Ostrý VW Golf R mohl mít pětiválec. Audi ale nesouhlasilo

  • Audi Sport se bojí kanibalismu Golfu R na Audi RS3

  • Výroba pětiválcového motoru 2,5 TFSI je prý velmi složitý proces

  • Nový Golf R by měl mít výkon okolo 242 kW (330 koní)

S představením nové generace Volkswagenu Golf se záhy vynořily spekulace, jak vysoký výkon bude mít vrcholná verze s označením R, kterou Volkswagen již dříve potvrdil. První odhady mluvily o výkonu 294 kW (400 koní), a to proto, že v roce 2014 se Volkswagen v Šanghaji prezentoval konceptem Golf R400, jehož název odkazoval právě na počet koní pod kapotou. Přestože se do sériové výroby měl dostat už za rok, tedy v roce 2015, kvůli aféře Dieselgate se nic takového nestalo. Podle prvních neoficiálních informací by však čtyřválcový foukaný dvoulitr v Golfu R Mk.VIII měl dosahovat výkonu okolo 242 kW (330 koní).

Zahřát nohy! Volkswagen ukázal funkce nové klimatizace, reaguje na hlas

Holandský magazín Autovise nyní přišel se vskutku zajímavou informací. Ve Wolfsburgu si prý původně pohrávali s myšlenkou nahradit přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec oceňovaným pětiválcem 2,5 l od Audi. Ovšem podle dobře informovaného zdroje Ingolstadt tento nápad zdvořile odmítl. Důvod takového rozhodnutí je více než zřejmý – divize Audi Sport nechce, aby nový Golf R příliš šlapal na paty Audi RS3, protože je nad slunce jasné, že by byl levnější. Audi sice 2,5litrový pětiválec v minulosti několika výrobcům nabídlo, ovšem modely KTM a Donkervoort přímo nekonkurují RS3, TT RS ani Q3 RS.

Test Audi RS 3: Pětiválcová raketa

Podle citovaného zdroje je dalším problémem to, že výrobní závod v maďarském Györu, kde německá prémiová značka ostrá provedení A3, TT a Q3 vyrábí, by nezvládli výrábět další významný počet motorů, protože montáž pětiválce je prý „velmi pracná“. To však neznamená, že by se 400koňový Golf R nakonec nemohl stát realitou. Ještě výkonnější varianta R Plus, která nejspíš také vznikne, nabízí další prostor výkon zvýšit. Nehledě na fakt, že už výše zmiňovaný koncept R400 tak vysokým výkonem disponoval už v roce 2014.

Ostrý VW Golf R mohl mít pětiválec. Audi ale nesouhlasilo
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: