Kolik byste dali za prakticky nejetou Škodu 100? Slovenský zájemce zaplatil za takový kus téměř na dva miliony

  • V Lysé nad Labem proběhla o víkendu dražba, ve které se objevila Škoda 100 DeLuxe z roku 1974

  • Nabízený exemplář obsahoval nadstandardní výbavu a především do dnešních dnů najel pouze 1605 km 

  • Vůz si nakonec zakoupil majitel ze Slovenska. Cena se během dražby vyšplhala až na těžko uvěřitelných 1 850 000 Kč 

V neděli 27. června proběhla v Lysé nad Labem akce s názvem Letní retro garáž 2021, v jejímž rámci se uskutečnila také dražba historických strojů. Zájemci si mohli tímto způsobem pořídit několik motocyklů, Fiat 850 Sport Coupé, Škodu Forman Silver Line, Škodu 110R a především Škodu 100 DeLuxe. Právě ta poutala nejvíce pozornosti, protože šlo o kus s nadstandardní výbavou a v ne zrovna obvyklém stavu.

Nabízený exemplář byl z roku 1974 a do dnešních dnů najel pouze 1605 km. Vůz byl původně určen pro švédský trh, proto dostal několik prvků výbavy navíc. Konkrétně stěrače světel, navíjecí pásy vpředu, pravé zpětné zrcátko nebo jiný volant. Automobil šel do dražby v naprosto původním a zcela zachovalém stavu, takže se dala očekávat poměrně vysoká výsledná suma.

Retro duel: Škoda 100 vs. Škoda Scala aneb není litr jako litr

Vyvolávací cena byla stanovena na 350 000 Kč. Minimální cena, za kterou měl být automobil prodán (tzv. aukční rezerva), nebyla zveřejněna. Dnes už víme, že šlo o částku 800 tisíc korun. Výsledek dražby tuto sumu překročil téměř přesně o milion.

O vůz se v neděli přetahovali dva zájemci, jeden z ČR a druhý ze Slovenska. Automobil nakonec získal slovenský kupující, který za něj nabídl 1 850 000 Kč. Záznam dražby si můžete prohlédnout na videu přiloženém níže.

Přestože historické modely značky Škoda se speciálně v našich končinách prodávají za poměrně vysoké částky, bezmála dva miliony za Škodu 100 jsou opravdu extrémní. Model 100 se prodává i v zachovalém stavu v řádech spíše nízkých stovek tisíc. Obecně více ceněná je Škoda 1000 MB, kde dnes už není problém narazit v inzerci na kusy s cenou přes půl milionu korun.

O tom, že suma z nedávné dražby je až absurdní, svědčí také oficiální přehledy cen veteránů. Podle nich by měla mít vydražená Škoda 100 podobnou hodnotu, jako třeba Chevrolet Corvette Sting Ray s karoserií kupé z let 1964 až 1966, Ferrari 400i (1979-1985) nebo třeba Jaguar E-Type z let 1966 až 1967. Ve všech případech mluvíme o výborném originálním stavu, případně o stavu po profesionální renovaci. Nicméně u veteránů obecně platí, že konečná suma, kterou je kupující ochoten za konkrétní exemplář utratit, je hodně individuální.

Kolik byste dali za prakticky nejetou Škodu 100? Slovenský zájemce zaplatil za takový kus téměř na dva miliony
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 6 hlas/ů
Sdílejte

2 KOMENTÁŘE

  1. Z tohohle fakt slintám. Upřímně? Za nejetou 100 bych dal cokoliv, kdybych to měl. 😀 Ale zase co s tím autem pak? To to člověk nemůže ani ukázat sousedům, aby nezáviděli. A domů pořídit nějaké kvalitní oplocení a plotové dílce z https://eshop.mmploty.cz/plotove-dilce/ aby se mi nikdo nedostal na zahradu. Ale je to vážně sběratelský kousek, o tom žádná. Klasici a veteránisti to určitě ocení! 🙂

PŘIDAT KOMENTÁŘ: