Opel Astra nové generace vstoupil na český trh. Diesel mu nechybí, kombi dorazí vzápětí

  • Opel oficiálně uvedl na český trh novou generaci modelu Astra 

  • Technicky vůz vychází z platformy použité také pro Peugeot 308, Opel ale připravil jiné naladění podvozku, které má být více sportovní 

  • Na velké spalovací motory už musí zákazníci zapomenout, k dispozici jsou dva tříválce, jeden naftový čtyřválec a na vrcholu stojí dva plug-in hybridy 

  • Základní cena nového Opelu Astra je 479 990 Kč

  • Příští rok bude nabídka rozšířena o čistě elektrickou verzi

Začátek roku 2022 se nese ve znamení příchodu řady novinek na český trh. Kromě nového Volkswagenu Multivan budou v rychlém sledu za sebou následovat například Peugeot 308 nové generace, Volkswagen Taigo nebo DS 4. Stranou nezůstal ani Opel, který českému obecenstvu oficiálně představil novou generaci modelu Astra. Zájem se očekává poměrně velký. Tuzemské zastoupení chce letos na českém trhu prodat 1200 exemplářů.

Protože Opel v současnosti spadá do koncernu Stellantis, techniku sdílí nová Astra s nastupující generací Peugeotu 308. Oproti svému předchůdci nabídne o 13 mm větší rozvor, současně má ale kratší převisy. Celková délka proto narostla pouze o 4 mm. Designově Astra následuje Mokku.

Nutno podotknout, že naživo tahle novinka vypadá opravdu dobře. Zejména ve sportovně střižené výbavě GS Line se sportovním nárazníkem, sedmnáctipalcovými disky, leskle černými doplňky (černé je i logo automobilky na masce) a černou střechou. Právě tuto výbavu nesly dva exempláře vystavené během české premiéry.

Nový Opel Astra dostal atraktivní design a techniku Peugeotu 308. Prodávat se začne na podzim

Spalovací motory už jen s nižším výkonem

Technickou příbuznost Astra s Peugeotem 308 samozřejmě nezapře. Projevuje se mimo jiné na nabídce motorizací, kde bohužel chybí výkonnější spalovací motory. Záležitosti typu dvoulitrového dieselu o výkonu třeba 180 koní už se prostě v dnešní emisně seškrcené době nenosí.

Pokud nechcete elektrifikovaný pohon, máte k dispozic dvě verze zážehového tříválce 1.2 Turbo (110 a 130 k) a dieselový čtyřválec 1.5 CDTI (130 k). Slabší benzinový tříválec je k dostání výhradně se šestistupňovým manuálem, u zbylých dvou motorů lze dokoupit osmistupňový automat. Pro zajímavost, i základní tříválcová Astra má maximální rychlost přesahující 200 km/h.

Stejně jako u Peugeotu přebírají roli výkonných jednotek plug-in hybridy. K dispozici jsou dva, a sice slabší provedení o výkonu 180 k a silnější verze naladěná na 225 k. Ta bude k dostání ve spojení se sportovním provedením GSE, které přijde na český trh o něco později. Oba tyto plug-in hybridní pohony už dobře známe právě z modelů Peugeot nebo Opelu Grandland. S plug-in hybridní čtyřkolkou o výkonu 300 koní, kterou lze pořídit třeba v kombinaci se zmíněným Grandlandem, se u Astry prozatím nepočítá.

Dva hlavní rozdíly oproti Peugeotu

Astra je ve srovnání s Peugeotem 308 ve dvou směrech výrazně jiná. Na rozdíl od francouzské značky Opel dlouhodobě sází na klasické uspořádání palubní desky s přístrojovým štítem umístěným za volantem, nikoliv nad ním. Ačkoliv se na řešení Peugeotu dá zvyknout, určitě se najdou zákazníci, pro které bude běžné uspořádání interiéru důvodem, proč sáhnout právě po Opelu. Mimochodem, součástí standardní výbavy je digitální desetipalcový přístrojový štít. Na něj navazuje středový displej taktéž o velikosti 10″.

Design nové Astry navazuje na Opel Mokka. Během české premiéry Opel vystavil dva exempláře ve sportovní výbavě GS Line (zdroj: Lukáš Dittrich)
GS Line přidává sportovní přední nárazník, větší kola, černé doplňky na karoserii, černou střechu a do interiéru sportovní sedačky (zdroj: Lukáš Dittrich)

Druhým zásadním rozdílem má být naladění podvozku. Opel chce nabízet auto připravené na německé dálnice. Cílem celého nastavení jsou lepší jízdní vlastnosti, lepší ovladatelnost a stabilita. Astra má proto specifické nastavení tlumičů, upravené zavěšení kol, tužší pružiny, jiné dorazy nebo odlišně naladěné řízení. Jaký je výsledek, to si povíme až někdy později. Nový Opel jsme si zatím mohli prohlédnout pouze staticky.

Podstatně levnější než Golf

Základní cena Opelu Astra je 479 990 Kč. Za tyto peníze dostanete tříválcovou dvanáctistovku o výkonu 110 koní, manuální převodovku a výbavu Edition. Ta je poměrně bohatá. Skromnějším zákazníkům nedává moc důvodů pro připlácení za nějaké další prvky. Obsahuje například šestnáctipalcová litá kola, parkovací senzory vpředu i vzadu, digitální přístrojový štít, automatickou klimatizaci nebo bezklíčkové startování. Pro srovnání, nejlevnější Seat Leon 1.0 TSI (110 k) stojí ve výbavě Reference 504 900 Kč, za nejlevnější Golf taktéž s litrovým tříválcem zájemci zaplatí 579 900 Kč.

Opravdu chcete Octavii Combi? Nový Opel Astra Sports Tourer vypadá skvěle, má velký zavazadelník a nabídne až 225 koní

S cenou 499 990 Kč se těsně pod půl milionu vejde i silnější tříválec (130 k), na dieselovou patnáctistovku si připravte minimálně 549 990 Kč a slabší plug-in hybrid startuje částkou 799 990 Kč. Za automat se připlácí 50 tisíc. Nejvyšší výbava Ultimate pak nabídne například čalounění Alcantarou, osmnáctipalcové disky, head-up displej nebo adaptivní Matrix LED světlomety. V kombinaci s plug-in hybridem už taková Astra nemá daleko k hranici jednoho milionu.

Tip: Ceník nového Opelu Astra si můžete stáhnout zde

Opel prozatím uvedl na český trh pouze základní hatchback, nicméně také kombi už má své odhalení za sebou a do prodeje přijde ještě během jara. Těšit se můžete na zavazadelník o objemu 608 l a hlavně na více prostoru ve druhé řadě, protože Astra ST má rozvor náprav prodloužený o 57 mm. Nabídka motorizací pro kombi bude totožná s hatchbackem. V roce 2023 pak do přijde Astra také coby elektromobil.

Opel Astra nové generace vstoupil na český trh. Diesel mu nechybí, kombi dorazí vzápětí
Ohodnoťte tento článek!
4.9 (97.14%) 7 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: