Pětilitrový osmiválec v Jaguarech a Range Roverech končí kvůli emisím. Nahradí ho V8 od BMW

  • Kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,0 l, který dnes pohání řadu ostrých modelů značek Jaguar a Land Rover, končí kvůli emisím

  • Nahradí ho dvakrát přeplňovaný motor BMW 4,4 l

  • Motory BMW se pod kapotami velkých SUV od Land Roveru v minulosti již objevovaly

  • Prvním modelem s německou pohonnou jednotkou by měl být Defender SVR

Nový Land Rover Defender byl představen teprve před několika týdny a britský AutoExpress už stihl přinést informaci, že JLR v rámci své divize SVO (Special Vehicle Operation) plánuje jeho ostré provedení SVR. Ovšem na rozdíl od předchozích superrychlých modelů této divize bude nový Defender SVR poháněn motorem od BMW.

Modely SVR vždy poháněl 5litrový V8 původně ještě od Fordu
Nahradí ho dvakrát přeplňovaná 4,4litrová jednotka od BMW

Doposud používaný, kompresorem přeplňovaný osmiválec původně ještě od Fordu v příštím roce z nabídky zmizí kvůli pokutám za nadlimitní emise CO2. Proto se Jaguar Land Rover dohodl s BMW, se kterým už dříve podepsal technickou spolupráci na vývoji pohonných jednotek pro elektromobily. JLR tak bude využívat motor V8 4,4 l, přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Objeví se pod kapotami modelů jako Jaguar F-Type, Range Rover a Range Rover Sport. Posledním automobilem s kompresorem přeplňovaným V8 je model Range Rover Velar SVA Dynamic Edition.

Test Range Rover Sport SVR 2018: Když rychlost není vše

Bližší informace nejsou k dispozici, dokonce ani to, zda se bude jednat o N63 (N63TU3) či dokonce o S63 (S63B44T4), který pohání současné modely BMW M. Stejně tak o výkonu můžeme jen spekulovat. Britská média však mají za to, že bude přesahovat 405 kW. Stejně jako v případě BMW také u modelů JLR bude výkon přenášet 8stupňový automat ZF 8HP, který JLR poprvé použil už u některých motorizací předchozí generace Range Roveru a v současné generaci L405.

Motor BMW nebude modely Jaguar Land Rover pohánět poprvé. Na přelomu tisíciletí poháněl Range Rovery generace P38A vznětový šestiválec M51, následně se pod kapotou generace L322 objevil zážehový osmiválec M62 (2002-2005) a vznětový řadový šestiválec M57 (2002-2006).

Pětilitrový osmiválec v Jaguarech a Range Roverech končí kvůli emisím. Nahradí ho V8 od BMW
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: