Na jaře zastavení výroby, teď ne. Škoda se s odbory dohodla, že se pojede dál

Výroba vozu Škoda Kodiaq
Zdroj: Škoda Auto
  • Největší česká automobilka bude dál vyrábět auta i navzdory špatné koronavirové situaci v Česku

  • Firma se dohodla s odbory, že budou stačit přísnější hygienická opatření

  • O zastavení produkce zatím nehovoří ani další tuzemské automobilky, tedy Hyundai v Nošovicích a kolínská TPCA

V polovině března se rozhodla největší česká automobilka k zastavení výroby kvůli ohrožení koronavirem. Když zprávu oznámila, bylo v Česku 434 potvrzených nakažených. Aktuálně je jich přes 165 tisíc a celkem se v Česku od začátku pandemie potvrdilo více než čtvrt milionu případů. Výroba ve Škodě ale běží dál, samozřejmě za nejrůznějších hygienických opatření.

„Společnost Škoda Auto aktuálně o uzavření výroby neuvažuje. Automobilka respektuje všechna platná vládní nařízení a vývoj situace bedlivě sleduje. Zdraví a bezpečnost zaměstnanců automobilky a jejich rodin jsou naší nejvyšší prioritou. Proto jsme se po dohodě s odbory KOVO rozhodli přijmout další preventivní opatření, aby předešla dalšímu šíření nákazy covid-19,“ řekla Autobibli mluvčí Škody Kamila Biddle.

Koronavirus vs. automobilky: Fiat zavřel továrny, Němci se připravují na výpadky

Samozřejmostí je podle Škody nošení ochrany dýchacích cest. Zaměstnanci mohou využívat své roušky, respirátory nebo šátky a automobilka navíc plošně distribuovala jednorázové ústenky všem zaměstnancům.

„Dále platí také další zvýšená hygienicko-bezpečnostní opatření jako například dodržování rozestupů, dezinfekce rukou, hygienické přestávky, doporučení využívat možnosti mobilní práce dle dohody se svým nadřízeným a tak podobně. Nově jde například o zákaz externích návštěv ve firemních ubytovacích zařízeních či zavedení distanční výuky na Střední odborném učilišti strojírenském,“ vysvětlila Biddle.

Zaseknuté dodávky dílů

Autobible oslovila také nošovickou automobilku Hyundai a kolínskou TPCA. Firmy ale ani přes urgence na dotazy neodpověděly. Z jiných zdrojů nicméně vyplývá, že přerušení výroby v těchto továrnách není na pořadu dne. V Hyundai ale už zaznamenali problémy s dodávkami dílů.

Toyota spustila výrobu Yarisu ve Francii. Továrna v Kolíně na něj čeká

„S ohledem na situaci u dodavatele, který má velký počet nakažených pracovníků a tudíž není schopen pokrýt zásobování, jsme nuceni zásadně omezit výrobu na čtvrteční odpolední směně,“ napsalo vedení Hyundai zaměstnancům minulý týden. Lidé z dotčené směny zůstali doma a dostali 80 procent mzdy.

O zastavení výroby zatím nehovoří ani jiné evropské automobilky. I u nich lze předpokládat, že druhou vlnu budou chtít vydržet pomocí ostřejších preventivních opatření. Produkci by tak mohl zastavit jen větší počet nakažených zaměstnanců.

Na jaře zastavení výroby, teď ne. Škoda se s odbory dohodla, že se pojede dál
Ohodnoťte tento článek!
2.9 (58.37%) 86 hlas/ů

7 KOMENTÁŘE

  1. Zdraví a bezpečnost zaměstnanců automobilky a jejich rodin jsou naší nejvyšší prioritou.
    Neplatí to ale u všech firem. Vím o několika, které ani přes nakažené pracovníky ve firmě, nezastavili provoz, ani nedali ostatní s nimi se stýkajícími do karantény

  2. To je zajímavý!
    Automobilka jede dál ve výrobě! Tam covid nevadí odbory rozhodli.Nó táhnou ekonomiku tak to nevadí.A kdo ty auta bude kupovat v této době? To samé atomové elektrárny také nebudou nahrazovat inženýry nemocné covidem budou pracovat i nemocný. Nemá je kdo nahradit!
    Tak to tak strašná nemoc asi není.

    • Tak třeba naše firma čeká na cca 350 aut a termín dodani máme až jaro 2021 nejdříve takže s odbytem asi problém nebude. Navíc Škoda musí vyrobit některé vozy na sklad kvůli emisím

  3. Pane Jindřich ! Stručně řečeno a vystihující situace Paranormal Activity: The Marked Ones ” Paranormal Activity: Prokletí ” čtyřkolového ďábelského stroje

  4. Pokud se nezastaví vše,pod 15 tisíc nakažených se nedostanem.Vidím jak se u nás v montovně maká v horečkách.Agenturní otrokář vyhání ze svých oveček covid za 3 dny!To je na metál

PŘIDAT KOMENTÁŘ: