Land Rover představuje řadový šestiválec s elektrickým kompresorem. První ho dostal RR Sport

1 nový názor
  • Land Rover představuje nový řadový šestiválec o objemu 3,0 l

  • Motor je přeplňován klasickým turbodmychadlem a elektrickým kompresorem 

  • Nová jednotka zároveň dostala elektromotor, který asistuje při rozjezdu a generuje elektrickou energii při brzdění 

  • Výsledné hodnoty jsou 400 koní, 550 Nm a v případě Range Roveru Sport spotřeba 9,3 l/100 km

Automobilka Jaguar Land Rover představuje nový motor. Zážehový řadový šestiválec o objemu tří litrů má s ohledem na zpřísňující se emisní normy řadu moderních technologií. Díky nim se podařilo snížit produkci emisí CO2 o 12 % a produkci pevných částic o tři čtvrtiny. Jako první tuto jednotku dostal Range Rover Sport v provedení HST.

Nový třílitrový šestiválec je přeplňovaný dvoucestným turbodmychadlem a zároveň elektricky poháněným kompresorem. Ten se údajně dokáže během půl sekundy roztočit až na 120 000 ot./min, čímž se zlepšuje odezva na plyn. Energii si kompresor bere ze sítě pracující pod napětím 48 V. Jejím základem je malý akumulátor, který je během jízdy dobíjen elektromotorem spojeným s spalovací jednotkou. Také v tomto případě totiž jde o takzvaný mild-hybrid. Elektromotor kromě generování elektrické energie při brzdění asistuje spalovacímu motoru při rozjezdu.

Range Rover Velar SVAutobiography: Osmiválcový pětilitr si našel cestu do dalšího modelu
Přečtěte si také:

Range Rover Velar SVAutobiography: Osmiválcový pětilitr si našel cestu do dalšího modelu

Šestiválec je naladěn na 294 kW (400 koní) a 550 Nm. Na některých trzích bude dostupná také slabší verze o výkonu 265 kW (360 koní). Range Rover Sport akceleruje s tímto motorem z nuly na 100 km/h za 6,2 s a nejvíc se rozjede na 225 km/h. Kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat kolem deseti litrů. Nový motor si Jaguar Land Rover vyvinul sám a vyrábět ho bude v závodě Wolverhampton spolu s řadovými čtyřválci Ingenium, ze kterých nová jednotka vychází.

Mild-hybridní šestiválec bude pro začátek dostupný ve speciální edici Range Rover Sport HST. Ta se od běžných výbav liší zejména karbonovými detaily na karoserii a červenými brzdiči (na přání je můžete dostat v šedé). Uvnitř jsou sportovní sedadla nastavitelná v šestnácti směrech, bohatá výbava a samozřejmě podpisy edice HST.

Range Rover Sport HST se zatím prodává ve Spojeném království, kde si ho zákazníci už mohou objednat. K nám dorazí později.

Jura (neregistrovaný)
Tohle je docela dělo. Sice jsem fanoušek aut, kde je všechno přiznané a minimum elektroniky, ale tohle musí každý fanda ocenit. Ostatně ten elektrický kompresor se mi hodně líbí. Jako člověk, který dělá prodej šroubových kompresorů se mi tyhle věci tak nějak líbí a mám k nim blíž. Sice to u auta je něco jiného než u klasického kompresoru, ale prostě jak to smrdí olejem a má to nějaké železo, tak mě to zajímá. ;-)
  • Našli jste v článku chybu?