Pěší zóny ani cyklopruhy nechceme, bouří se lidé. Radnice jim ustupují

Takto pražský magistrát před nedávnem zklidnil Smetanovo nábřeží
Zdroj: Jan Markovič
  • Zatímco v Česku se některá města snaží rozšiřovat pěší zóny, v zahraničí od toho radnice ustupují

  • Ve Velké Británii se obyvatelé dotčených čtvrtí proti jejich výstavbě ohradili

  • Někde došla situace tak daleko, že města čerstvě postavené úseky opět raději předělávají

Čeští cyklističtí aktivisté, ale i radnice některých měst rády poukazují na příklady ze zahraničí. Podle nich bychom se měli inspirovat tam, kde vznikají nové pěší zóny se zákazem vjezdu aut preferující chůzi a cyklistiku. Pokud by se ale Česko inspirovalo třeba ve Velké Británii, muselo by ve svých záměrech polevit.

Britská vláda vyhradila příspěvek 250 milionů liber (7,25 miliardy korun) radnicím, které by chtěly zavést pěší zóny se zákazem vjezdu aut, popřípadě jen s povolením pro rezidenty. Po stížnostech veřejnosti ale nakonec musela řada měst ze svých plánů ustoupit. Tak například nevznikla zamýšlená zóna se sníženým provozem v londýnské čtvrti Harrow.

Místo křižovatky pěší zóna? Dopravní peklo, krátkou cestu vystřídalo kličkování ulicemi

„Plány na zónu nebyly vůbec promyšlené. Rezidenti nic takového ani nevyžadují. Ve skutečnosti je mnoho z nich proti,“ řekl britskému deníku Telegraph radní Paul Osborn. Ve městech Brighton a Hove už podepsalo na 2700 lidí petici, aby byly zrušeny nově namalované cyklopruhy. Podle organizátorů akce totiž nenávratně zničí místní podnikatele i města jako taková.

K nákladným změnám už musely přistoupit radnice v Herefordshiru a Sheffieldu. Tam na přivaděči k okruhu A61 nechaly zrušit v obou směrech jeden pruh a místo něj namalovat cyklostezku. Po řadě stížností se nyní silnice předělávají. Vrátí se do původního stavu.

V Česku je situace trochu jiná, například v Praze se se zaváděním cyklopruhů a stezek poměrně experimentuje. Letos na jaře hlavní město například zprovoznilo cyklopruh, který protíná výjezd z přivaděče dálnice D5. Rovněž naplánovalo cyklopruhy na frekventované Modřanské ulici, aniž by se ptalo radnice či místních obyvatel, zda má o přestavbu zájem.

Pěší zóny ani cyklopruhy nechceme, bouří se lidé. Radnice jim ustupují
Ohodnoťte tento článek!
4.6 (91.38%) 65 hlas/ů

14 KOMENTÁŘE

    • To by je ovšem taky miseli ti cyklo****i používat. Kolik je jich již všude postavených a oni se stejně pořád motají po cestě. O nějakém dodržování všech ostatních předpisů radši ani nemluvit. Ale hlavně že se pořád dožadují nějakých výhod.

      • Sám mám zkušenost, že jsem dostal již třikrát zrcatkem v cyklopruhu (1x dodávka,1xtaxi,1x luxusní bavorak),A když jsem se ohradil tak mně řidič seřval,že mu kvůli cyklopruhu utíká čas a peníze a že mám jít bydlet tam kde lišky dávají dobrou noc a nezaclánět ve městě. Mám zkušenosti z Německa ,Norska,Irska a tam se řidič chová ohleduplně jak k cyklistů i chodcům a žádný problém a hrubou gestikulaci na rozdíl od Čr jsem tam nezažil.

        • Dostal jste naprosto případnou odpověď…..je vás všude jak nasráno a motáte se jak vítr v bedně.

  1. Určitě nikoliv nesmyslným viz. Evropská nebo Nábřeží kapitána Jaroše – to je jedním slovem TRAGEDIE pro obě strany a cyklistu by tam člověk pohledal!!!

  2. Cyklopruhy a pěší zóny jsou nesmysl – zrušit. Ohrožují plynulost dopravy, ničí malé obchůdky a vylidňují centra měst. Podívejte se např. do Sušice nebo Benesova, jak jejich hlavním náměstím prospívá povolený vjezd aut a parkování. Cyklista at jezdí po periferii nebo po lese, ale v sirsim centru mest nemá mit žádné výhody oproti automobilu.

  3. Nikdo to nechce ani v Praze a otravují s tím život všem ,nejhorší blbové co kdy byly na magistrátu-dutolebý Hřib a shulený piráti a stan naprostej úděs ! snad je po volbách vykopnem 🙂

  4. Vidím to skoro denně – od Velehradu po Staré Město, cyklostezka vede podél silnice, ale ty hovádka kličkují po silnici, klidně ve dvojicích vedle sebe. A když se člověk zeptá, proč nejedou po cyklostezce, tak protože je tam moc stoupání a klesání, silnice je rovnější. Dopravní předpisy je nezajímají vůbec. A policajt bude raději stát za bukem a měřit rychlost těsně za cedulí obce.

  5. Bohužel většina cyklistů jezdí jako prasata, nedodržují předpisy, chvíli jedou po silnici, když je červená přejedou na chodník a pokračují po přechodu, který je určen pro chodce a ne pro cyklisty, nesesednou z kola, ohrožují lidi na chodnících. Další příklad v Praze Libni, je tam u Rokytky přechod pro cyklisty a chodce, onehdá tam jel cyklista velkou rychlostí k přechodu, takž když jsem se blížil, byl tak daleko, že nebyl vidět a pak plnou rychlostí bez zastavení se přehnal přes přechod. Stačil jsem naštěstí na poslední chvíli zabrzdit. Nebo vyšehradský tunel, každý druhý cyklista to profrčí na kole, riskuje že někoho povalí nebo se srazí s kočárkem. V Německu je hodně cyklistů, ale takovéto prasárny si tam nedovolí a když ano, tak většinou dostanou tak mastnou pokutu, že si to příště rozmyslej. Howg.

  6. Noo náhodou ty pouliční lampy jsou někdy celkem dost silně jištěny .. někde i 120A hlavním deonem kde jednotlivé světla jsou odjištěné pojistkama .. není také nasnadě že kabel v zemi k lampám je i 35 měd nebo 50 hliník páč projektant toto dá do projektu aby měl bakšiš z ceny projektu .. proto ceny projektů a zhotovení jsou tak veliké.. Takže domluva s městem v podobě pronájmu klíče ke koncovce 400V by možná byla … nejednalo by se totiž o prodej elektřiny což je zakázané.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: