Od Felicie po Octavii RS: 10 nejlepších ojetin značky Škoda

  • Vozy značky Škoda jsou na našem trhu nejoblíbenější

  • Už více než čtvrt století vedou statistikám prodejů

  • Následující desítka škodovek jsou zřejmě nejlepší ojetiny

Škodovky se na domácím českém trhu těší neutuchající oblibě a je jedno, jestli se bavíme o popularitě nových vozů, nebo jestli se podíváme na trh ojetin, kde přeci hledá své „nové“ auto zhruba čtyřikrát více lidí. Vozy domácí značky Škoda se zkrátka těší velkému zájmu.

Jistě, čas od času se zrovna nějaký model nebo vybraná motorizace nesetká s takovým pochopením, případně je primárně určena pro jiné trhy (už kvůli daňovým či jiným předpisům), ale domácí zákazník si vždycky tu správnou škodovku najde. Snažili jsme se dát dohromady desítku těch ojetých škodovek, které dokáží oslovit zájemce z různých příjmových skupin.

10. Škoda Felicia 1.3 MPI

Jestli chcete něco, co se dá pořídit za dvacet tisíc, mohla by být zachovalá Felicia poměrně solidní volbou. Jistě, není to žádná hitparáda z hlediska stylu, dynamiky, bezpečnosti a komfortu, ale na popojíždění mezi vesnicemi vlastně pořád plně dostačuje a skromný jedinec nic víc ani nepotřebuje.

skoda felicia (1)
Felicia má jen to nejnutnější a třeba airbagy nebo centrální zamykání jsou spíše vzácnost. Na druhou stranu, méně věcí znamená méně problémů
skoda felicia (2)
Většina Felicií už dnes slouží pouze „na dojetí“ mezi vesnicemi. I naprosto zanedbávaná auta ale přežijí ještě zhruba dva až tři roky

Obrovskou výhodou jsou velmi levné díly, snadné opravy a skutečnost, že vám Felicii pomůže spravit kdejaký garážový kutil. Hledejte auto, které není extrémně napadené korozí. Bude to trochu oříšek, ale s Felicií se dá vždycky něco udělat, aby aspoň další rok do příští technické jezdila. A pak zase… A tak to jde pořád dokola.

10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout

Pro lidi s velmi omezeným rozpočtem představuje Škoda Felicia asi nejjednodušší cestu k relativně spolehlivému a levnému autu. Dlouhodobé provozní náklady má opravdu nízké a není tu žádné extrémní riziko. Své dva nebo tři poslední roky si vždycky odpracuje se ctí. není divu, že si k ní někteří vytvoří dokonce i citové pouto.

9. Škoda Fabia 1.4 MPI

První generace Fabie stojí za zlepšenou image automobilky Škoda především na západoevropských trzích, kde se lidé ještě před dvaceti lety škodovkám smáli a říkali si o nich vtipy. První Fabia je bytelná, bezpečná a dobře navržená. Její konstrukční jednoduchost je ale bonusem pro někoho, kdo hledá ojetinu za zhuba padesát tisíc.

skoda fabia (1)
Fabia byla první opravdu moderní škodovka. U nás se to tak nebralo, ale v zahraničí tohle auto výrazně zlepšilo celé značce pověst a lidé se jí přestali smát
skoda fabia (2)
Fabia poskytovala na svou dobu vysokou míru pasivní bezpečnosti a kvalitní interiér i zpracování. Tohle auto ještě udělá spoustu dobré služby

Klasický motor 1,4 l s rozvodem OHV je pozůstatkem z dob Felicií a Favoritů. Mechanicky drží, jenom je potřeba investovat. Těsnění pod hlavou už pravděpodobně někdo měnil, potom nějakou dobu vydrží. Stejně tak řetězový rozvod vačky se pořeší jednou po 250 000 km a pak už máte klid. Chce to jen měnit každých 10 000 km olej a každé dva tři roky chladící kapalinu.

Hledejte kus bez koroze a bez tuningu a raději se smiřte s chudou výbavou. Airbag řidiče dostanete vždy, posilovač řízení také (kromě verze Junior). Jediným rizikem je právě elektromechanický posilovač, jehož repase vás může přijít na deset tisíc. Ale bez něj se dá také žít, jen se trochu nadřete.

8. Škoda Fabia I Combi 1.4 16V

Fabia první generace dostala v posledním tažení (od dubna 2006 do prosince 2007) povedený motor 1.4 16V o výkonu 59 kW, najdete ho pod výrobním kódem BUD. Je to zásadně modernizovaná jednotka, která se dostala i do Octavie a druhé generace Fabie. Když si pohlídáte výměnu řemenových rozvodů každých 90 000 km, tenhle motor vydrží a bude jezdit mimo město do šesti litrů.

skoda fabia I fl (1)
Na konci životního cyklu se pod kapotu jedničkové Fabie dostal motor 1.4 16V s kódem BUD. Poznáte ho podle výkonu 59 kW. Hatchback ho neměl, jen sedan a kombi
skoda fabia I fl (2)
Kombík je ale praktičtější a lépe se pak prodá. Čtrnáctistovka je věčná, jezdí za šest litrů a Fabii uděluje naprosto dostatečnou dynamiku. Za zhruba 75 000 korun skvělá volba

Už navíc nemá problémy se spotřebou oleje a dynamicky na první generaci Fabie bohatě stačí. Do hatchbacku se nedával a sedan není moc praktický. Hledejte tedy kombi z roku 2007. To je poslední ročník, takže všechny dětské nemoci už byly tou dobou u jedničkové Fabie dávno vychytané.

Nechtějte ale přestavbu na LPG, tenhle motor má i na obyčejný benzín dostatečně rozumné provozní náklady. Plyn mu sebere cennou dynamiku a můžete mít problémy se startováním. Nezapomeňte také měnit každých 12 až 15 000 km olej, zejména u kusů s vysokým nájezdem.

7. Škoda Octavia I 1.9 TDI

Tohle je česká stálice a není se čemu divit. První verze klasického tédéíčka s rotačním čerpadlem jsou neuvěřitelně bytelné motory a dokonce se i vyplatí investovat do jejich velké generálky. Jejich robustnost a vidina dlouhodobého levného provozu stojí za každou korunu a pokud snad budete chtít tohle auto prodat, svou hodnotu si zaručeně udrží.

skoda octavia
První generace Octavie s motorem 1.9 TDI se pořád prodává za zhruba sto tisíc korun. Zájemci o spolehlivou ojetinu s nízkou spotřebou a nízkými provozními náklady znají její přednosti
skoda octavia i (2)
Nepřítelem jedničkové Octavie je koroze a zanedbaný servis. Do motoru 1.9 TDI se vyplatí investovat. Ani velká generálka nestojí tolik, co u dnešních komplikovaných dieselů

Je zajímavé, že tyhle Octavie pořád stojí okolo 100 000 korun, zatímco srovnatelný model s jiným motorem se prodává zhruba za čtyřicet. Pokud ale včas měníte olej, k motoru 1.9 TDI se chováte slušně a necháváte ho servisovat u zkušeného odborníka, vydrží klidně milion kilometrů. Možná i víc.

Jedinou citlivou věcí jsou rozvody, respektive jejich seřízení při výměně každých 90 000 km. Tuhle práci svěřte jen někomu, kdo má potřebné vybavení a šikovné ruce. Když se o auto budete starat, opravdu vydrží a dlouhodobě zvládne jezdit za čtyři a půl litru na 100 km.

6. Škoda Fabia II 1.4 16V

Druhá generace Fabie sice vypadá jako pařez, ale z hlediska užitných vlastností jí v podstatě není co vytknout. Benzinová atmosférická čtrnáctistovka představuje naprosto dostatečný pohon s rozumnou spotřebou a náklady. Jenom u starších kusů nezapomeňte každých 90 000 km vyměnit řemenové rozvody, ať máte klid.

Skoda Fabia II (1)
Proporce druhé generace Fabie daly vzniknout přezdívce „pařez“. Ovšem pod krabicoidním vzhledem je mimořádně spolehlivá technika
Skoda Fabia II (2)
Zapomeňte na diesel nebo tříválec HTP. Nejlepší motor je benzinová 1.4 16V, která při správném servisu slibuje nekonečnou službu

Sice vás to vyjde i s dalším servisem na deset až dvanáct tisíc korun, ale to je spolu s výměnami oleje po 15 000 km nebo jednou za rok prakticky jediný zásadní výdaj, který vás čeká. Jinak to jen jezdí a jezdí a jezdí. Pozor ještě na podvozek. Klepající tyčky stabilizátoru vyřešíte za tisícovku, horní uložení tlumičů se také opravuje jen jednou kolem 100 000 km.

Z hlediska dlouhodobých nákladů je tahle benzinová Fabia asi nejrozumnější volbou na trhu. Všechno na ni seženete levně a kazí se vzácně, nikoli pravidelně. Vlastně se nekazí skoro vůbec, když jí dáváte, co potřebuje. Je to auto k neutahání. Škoda jen, že unavené a obouchané kusy už začíná napadat koroze.

5. Škoda Fabia II 1.6 16V AT

Šestnáctistovka je hlučnější než motor 1.4 16V a vezme si osm litrů, ale do našeho seznamu ji dáváme kvůli šestistupňové automatické převodovce. Samočinné řazení získává na popularitě a především poskytuje svobodu pohybu lidem, kteří řadit nechtějí nebo ze zdravotních důvodů nemohou.

Skoda Fabia II AT (1)
Před faceliftem se dával do Fabie motor 1.6 16V. K dostání byů i s mimořádně spolehlivým a příjemným šestistupňovým automatem
Skoda Fabia II AT (2)
Pro někoho, kdo nechce nebo nemůže řadit a má rozpočet omezený na zhruba 140 000 korun, představuje Fabia s automatem nejlepší volbu

Fabia druhé generace s šestistupňovým automatem je výborná volba, nic lepšího v cenové relaci 100 až 140 000 korun nekoupíte. Šestnáctistovka má řetěz, který se výjimečně přihlásí o slovo po zhruba 120 000 km, ale to se týká především podtáčených manuálů. U automatu kupodivu řetěz i po 150 000 km pořád drží a závady nevykazuje ani samotný automat s hydrodynamickým měničem, pokud v něm každých 60 000 km vyměníte olej. Je smutné, že tuto výbornou převodovku nahradil koncern VW poruchovým sedmirychlostním DSG. Ale to víte, tabulkové emise

Sedm skvělých ojetin s automatickou převodovkou

Obecně je ve Fabii II dost místa, výhled z auta je perfektní, seženete na ni všechno a vždycky ji dobře prodáte. A osm až devět litrů vám bude ve městě žrát každý automat. Díky dlouhé šestce si verze s automatem řekne mimo město o šest a půl až sedm litrů na 100 km, což je paradoxně asi o půl litru až litr méně než manuál s krátkou pětkou. U jednašestky ještě pozor na spotřebu oleje, značí přetahované servisní intervaly a neurvalé zacházení.

4. Škoda Rapid 1.2 TSI

Ačkoli měl motor 1.2 TSI zpočátku špatnou pověst kvůli kazovým řetězovým rozvodům, koncern VW na něm pracoval a nakonec se ho podařilo vylepšit. Jenže zatímco u Octavií a Fabií musíte pátrat, jestli už má odolnější řetěz a přestavbu na novější řešení, v Rapidu dostanete zesílené provedení rozvodů vždycky. To je obrovská výhoda.

Skoda Rapid (1)
Na Rapid se můžete koukat jako na chudého příbuzného Octavie, ale pokud bychom hledali nenáročné auto, dali bychom přednost právě jemu
Skoda Rapid (2)
Motor 1.2 TSI je v tomto případě bezchybná volba. Od počátku výroby má totiž pevnější řetěz a odolnější rozvody. Provozní náklady jsou nízké

Rapid je i konstrukčně jednoduchý a snadno se servisuje. Svou primitivností trochu připomíná první generaci Fabie. Pro někoho, kdo tohle auto nafasoval místo hodnotnější Octavie, to možná byla špatná zpráva. Ale pro kupující ojetiny, kteří řeší provozní náklady ze svého, je to zpráva rozhodně dobrá. Stačí jen dodržovat základní servisní zásady, jako je výměna oleje nejpozději po 15 000 km nebo citlivé zacházení za studena, a Rapid s motorem 1.2 TSI vydrží hodně.

Osm neprávem přehlížených ojetin, které jsou dobrá koupě

Z hlediska dlouhodobých provozních nákladů je tento motor patrně nejlepší volbou, neboť oproti dieselu 1.6 TDI nemá výrazně horší spotřebu (pokud ho nehoníte stošedesátkou po dálnici) a nehrozí obrovskými jednorázovými investicemi (DPF pro 1.6 TDI stál svého času přes čtyřicet tisíc korun a i nyní, po zlevnění dílů, pořád vyjde výměna na zhruba třiadvacet tisíc). Z tohoto trochu opomíjeného vozu by se mohl stát postupem času bazarový trhák, po kterém bude sháňka.

3. Škoda Octavia II 2.0 TDI CR

Druhé generace Octavie je solidní model, ale už toho za sebou bude mít hodně. Přesto by se dal ještě najít solidní kus po modernizaci s motorem 2.0 TDI a vstřikováním common-rail. Na rozdíl od verze PD jsou vstřikovače spolehlivější a u verzí s filtrem pevných částic už regenerace problémy nedělá (pokud je auto mechanicky v pořádku). Za modernější motor Euro 5 (ano, ten, co podváděl emisní testy) bez vířivých klapek v sání a se spolehlivějšími (a na opravu levnějšími) vstřikovači si však připlatíte.

Skoda-Octavia-2009-1600-1c
Faceliftovaná Škoda Octavia druhé generace je bazarový trhák
Skoda-Octavia-2009-1600-1e
Turbodiesel 2.0 TDI s moderním vstřikováním common-rail je povedený a spolehlivý

A protože Octavia patří v rámci koncernové politiky mezi modely „nižší kategorie“, nemá motor vyvažovací hřídel, takže odpadá riziko náhlého selhání mazání vinou opotřebovaného unašeče olejového čerpadla, což postihuje starší šestnáctiventilové dieselové Superby, Passaty a vozy Audi, jakkoli to u verze TDI-CR už není takový strašák jako u TDI-PD. Hledejte Octavie s kódem motoru CFHC. Tam se nemá prakticky co rozbít.

Pohlídejte si, aby servis při první výměně rozvodů pořešil choulostivé uchycení napínací kladky v hliníkovém bloku. Pak už platí jen zásadní poučky jako kvalitní nafta, olej po 15 000 km a opatrné zahřívání a dochlazování. Verze 2.0 TDI-CR už také tolik neničí dvouhmotové setrvačníky. Vyhněte se ale načipovaným autům, výkon 103 kW byl pro tenhle motor akorát, verzím 125 kW (v modelu RS) až podezřele často praskala hlava. A ještě jeden bonus. Pokud nechcete řadit, k dvoulitru bylo vždy solidní DSG se šesti rychlostmi s mokrými spojkami. Stačí každých 60 000 km měnit olej, pak funguje výborně. Po 250 000 km je už nicméně často zralé na generálku.

2. Škoda Octavia III 1.6 TDI

Třetí generace Octavie se i s dieselem dostala v bazarech pod hranici 300 000 korun a za 250 000 koupíte solidní kus s pěknou výbavou. A ceny dál klesají (už i na 200 000 Kč), jak je aut na trhu dostatek. Jenom počítejte s tím, že levné auto bude mít nakrouceno přes 200 000 km, ale to nic neznamená. Motor 1.6 TDI se prozatím ukazuje jako spolehlivá jednotka, pokud se o ni majitel řádně stará.

Skoda-Octavia-2013-1600-12
Třetí generace Octavie zatím na svou velkou bazarovou kariéru čeká, kroutí teprve čtvrtý rok ve službě. Už jsou ale k dostání pěkné mladé kusy
Skoda-Octavia-2013-1600-26
Motor 1.6 TDI CR představuje zajímavou volbu pro šetřílky. Má pevný setrvačník a pokud se necouráte po městě, o DPF vědět nebudete

Oproti dvoulitrům má ale motor 1.6 TDI CR ještě jednu nespornou výhodu. V kombinaci s pětistupňovým manuálem MQ250 má věčný pevný setrvačník. Sice trochu zaduní při rozjezdu, ale přežije všechno. Jediným slabším místem jsou citlivější vstřikovače, takže nedojde na vesnici autobus nebo traktor. Chce to kvalitní aditivovanou naftu.

Pokud se pak necouráte jen po městě, DPF se stačí regenerovat a ani po 250 000 km o něm vědět nebudete. Bohužel právě vadný DPF u utrápených služebáků s opožděnými výměnami oleje, který vás bude stát zhruba 25 tisíc korun, je záležitost, kvůli které se jinak solidní motorizace nesetkala s dostatečným pochopením.

1. Škoda Octavia II RS 2.0 TFSI

Když chcete rychlé svezení se škodovkou, nejjistější je právě druhá generace Octavie RS ještě s motorem 2.0 TFSI. Zatímco diesel 2.0 TDI-PD 16V je pastí a dírou na peníze, benzinové ereso je mnohem spolehlivější. Pohonná jednotka patří do starší konstrukční řady EA113, takže má ještě řemenové rozvody, které stačí jednou za čas vyměnit.

Skoda Octavia RS II (2)
Octaiva RS před faceliftem je lepší s benzinovým motorem 2.0 TFSI. Je spolehlivý a nechá si líbit zvýšení výkonu. Chce ale Natural 98
Skoda Octavia RS II (1)
Octavii RS můžete mít i v praktické karoserii kombi. Vyhněte se ale autům po tuningu. Snažte se najít originální kus a benzinovým motorem

Praskající skříň turba už zřejmě někdo řešil, každopádně to stojí za investici. Motor 2.0 TFSI sice potřebuje k optimálnímu chodu Natural 98, ale pokud toho nenajezdíte hodně, dá se to vydržet. Navíc dobře snáší čiptuning až někam k 250 koním. Pak ale pozor na spojku a také na to, aby stíhaly brzdy.

Spolehlivá je i šestistupňová převodovka DSG, pokud se v ní pravidelně měnil olej každých 60 000 km. Nicméně s manuálem je tohle naprosto jistá volba. Na rozdíl od naftového RS by také to benzinové nemuselo mít najeto tři sta tisíc. Chtějte ale auto bez tuningu, ovšem takové budete dlouho hledat. (Naposledy aktualizováno 20. září 2018)

Od Felicie po Octavii RS: 10 nejlepších ojetin značky Škoda
Ohodnoťte tento článek!
4.15 (83.09%) 220 hlas/ů

58 KOMENTÁŘE

  1. Tak vám nevím, asi chyba modelu, ale s 2.0TDI 103kW CR, r.v 2012, 180 tisíc km, neustálé problémy, několik oprav v řádu 15 tisíc. 1.9 TDI PD 77kW, r.v 2010, 300 tisíc km, zatím bez oprav, jezdí jak nové. Že to CRko je považováno za spolehlivé, ok, ale že tu není dvojková “jednadevítka”, o které se všude pjejí ódy, to považuji za chybu, řadil bych ji dokonce na první místo.

  2. By mě zajímalo podle čeho to autor článku vybral. 3. místo Škoda octavia 2.0TDI ??? Prosím? Asi nejhorší naftový motor, který Škoda vyrobila.. 1.6TDI taky není žádná sláva.. ale žádná zmínka o 1.9TDI 77kW, který je v Octavii II ?

    • 2.0 TDi – BKC nebo BKD nebo CR – je nanic , ale 2.0 Tdi ,PD , BMM , 8 ventil ,je vlastně jen převrtána 1,9 – je perfekt = Po 15 tis/km olej , po 100 tis/km rozvod , po 300 tis/km spojka

  3. Tenhle článek mě fakt pobavil 😀 😀 😀 2.0 TDI??? To nemyslíte vážně že?? Horší motor jsme na dílně snad neměli. Každou chvíli se na něm dělají sedla, ventily, vačky, hlavy praskají i u 103kW. Je to prostě děs!!! O3 1.6 TDi jak můžete mluvit o spolehlivosti když auto jezdí teprve 3 roky… 2.0 TFSi 1.2TSI OK dejme tomu no když vám nevadí vysoká spotřeba oleje tak faj. Není problém ani 1L na 1000 Km… Jen by mě zajímalo kam se vám zatoulal ten nejlepší benzínový motor který se vůbec ve škodovce vyskytl. 1.8T 20V a je jedno jestli 110kW nebo 132kW v RS. Ale tohle je motor který je druhý nejlepší hned po 1.9TDi s rotačním čerpadlem.

    • máme octavii I – 1,9 TDi – 96 kW -r.v. 2002 zatím najeto 923 000 km – bez problémů / dále máme octavii II – 1,9 TDi PD 77 kW r.v. 2004 zatím má najeto 593 000 km – bez problémů / dále máme octávii II – 2.0 TDi PD 103 kW BMM – 8 ventil / zvednutá na 135 kW / r.v. 2008 zatím má najeto 300 000 km – bez problémů / jen se ihned po výrobě vyhodil PDF – vnitřek , zavřel eger – aby auto nasávalo stále čistý vzduch , emise jsou 0,15 – můžou být 0,5 / , u všech vždy olej po 15 tis km + verva + aditiv

  4. Mám octavii 103kw dvoulitr jezdím sní už úlet a zatím bez problémů a to nejezdím 30tisic kilometrů rocne

  5. Mám octavii 103kw dvoulitr jezdím sní už 8úlet a zatím bez problémů a to najezdim 30tisic kilometrů rocne

  6. Vlastním Octavii 2 , 2,0Tdi CR DPF 2010, najeto 120 000km, zatím můžu říct jen hrůza hrůza, výměna již 2 ks vstřiků (jezdím na diesel VERVA), EGR ventil a nyní začíná opět pocukávat (vstřik č.3).Výměna oleje a filtrů vč.naftového po 15000km…………..
    Předtím O1 1,9Tdi a SUPER auto. Žádný problém po celou dobu (lituju že jsem ji prodal).

  7. 1.9 TDI PD je rozhodně lepší než 2.0 TDI CR.

    1.9 SDI ve Fabii 1 je rozhodně daleko lepší než 1.4 MPI OHV.

  8. Přítelkyně má 2.0 TDi 103kw typ BKD a uplně v pohodě, žádnej problém a já mám 2.0 TFSI a je to taky držák, sice si trochu popapká ale jinak vše OK

  9. Mám O1, 1.9 TDI, 96kW, r.v. 2003 a mám tam nahrkáno skoro 450.000 km. Výborná akcelerace a tah, pokud tam načepuju Vervu nebo Nitro+ tak je to vyloženě jak oheň se spotřebou do 6 litrů. S motorem absolutní spokojenost a je to jednoznačně nejlepší auto, co jsem měl. Investice za těch 8 let? Brzdy, ložiska, tlumiče, rozvody… Motor zatím nic nechtěl.

    • máme octavii I – 1,9 TDi – 96 kW -r.v. 2002 zatím najeto 923 000 km – bez problémů / dále máme octavii II – 1,9 TDi PD 77 kW r.v. 2004 zatím má najeto 593 000 km – bez problémů / dále máme octávii II – 2.0 TDi PD 103 kW BMM – 8 ventil / zvednutá na 135 kW / r.v. 2008 zatím má najeto 300 000 km – bez problémů / jen se ihned po výrobě vyhodil PDF – vnitřek , zavřel eger – aby auto nasávalo stále čistý vzduch , emise jsou 0,15 – můžou být 0,5 / , u všech vždy olej po 15 tis km + verva + aditiv

  10. Ani já nemohu proti motoru 2,0 tdi 103 kw říci špatné slovo. Octavia 2 po faceliftu,téměř 200 000 km a žádná špatná překvapení. Vlastním šestý rok a stále mě baví jak krásně tahá a tahá a tahá…

  11. Mám taky OI 1,9 TDI, 96 kw, 6 kvalt..najeto 250 000 km…jezdím za 4,5 litru, mám ji 8 rokem a měnil jsem jen olej a filtry. Super auto…kukám po trojkových octávkávh v dieselu..ale asi zůstanu věrný OI.

  12. Zdravim. Uz jsem na 99% rozhodly ze pristi auto bude Octavie 2.0tsfi vrs. Ale moc bych chtel s DSG. To ze bude zrat olej a spotreba kolem 9 litru s tim pocitam. Jen by me zajimalo jak DSG funguje s timhle motorem? Nebo radeji jit do manualu a mit klid? Diky moc.

  13. Líbí se mi, jak se zmíní PD a už je to nespolehlivé auto s astronomickými náklady. Mam o2 1.9tdi-pd 77kw, je dokonce chipnuta na 105kw. A najeto 480000km za celou dobu se nesralo nic nějak extra. Seriove turbo vydrželo 460000km, převodovka původní. Asi nejdražší oprava byla výměna zadní náprava teď naposled (9500). 90% věcí si člověk udělá sám. Moc nechapu jak tam můžete napsat pár let stará auta, není u nich nic otestováno.

    • máme octavii I – 1,9 TDi – 96 kW -r.v. 2002 zatím najeto 923 000 km – bez problémů / dále máme octavii II – 1,9 TDi PD 77 kW r.v. 2004 zatím má najeto 593 000 km – bez problémů / dále máme octávii II – 2.0 TDi PD 103 kW BMM – 8 ventil / zvednutá na 135 kW / r.v. 2008 zatím má najeto 300 000 km – bez problémů / jen se ihned po výrobě vyhodil PDF – vnitřek , zavřel eger – aby auto nasávalo stále čistý vzduch , emise jsou 0,15 – můžou být 0,5 / , u všech vždy olej po 15 tis km + verva + aditiv

  14. Měl jsem 9 let Octavii II 2,0TDi CR RS, 125kW, r.v.2008 …najel jsem 170.000km, bez jakékoliv investice mimo PHM. nejlepší auto, co jsem kdy měl…když jsem ji prodával byla jak nová…dalo se s ní jet 230km/h a bylo li potřeba tak jela za 4l nafty. Dokonce nebylo třeba ani měnit brzdy (při prodeji byly údajně na 5%)….. jak to tak po sobě čtu, tak je mi skoro líto, že jsem ji prodal.. Hodně tomu napomohlo to, že jsem četl nejrůznější moto fóra a tam tu kritiku co vše odchází…ty hlavy a turba a FPČ atd…u mne za 9 let nic no…takže hlavně zachovat chladnou hlavu pánové…. asi tak no 🙂

  15. Na starou felinu vzpomínám do teď. Hodně těžce jsem se s ní loučil to auto vydrželo všechno. V loni jsem pořídl v bazaru jedničkovou oktávkou 1.9. TDI a zatím jsem velmi spokojen.

  16. Tsivado Feldy nás ještě přežijou, to jsou nesmrtelný auta. Bazarovou Oktávku jsme nedávno bohužel rozsekali, ale zachránila nám život. Málokdy se najde tak spolehlivý auto i když má mrtě najeto

  17. Zvláštní, jak si Škodovky držej cenu. Asi to bude tím, že jsou praktický. A na výběr jich je dost. stačí zadat do googlu a vyjede jich tolik. Já chci RS nebo scouta. Ty j lepším stavu ve velkém autobazaru si držej cenu hodně dobře.

  18. Felina byla držák, donedávna jsem sní byl i v chorvatsku, asi tři roky zpět a pak jsem se stou kráskou musel rozloučit a koupit klasiku octávu po drhém majiteli, docela taky drží

  19. hele, zmiňujou octu I 1.9 TDi a daj tam fotky benzínu 😀
    Oranžová Cayenne je 1.8T 4×4 (288mm FN-3 brzdy vepředu (ty měly jenom 1.8T 110kw)+ kola Ride (nabízené jenom pro 4×4) a pod zadníma dveřma vykukuje krom plastu pod nádrží i zadní rameno)
    a je to jediná octa I co umí normálně driftovat 😀

    druhá je 1.8T 110kw předokolka

  20. My máme Škodu Octavií scout 4×4 2008 2.0 TDI 103 KW najeto 160000 km a jenom běžná údržba olej rozvody atd auto bylo kouření s nájezdem 24000 km. Spolehlivé nic neodchází všechno v pohode. Proste nejvíce záleží na majiteli jak se o to auto stará.

  21. Dobrý den, jen bych se chtěl zeptat
    Na 8. Škoda Fabia I Combi 1.4 16V uvádíte že bych měl hledat s 59kW ale já jsem našel jen 55kW. Je to u vás chyba nebo jsem jen nenašel správný typ. Díky za odpověď

  22. Je to sice jiná značka vozu ale motor stejný.mam Seat Altea xl,rok 2011 motor 1,6 TDI ČR 77kw,kód motoru cayc a nemůžu si jej vynachválit.mam najeto 178000 km auto je poctivě servisováno jen v Seatu a motor běží bez jakýchkoliv investic a problémů.servisni interval se má dělat po 30000 km,no já chodím na servisní kontrolu každých 15000 km a zatím bez jakéhokoliv poruchy.spotreba na dálnici podle PC 5,4litru při tempomatu 130 km/h.za mne nejlepší motor

  23. Mně mezi nejspolehlivějšími motory teda chybí 2.0 TDi 103kW BMM. Mám na něm najeto 332tis a po motorové stránce vše ok.

    • Zdeněk :

      Dávám za pravdu…..O2 103 KW BMM….také pohoda, 8mi ventilový dělník…….
      Mouchy to má…………..škoda že to má DPF……

  24. Uz aby zakazali vsem kramum pod Euro 5 vjezd do mest. At si ti dobytci v “nesmrtelne” 1.9TDi cudi tak leda na zahrade. Kdyz nemaj prachy ani na tu benzinovou felicii tak at jezdi Busem. Ze oni jezdi za 4 a do servisu nedaj ani korunu a vsichni ostatni at za nima zdechnou. Pripadne prodat katalyzator a nacipovat odbornikem z garaze /co jeste zvyssi emise/ a pojede to i za 3,5…. Vy setrilkove strcte si pak ten vyfuk do kabiny!!!!

    Nevim co je to za recyklaci clanku….ale DPF filtry uz rozhodne nestoji paletu!!! Na vzpominanou 1.6TDi CR stoji origo dil Skoda economy 16 -17 000kc. Kdo na to nema muze jezdit nejakym starsim benzinakem. Kdo nalita 50 000km rocne ten na palivu na nej nasetri.

  25. Jo stará felda na tu vzpomínám velmi rád. Před dvěma roky jsem pořizoval v áčkách jedničkovou octávku a jsou jsem taky velmi spokojený jsou to držáci,tak snad dlouho poslouží.

  26. Já koupil Octavii III v áčkách a hned po první jízdě bylo znát že auto bylo živý-dobře zajetý a větší nájezd svědčil o tom, že to nejezdilo jen po městě..
    viz:
    Pokud se pak necouráte jen po městě, filtr DPF se stačí regenerovat a ani po 250 000 km o něm vědět nebudete. Bohužel právě vadný DPF u utrápených služebáků s opožděnými výměnami oleje, který vás bude stát čtyřicet tisíc korun, je záležitost, kvůli které se jinak solidní motorizace nesetkala s dostatečným pochopením.

    • Ooo, to rád slyším. Mám III v merku už delší dobu a před prázdninama chci kupovat – snad udělají bazary letní výprodeje. Jak jsou oktávky oblíbený, nějaký slevy jsou v aaa skoro furt, takže to je fajn =)

  27. Oktávka je srdce mého šampion, už jsem měl dvě, letos bych rád upgradoval na třetí generaci.
    Je to takové naše české auto na vše co člověk potřebuje a ojetou si ji muzu v akcach nebo jinym velkym bazaru dovolit, aniž by mi na krk dýchal exekutor. Jinak to u nás nebude, škoda je škoda. Můžou být lepší auta, ale proč riskovat, když jsem spokojenej

  28. Mám Octavii II 1.9 TDI 77kw a najeto 492 000 km menší opravy byly,ale pořad jezdí perfektně a za 5,5 litru.

  29. Jsem velice spokojen s Seat Leon Supercopa 1.9 TDI 110KW ,mam ji uz 10let a zatím jen vymena rozvodu filtr oleje po 10tkm a palivovy po 20tkm. akorat vyletela hadice sani a zatekalo pres tapecirungy trochu silikonu abylo po problemu . Je to silak a ma slusny turboefekt davam mu jedine vervu . spotreba dlouhodoba 6l/100km . Nejmene jsem mel 4,5 , normalne tak 5,5 a to se necouram.

  30. Přátelé nikdo tu nezmínil 1.9sdi mám jí už 10 let kupoval jsem jí od firmy jako osmi letou a měla 193tisíc a teď ma 401tisíc kromě běžné údržby šlape jak hodiny a o spotřebě nemluvím 5l na sto

  31. Vlastním Octavii 3, 1,6 tdi 77 kw žadne Ferrari to neni ale jede. Mam najeto 140tis pravidelný servis výměny oleje a filtrů cca do 15 tis. Je pravda jezdím 90% dalnice CZ a DE. Měsíční nájezd kolem 4tis. Za tu dobu co ji mám kromě výměny ložisek na přední nápravě v pohodě a plná spokojenost.Musim zaklepal.

  32. máme octavii I – 1,9 TDi – 96 kW -r.v. 2002 zatím najeto 923 000 km – bez problémů / dále máme octavii II – 1,9 TDi PD 77 kW r.v. 2004 zatím má najeto 593 000 km – bez problémů / dále máme octávii II – 2.0 TDi PD 103 kW / zvednutá na 135 kW / r.v. 2008 zatím má najeto 300 000 km – bez problémů / jen se ihned po nákupu vyhodil PDF – vnitřek , zavřel eger – aby auto nasávalo stále čistý vzduch , emise jsou 0,15 – můžou být 0,5 / , u všech vždy olej po 15 tis km + verva + aditiv

  33. máme octavii I – 1,9 TDi – 96 kW -r.v. 2002 zatím najeto 923 000 km – bez problémů / dále máme octavii II – 1,9 TDi PD 77 kW r.v. 2004 zatím má najeto 593 000 km – bez problémů / dále máme octávii II – 2.0 TDi PD 103 kW BMM – 8 ventil / zvednutá na 135 kW / r.v. 2008 zatím má najeto 300 000 km – bez problémů / jen se ihned po výrobě vyhodil PDF – vnitřek , zavřel eger – aby auto nasávalo stále čistý vzduch , emise jsou 0,15 – můžou být 0,5 / , u všech vždy olej po 15 tis km + verva + aditiv

  34. V dubnu jsem s těžkým srdcem prodal Oct. 1 RS132kw, 243.000 km, zatím jsem v životě nepoznal lepší motor. Absolutně bez problémů, spotřeba oleje stále nízká, olejový koš vyčištěný ve 180, turbo perfektní (zahrivano -dochlazovano), na 98-100 palivo temperamentne jezdena. Budu vzpomínat.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: