Opel představil Mokku do zásuvky. Vsadila na design a menší rozměry

  • Německá automobilka představila novou generaci malého SUV Opel Mokka, zatím jen jako elektromobil

  • Auto je o celých 125 mm kratší než předchůdce, využívá platformu koncernu PSA

  • Vůz má výkon 100 kW, na jedno nabití by měl ujet maximálně 322 kilometrů

Až příští rok na silnice vyrazí nový Opel Mokka-e, bude jedním z nejnápadnějších vozů v provozu. Radikální design malého SUV totiž na sebe poutá pozornost nejen nezvyklou kombinací barev střechy a karoserie, ale i futuristicky pojatými křivkami. Opel slibuje, že tohle je jen začátek. Mokka má odstartovat nový designový směr značky.

Vůz přitom nesleduje trend, který velí, že by se měla auta mezigeneračně zvětšovat. Oproti minulé generaci se Mokka naopak smrskla o celých 125 mm. Její rozvor se ale prodloužil, nicméně jen o pouhé dva milimetry. Na svědomí to má i přesednutí na platformu CMP, kterou používá skupina PSA. Není tedy velkým překvapením, že Mokka-e je příbuzná s Peugeotem e-2008.

Policie bude jezdit v elektromobilech, dobije je na veřejných stanicích

Kola vozu roztáčí elektromotor o výkonu 100 kW (136 k), který disponuje točivým momentem 260 Nm. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h. A to i proto, aby se 50kWh baterie vybíjela co nejpomaleji. Opel hovoří o dojezdu až 322 kilometrů za ideálních podmínek. Články lze dobít na 100kW nabíječce z nuly na 80 procent za půl hodiny.

Vzhled kabiny zatím odhaluje jen jediná fotografie
Platforma CMF umožnila instalaci baterií pod podlahu

Mokka-e nabídne samozřejmě paletu moderních technologií, nebudou chybět chytré světlomety Matrix LED nebo palubní deska tvořená displeji. Největší z nich bude mít 10 palců. Auto půjde objednávat už od léta, ale fyzicky ho zákazníci dostanou až na začátku roku 2021. Po elektromobilu se chystají i běžné spalovací motory.

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: