Mercedes-AMG C 63 SE Performance: Více síly i s polovičním počtem válců

přidejte názor
  • Top verze třídy C pohání plug-in hybridní ústrojí se systémovým výkonem 680 koní a točivým momentem 1020 Nm

  • Jak sedan, tak kombi zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, což je ještě o půl sekundy méně než u předchozí verze

  • Malá 6,1kWh baterie je určena především pro rychlé nasazení a rekuperaci elektrické energie

  • Vylepšený podvozek disponuje aktivním řízením zadních kol a adaptivními tlumiči AMG Ride Control

Mercedes představil zcela nový Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Oproti svému předchůdci má o polovinu válců méně, ale díky elektrické podpoře o 170 koní větší výkon. Pod kapotou je z verze C 43 známý čtyřválec s elektronicky poháněným turbodmychadlem, který místo výkonu 408 koní má o 68 koní více. Jedná se o nejvýkonnější sériový čtyřválec na světě s velmi rychlou odezvou.

Dodatek „SE Performance“ v názvu modelu prozrazuje, že se jedná o velmi silný plug-in hybrid. Jeho zadní kola pohání elektromotor o výkonu 204 koní, který společně se spalovacím motorem dává modelu C 63 SE Performance k dispozici systémový výkon 680 koní a točivý moment 1020 Nm. S těmito hodnotami nechává novinka všechny sériově vyráběné třídy C, které kdy byly vyrobeny, daleko za sebou. Těžiště pohonného ústrojí je na spalovacím motoru, a jen minimálně na elektrickém pohonu. Patrné je to i z poměrně malého elektrického dojezdu pouhých 13 km. Mercedes-AMG C 63 SE Performance má totiž malou 6,1kWh baterii, kterou lze dobíjet maximálním nabíjecím výkonem 3,7 kW. Stejně jako u svých vozů formule 1, Mercedes baterii C 63 navrhl především pro rychlé nasazení a rekuperaci elektrické energie. Je tak vybavena kapalinovým chlazením každého jednotlivého článku, což pomáhá poskytovat konzistentní výkon.

C 63 nabízí čtyři úrovně rekuperace a osm jízdních programů. Jeho sportovní režim zvyšuje zesílení elektrické jednotky na přibližně 65 procent jejího celkového výkonu, zostřuje odezvu plynu a časy řazení převodovky. Sport+ tyto vlastnosti ještě dále posouvá a také zvyšuje podíl elektromotoru na 80 procent jeho potenciálu. Mód Race je zaměřen na maximální výkon, se zvýšenou úrovní regenerativního brzdění, která pomáhá získat více energie. Režim Boost lze také aktivovat pomocí tlačítka na volantu, přičemž při kick-downu je k dispozici až 100 procent výkonu elektromotoru.

Řazení obstarává devítistupňová samočinná převodovka AMG Speedshift s dvojitou spojkou. Elektrický motor má navíc dvoustupňovou převodovku, aby mohl efektivně pomáhat spalovacímu motoru i ve vyšších rychlostech. V elektrickém režimu vůz navíc disponuje pohonem všech čtyř kol, protože elektromotor pak přes kardan pohání kromě zadních kol i ta přední.

Vylepšený podvozek disponuje aktivním řízením zadních kol a adaptivními tlumiči AMG Ride Control spojenými s různými jízdními režimy. Plug-in hybridní provedení trochu přibralo. Předchůdce vážil těsně pod 1,8 tuny. Jak nový sedan s hmotností 2111 kg, tak o 34 kg těžší kombi „krotí“ mohutné brzdové kotouče a šestipístkové třmeny.

Dynamické parametry jsou na úrovni supersportů. Jak sedan, tak kombi zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, což je ještě o půl sekundy méně než u předchozí verze. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, volitelně ji ale lze zvýšit u sedanu na 280 km/h a u kombi 270 km/h.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?