Němci testovali reálný dojezd elektroaut. Tesla je zároveň nejlepší a nejhorší, překvapilo Porsche

Zdroj: Kia
  • Pouhé tři elektromobily ujedou podle autoklubu ADAC v reálném provozu alespoň 400 km

  • Šampionem je Tesla, ačkoliv zároveň vykazuje největší rozdíl mezi homologovaným a reálným dojezdem

  • Při nabíjení se ztratí cirka 10-20 % elektřiny, v případě elektrického Mini ještě víc

Zatímco u aut poháněných spalovacím motorem patří dojezd k podružným parametrům a lidé sledují spíše spotřebu kvůli nákladům, u elektromobilů je to jinak. Samozřejmě kvůli dlouhé době nabíjení, která může delší cestu nepříjemně protáhnout. Natož v zimě. Německý autoklub ADAC průběžně testuje a zveřejňuje reálnou spotřebu i dojezd aut poháněných elektřinou – a z aktuálních výsledků je zřejmé, že Tesla je v tomto ohledu králem nejen podle oficiálně uváděných hodnot.

Crossover Tesla Model X ujel podle měření ADACu na jedno nabití 451 kilometrů, Model 3 pak 429. Hned na třetím místě překvapivě vidíme Porsche Taycan, které bylo při uvedení na trh hojně kritizováno za nepříliš oslnivé homologované hodnoty. Zejména v USA. Jenže zatímco elektrické Porsche ujelo v testu jen o 13 procent menší vzdálenost, než výrobce udává podle metodiky WLTP, u Tesly byl rozdíl dvojnásobný – a suverénně nejhorší v přehledu. Z tohoto pohledu nijak nezazářil ani Hyundai Kona Electric (-22 %), jinak šampion dojezdu mezi cenově dostupnými elektroauty. Technicky příbuzné vozy Kia e-Niro a e-Soul si vedly lépe v absolutních i relativních číslech.

Elektrickým Mercedesem na Moravu a zpět: Reportáž psaná u nabíječek

Vedle spotřeby a dojezdu se ADAC zaměřuje rovněž na měření energetických ztrát při nabíjení. Třeba u takového Mini Cooper SE se k nabití baterie na maximální reálnou kapacitu 28,9 kWh spotřebuje 37,6 kWh elektřiny, takže ztráta činí děsivých 30 procent. U Tesly je to podle modelu 8 až 12 procent, přičemž většina testovaných aut se pohybuje mezi 10 a 20 procenty.

Tabulka: Reálný dojezd vybraných elektromobilů v testu ADAC

Model Kapacita baterie kWh Dojezd WLTP Dojezd ADAC Rozdíl
Tesla Model X 100D 100 561 451 -20 %
Tesla Model 3 Longe Range AWD 75 580 429 -26 %
Porsche Taycan 4S Performance Plus 93 462 400 -13 %
Kia e-Niro (64 kWh) Spirit 64 455 398 -13 %
Audi e-tron Sportback 55 quattro 95 446 390 -13 %
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit 64 452 390 -14 %
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend 64 484 379 -22 %
Jaguar i-Pace EV400 S AWD 90 470 366 -12 %
Audi e-tron 55 quattro 95 436 365 -16 %
Opel Ampera-e First Edition 60 423 342 -19 %
Mercedes EQC 400 AMG Line 80 411 335 -18 %
Němci testovali reálný dojezd elektroaut. Tesla je zároveň nejlepší a nejhorší, překvapilo Porsche
Ohodnoťte tento článek!
3.8 (76.36%) 11 hlas/ů
Sdílejte

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: