Obliba Fordu Focus v Evropě je nejvyšší za čtyři roky. Ford připravuje další verze

  • Ford Focus dosahuje letos nejlepších prodejních výsledků od roku 2015. Od začátku roku do konce října se těchto vozů v celé Evropě prodalo 194 700 kusů. To znamená v průměru jeden prodaný Focus každých 135 sekund

  • Modelová řada Focus je nejširší v segmentu a nyní zahrnuje i crossover Active. V příštím roce dorazí nový Focus EcoBoost mild-hybrid

  • Zákazníci nejčastěji uvádějí jako důvod pořízení Focusu jeho vzhled, techniku a prostor

Historicky nejširší nabídka modelu Focus pomohla Fordu navýšit meziročně tržní podíl v silně konkurenčním segmentu nižší střední třídy o 1,8 procenta.

Na dvaceti hlavních evropských trzích dosahuje letos Ford Focus nejlepších prodejních výsledků od roku 2015. Od začátku roku do konce října se jich prodalo 194 700 kusů – v průměru jeden prodaný Focus každých 135 sekund! 1

Od otevření objednávek v červnu 2018 prodal Ford již více než čtvrt milionu nových Focusů.

Od pětidveřového modelu po kombi, od Active až po ST – v tomto segmentu neexistuje pro zákazníky širší nabídka,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „A všechny varianty mají vynikající design i techniku.

Dosud nejnovějším z rozsáhlé nabídky modelů, karosářských variant a motorizací je Focus Active, oblíbený i v České republice.

V příštím roce zařadí Ford do nabídky motorizací nový mild-hybridní pohon, vycházející z motoru EcoBoost se 48V elektroinstalací. Focus se díky tomu zařadí mezi čtrnáct elektrifikovaných modelů, které značka Ford plánuje uvést na evropské trhy před koncem roku 2020.

Průzkumy Fordu ukazují, že bezmála 40 procent zákazníků uvádí jako hlavní důvod pořízení Focusu design exteriéru. Dalších 20 procent se nechalo oslovit nabídkou výbavy, v níž nechybí například adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, rozpoznáváním dopravních značek a vedení v jízdním pruhu.3

Zákazníci vyzdvihují rovněž prostornost interiéru, zejména v zadní části vozu. Prostor před koleny se mezigeneračně zvětšil o pět centimetrů a nyní patří mezi nejlepší ve své třídě.

Ford začal přijímat objednávky na nový Focus v červnu 2018, zpočátku ve výbavových liniích Titanium, ST‑Line a Vignale. Koncem roku 2018 nabídku rozšířil crossover Focus Active, inspirovaný vozy SUV.

V letošním roce představil Ford sportovní variantu Focus ST, vyvinutou oddělením Ford Performance. Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 210 kW (285 k) dokáže Focus ST akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,7 s. Alternativně je pro tento model k dispozici vznětový motor 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW (190 k).4

Sportovní vzhled ST ale oceňují i zákazníci, kteří nevyžadují tak vysokou úroveň dynamických schopností. Téměř třetina všech prodaných Focusů jsou modely ST-Line. Všechny verze modelu Focus nabízí Ford v karosářských variantách hatchback a kombi.

Od zahájení prodeje první generace v roce 1998 prodal Ford v Evropě již více než sedm milionů Focusů.

Obliba Fordu Focus v Evropě je nejvyšší za čtyři roky. Ford připravuje další verze
Ohodnoťte tento článek!
3.5 (70.71%) 28 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

  1. Opravdu? A proč ho tak strašně málo potkávám na cestách, když je v Evropě tak oblíbený. Za rok a půl prodejů a není na cestách skoro vidět.

  2. Moc k vidění na cestách nejsou a také jsem si všiml, že když někdo stojí u krajnice, tak je to Ford..:-)

  3. Souhlasím, za tu dobu co se dělá jsem ho viděl asi tak 10x, a to si nejsem jistý, jestli to nebyl opakovaně ten samý :D. Dle mého názoru se jedná o nejošklivější auto hned po Multiple, Kdybych ho neznal, tak bych si myslel, že je to tak 15 let starý Hyundai. A benzinové motory i 1,5 litru jen tříválce… No tak to pardon, děkuji nechci.

  4. Focus za půl mega pořád je to auto nižší střední v základu s trihrnkem pomalu 400 a design je to prostě ošklivé auto.Člověk jde raději jinam a na Mělníku zavřeli pobočku….

    • Jo, jo, byli lepší. Měl jsem FoFo II a líbí se mi dodnes. Nejnovější FoFo má už asijský vzhled a připomíná mi Hyundai a Kiu. Dál je pro mne už moc nízký, je nižší než II. generace. Je aspoň dobrý, že už je v něm víc místa než ve III, ve které bylo míň místa než ve II.

  5. Pokud bych kupoval nové auto tak jedině Focus. Vypadá skvěle, parádní výbava a skvělé ovládání. Tuto kombinaci moc aut nenabídne.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: