Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní

  • Evropská asociace výrobců automobilů ACEA zveřejnila statistiky prodejů na evropském trhu za minulý rok

  • Nejprodávanější značkou byl suverénně Volkswagen

  • Naopak nejméně toho v Evropě minulý rok prodaly značky Alpina, Lada nebo DS

  • Počet prodaných aut na evropském trhu se meziročně téměř nezměnil 

Evropská asociace výrobců automobilů ACEA zveřejnila celkové statistiky prodejů nových automobilů na evropském trhu za uplynulý rok. Dohromady bylo v Evropě prodáno přes patnáct milionů aut, závěr roku byl ale slabší, protože automobilky pořád řeší homologace svých modelů. V září byl zaznamenán meziroční pokles o 23,5 %, v říjnu o 7,3 %, v listopadu o 8,0 % a v prosinci o 8,4 %. Dohromady ovšem v zemích EU došlo k meziročnímu nárůstu o 0,1 %. Po připočtení států EFTA (Island, Norsko, Švýcarsko, Lichtenštejnsko) vychází ze statistik pokles oproti roku 2017 o 0,04%.

Jednoznačně nejlépe si vedl koncern Volkswagen. Ten v rámci EU prodal v roce 2018 přesně 3 611 948 automobilů. Následuje koncern PSA (2 459 841 vozů) a Renault Group (1 614 410 vozů). Pokud jde o značky samotné, pak opět vítězí Volkswagen (1,7 milionu) následovaný značkou Renault (1,1 milionu). Třetí skončil Peugeot (956 tisíc). Pro Škodu může být potěšitelné, že v žebříčku značek v rámci EU skončila na celkovém 8. místě a po Volkswagenu je tak druhou nejprodávanější značkou německého koncernu. Pozoruhodný výsledek zaznamenal rovněž Opel, který po vstupu do koncernu PSA navýšil své prodeje ve srovnání s rokem 2017 o 157,3 %.

Nejprodávanější značky aut na světě: Vede Toyota, nejvíc roste Mitsubishi a Lada

Na opačném konci žebříčku značek prodávaných v rámci EU najdeme především ty, které nepůsobí ve všech zemích EU. Konkrétně je řeč o značce Alpina a Lada. Příliš radosti zatím nemůže mít ani nová značka DS, která skončila třetí od konce, ani Lancia. V případě Lancie je to ale dáno tím, že nemá co prodávat.

Nejvíce aut bylo loni prodáno v Německu (3,4 milionů), ve Spojeném království (2,4 milionů) a ve Francii (2,2 milionu). Česká republika je v tomto kontextu se svým objemem 260 tisíc prodaných aut v roce 2018 spíše chudý příbuzný. Žebříček deseti nejprodávanějších značek v rámci EU za minulý rok a deseti nejméně prodávaných značek najdete níže v tabulkách:

10 nejprodávanějších značek v EU za rok 2018

Značka Počet prodaných vozů Rozdíl oproti roku 2017
Volkswagen 1 698 084 +3,2 %
Renault 1 088 346 -3,9 %
Peugeot 956 247 +5,2 %
Opel 869 054 +157,3 %
Mercedes-Benz 838 358 -2,2 %
BMW 778 343 -1,4 %
Fiat 701 982 -8,7 %
Škoda 701670 +4,0 %
Audi 700 647 -12,2 %
Toyota 686 267 +4,8 %

10 nejméně prodávaných značek v EU za rok 2018

Značka Počet prodaných vozů Rozdíl oproti roku 2017
Alpine 1795 ---
Lada 5181 +0,2 %
DS 44 597 -1,1 %
Lexus 44 931 +2,7 %
Lancia/Chrysler 48 801 -19,8 %
Porsche 66 137 -3,7 %
Alfa Romeo 78 944 -4,1 %
Jaguar 80 460 +18,3 %
Smart 96 699 +0,2 %
Land Rover 126 472 -14,4 %
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Ohodnoťte tento článek!
3.6 (72%) 25 hlas/ů

8 KOMENTÁŘE

    • V článku je napsáno “ německého koncernu”. BMW je si Německa značka, ale nespadá do koncernu VW.

  1. Nikdy nepochopím, proč se tam nemůže dát pro srovnání celá tabulka, ale jen prvních a posledních deset. Jako by to někomu vadilo…

  2. V článku je psáno že Škoda je po Volkswagenu druhou nejprodávanější značkou německého koncernu. Myslí se tím pouze koncern Volkswagen.

  3. Každou chvíli slyším, jak Toyota je nejlepší, mají každý rok největší počet prodeje a ono NIC?!? Tak kde je teda pravda a hlavně by mě taky zajímala její spolehlivost??

    • V evropě se tolik neprodává. Ale když se podíváš na severní ameriku, tak bývá Toyota většinou trojka hned za Fordem (F150 prostě nikdo nepřekoná) a GMC. To samý například jihovýchodní asie, kde bývaj často nejrpodávanšjší značka.

  4. Nu, mne by velmi zajímalo, kde autor čerpal- koncern Hyundai-Kia prodává mnohem více automobilů než všichni francoužští výrobci, například……

PŘIDAT KOMENTÁŘ: