Nový Zetor nejede do hor orat brambor, ale do války. Jmenuje se Gerlach 4×4

  • Zetor představil obrněné vozidlo Gerlach 4×4

  • Dobývat svět má především schopnostmi a nízkou cenou

  • O použitém motoru bohužel nevíme nic

Legendárního českého výrobce Zetor si spojujeme především s výrobou slavných traktorů (ostatně, ze slov Zemědělský Traktor vznikl i název). Jenže teď se značka chystá doslova dobývat svět novým obrněncem. Je určen nejen pro armády, ale i třeba bezpečnostní složky nebo soukromé organizace.

Novinka se jmenuje Zetor Gerlach 4×4 a představila se na veletrhu IDEB 2018. Zetor sází na to, že v současné době není na trhu podobné vozidlo, které by kombinovalo takové schopnosti, balistickou ochranu, relativní komfort posádky, praktičnost, možnosti konfigurace a především cenu.

Doporučujeme: Zetor budoval socialismus u nás, ale také kapitalismus v USA

Zetor Gerlach 4×4 začíná na částce 398 000 eur (zhruba 10,2 milionu korun). Poskytuje normovaný stupeň ochrany STANAG 4569 Volume 3, pokud si ho tak zákazník nakonfiguruje. Tento stupeň odolává i útokům improvizovaným nástražným zařízením, tedy například podomácku vyrobenou pumou.

Prostor pro posádku je také konfigurovatelný. Vedle možností 2+2 lze objednat i uspořádání 2+3 a dokonce 2+4. Za návrhem, vývojem a realizací funkčního prototypu stojí společnost Zetor Engineering Slovakia. Společnost chce vůz ukázat na dalších veletrzích vojenské techniky a předvést ho v akci potenciálním klientům.

Nový Zetor nejede do hor orat brambor, ale do války. Jmenuje se Gerlach 4×4
Ohodnoťte tento článek!
4.15 (83.04%) 751 hlas/ů

39 KOMENTÁŘE

    • Titus? Kde žiješ, to je jiný level, navíc odzkoušený a funkční, ale hlavně velikostí a bal.ochrannou někde úplně jinde, srovnáváš Fiat 500 a Mercedes G………….:)

  1. Tvl Slováci, no to bude prů…er, opancéřovaná 1203, ………………zadarmo drahý,ty nikdy neuměly nic pořádnýho vyrobit, natož vymyslet……………

  2. No nevím, nevypadá špatně, ale proč vymýšlet vymyšlené…….Ať ty peníze vrazí do traktorů aby to za něco stálo a aby to někdo začal kupovat. Nejsem si jist, že nějakého Gerlacha bude někdo chtít…….Konkurence je veliká a myslím si, že to jsou vyhozené peníze. Nacpal bych to opravdu do vývoje a výroby traktorů.

  3. Drobná připomínka : Název Zetor vznikl složením hláskovaného Z (ze jména firmy Zbrojovka brno) a koncovky traktor. Proto také všechny traktory Zetor mívaly ve znaku Z uprostřed spirály pohledu do vrtání pušky.

  4. Vypadá pěkně. Třeba jich Trump několik koupí pro IS a Al-Nusra (odnož Al Kaidy) v Sýrii.

  5. Zetor není český výrobce! Brno není v Čechách a nikdy nebylo. Brno i se Zetorem je odjakživa na Moravě která byla pár desetiletí součástí Československa a ještě kratší dobu České republiky ale nikdy ne Čech. Proto není český ale moravský výrobce. Míru zdar.

    • Nojo…a pokud je majitel zrzek, tak to není ani český, ani moravský ale “zrzkovský” výrobce, že? Pokud se nepletu, tak skoro 600 let byla Morava jedno z území Koruny České… Nikdo nikdy netvrdil, že jeden nemá být hrdý na svou vlast, svůj původ, své etnikum, etc.., ale přesně tohle chování, které rozdělilo ČSFR…to je trochu jak po výplachu mozku..

      • Žádné rozdělování nebylo,slováci vás prostě kopli do prdele protože jste se k nim chovali tak jako se teď k Moravákům a jak je vidět,čeká to čecháčky ještě jednou od Moraváků…..

      • Tak si buď hrdé na tu svoji díru po meteoritu a nám Moravákům dej pokoj.Na Moravě už se stavěly kostely a lidi se učili psát když na fleku kde je teď praha ještě jen vyli vlci…..

  6. Hojte, Zetor vznikl spojením slov Brněnské Zbrojovky a Motor. Z toho je Zetor. Jen pro upřesnění. A jinak na to, že neumí traktory, tak než kdokoli jiný traktory vůbec maloval, tak Zetor je u dávno vozil do celého světa. Potkal jsem Zetor 6911 v dánsku ze 78 roku a takový nebyly ani osobáky. Neviděl jsem nic krásnějšího. Tady to byli hrkotky, ale do světa jezdila špička. No a mimochodem tam si to majitel nemohl vynachválit.

  7. Članek je typicky reklamní letak. Informace skoro žádné.
    Co se tyče kvalita vozidla by měli zveřejnit destrukční zkoušky.
    Nejdřive ADAC testem , pak at odskouší sama armada destruktivními testy naloží.
    Složit takové vozidlo by dokazala i Vagonka ve studence, dale Roudnické strojírny a slévárny a.s. tohle dělalo pro armadu http://www.vhu.cz/exhibit/nakladni-terenni-automobil-ross-r-210-12-vv-6×6/ ješte třeba Avie, prostě nakoupí díly pak jen svaří kasli.
    Pak mít know how ochrany před výbuchy.
    Tank Challenger 2 zajímavou ochranu před výbuchy, vyznamná vlastnost nízka váha.

  8. Ty, šohaju, koukám, že víš o moravských firmách piču. Zetor už není dávno moravský, ani český, ale slovenský, tak buď hrdý vole na to, že když moravákům už nedávají sami práci češi, tak to jsou slováci. Jin ak by moravani chípli hlady. Moravák je horší než nacionalistický Slovák. Čím větší řiť, tím větší odvolávání na Moravu a patriotismus. 😉

  9. ti drotári náhodou uměli i LKT( lakatoše) než jim jeden dramatik z Prahy zařízl i zbrojní výrobu a bylo po bratrství

  10. Co to meles ty Moravska pi.o. Od kdy nas Morava zivi? Kdyby jste vsichni nejezdili makat do Prahy tak tam pochcipate na hladomor, protoze tam krom svojich starejch nemate do ceho pichnout… Z debaty o obrnenem vozidle neni daleko k tomu aby nejakej senochrup od nekud ze zgerbystanu zacal spinit Cechy, je mi z tebe na bliti, košte.

  11. Název Zetor nevznikl ze ‘zemědělský’ + ‘traktor’, ale ze Z jako zbrojovka + ‘traktor’, není-liž pravda?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: