Ostrá Toyota Yaris GRMN dostane osmnáctistovku s kompresorem a 212 koní

  • Malý ostrý Yaris dostane osmnáctistovku s kompresorem

  • V této třídě to bude unikátní motor

  • Auto se jmenuje GRMN jako „Gazoo Racing Masters of the Nürburgring“

  • Ostrý Yaris má podpořit snažení značky ve WRC

O příchodu ostré verze modernizované Toyoty Yaris se už mluvilo. Sama automobilka naznačila, že se novinka představí na autosalonu v Ženevě. Přiblížila také očekávaný výkon motoru i skutečnost, že půjde o model na podporu prozatím úspěšného snažení japonské automobilky v šampionátu WRC.

Nový ostrý hatchback dostal už i jméno. Jmenuje se Toyota Yaris GRMN, což znamená „Gazoo Racing Masters of the Nürburgring“. To asi netřeba překládat. A pod kapotou je vskutku nevídaný motor, aspoň tedy v této kategorii. Zatímco většina značek sází v této třídě na turbodmychadlem přeplňované čtrnáctistovky až šestnáctistovky, Toyota nasadí do hry osmnáctistovku s kompresorem.

Doporučujeme: Toyota chce prodávat své hybridní pohony konkurenci. Pomůže to zlevnit hybridy

Zatím víme, že motor bude mít výkon 156 kW (212 koní), ale to je zhruba tak všechno. Lze očekávat, že oproti běžnému silničnímu Yarisu dostane model GRMN výraznější bodykit, širší nízkoprofilové pneumatiky, větší brzdy a nějaký ten detail do interiéru.

Toyota Yaris se dočkala větší modernizace, v rámci které dostala třeba úplně novou benzinovou patnáctistovku s vyšší účinností (tepelná účinnost má dosahovat až 38,5 %, to je rekordní hodnota mezi koncepčně podobnými nehybridními motory) a nižší reálnou spotřebou. Motor se totiž umí při částečném zatížení přepnout do mnohem úspornějšího Atkinsonova cyklu.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: