Automobilka Jaguar Land Rover představuje nový motor. Zážehový řadový šestiválec o objemu tří litrů má s ohledem na zpřísňující se emisní normy řadu moderních technologií. Díky nim se podařilo snížit produkci emisí CO2 o 12 % a produkci pevných částic o tři čtvrtiny. Jako první tuto jednotku dostal Range Rover Sport v provedení HST.
Nový třílitrový šestiválec je přeplňovaný dvoucestným turbodmychadlem a zároveň elektricky poháněným kompresorem. Ten se údajně dokáže během půl sekundy roztočit až na 120 000 ot./min, čímž se zlepšuje odezva na plyn. Energii si kompresor bere ze sítě pracující pod napětím 48 V. Jejím základem je malý akumulátor, který je během jízdy dobíjen elektromotorem spojeným s spalovací jednotkou. Také v tomto případě totiž jde o takzvaný mild-hybrid. Elektromotor kromě generování elektrické energie při brzdění asistuje spalovacímu motoru při rozjezdu.
Šestiválec je naladěn na 294 kW (400 koní) a 550 Nm. Na některých trzích bude dostupná také slabší verze o výkonu 265 kW (360 koní). Range Rover Sport akceleruje s tímto motorem z nuly na 100 km/h za 6,2 s a nejvíc se rozjede na 225 km/h. Kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat kolem deseti litrů. Nový motor si Jaguar Land Rover vyvinul sám a vyrábět ho bude v závodě Wolverhampton spolu s řadovými čtyřválci Ingenium, ze kterých nová jednotka vychází.
Mild-hybridní šestiválec bude pro začátek dostupný ve speciální edici Range Rover Sport HST. Ta se od běžných výbav liší zejména karbonovými detaily na karoserii a červenými brzdiči (na přání je můžete dostat v šedé). Uvnitř jsou sportovní sedadla nastavitelná v šestnácti směrech, bohatá výbava a samozřejmě podpisy edice HST.
Range Rover Sport HST se zatím prodává ve Spojeném království, kde si ho zákazníci už mohou objednat. K nám dorazí později.