 1.2 PureTech s přeplňováním. Dosahuje nejvyššího výkonu 96 kW (130 k) v 5500 min-1 a točivého momentu 230 Nm v 1750-1. Vedle šestistupňového manuálu bude Peugeot nabízet rovněž šestistupňový automat. Nejsilnějším benzinovým motorem je čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 121 kW (165 k) v 6000-1 a točivém momentu 240 Nm v 1400-1. Tu dostanete jenom s automatem.


Diesely zastupují čtyřválce 1.6 HDI a 2.0 HDI, každý ve dvou stupních naladění. Základní šestnáctistovka má výkon 73 kW (99 k) a točivý moment 254 Nm. Silnější provedení nabídne 88 kW (120 k) a 300 Nm. Slabší motor se dodává pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější nabídne šestistupňový manuál nebo automat.
Čtyřkolku v nabídce nenajdete
Naftový dvoulitr je buď verze s výkonem 110 kW (150 k), točivým momentem 370 Nm a šestistupňovým manuálem, nebo v provedení o výkonu 132 kW (180 k), točivém momentu 400 Nm a výhradně s šestistupňovým automatem. Zajímavostí je, že i přes SUV vzezření není v nabídce pohon všech kol. Všechny verze mají poháněná přední kola.
Vedle naprosto dostatečné bezpečnostní a asistenční výbavy včetně systému automatického brzdění před překážkou si budete moci objednat i kamery utvářející obraz kolem celého auta nebo parkovací asistent, který sám auto zaparkuje do mezery. Ohledně cen ani data uvedení do prodeje ještě nemáme žádné konkrétní informace.
5008 mi víc sedělo jako MPV, škoda ho