Jeep Wrangler dostal legendární motor V8 Hemi. Nebojí se ani hluboké řeky

  • Motor V8 HEMI, kterým se chlubí výkonné americké vozy, se objevil i pod kapotou Jeepu Wrangler

  • Legendárnímu off-roadu propůjčil výkon 470 koní

  • Zřejmě nejrychlejší Wrangler v historii se nelekne ani těžkého terénu. S broděním mu pomůže speciální sání

Desítky let museli čekat fanoušci klasického amerického off-roadu Jeep Wrangler, než se pod jeho kapotou objevil benzinový osmiválec. Tedy oficiální cestou. Legendární motor V8 HEMI je ale nyní realitou. K dostání bude pod označením Rubicon 392, které odkazuje nejen na objem motoru v krychlových palcích (6,4 litru), ale také na možnost pořídit si stejné množství specifických doplňků k vozu.

Atmosférická jednotka produkuje poměrně vysoký výkon 350 kW, tedy 470 „amerických“ koní (476 k). Točivý moment má hodnotu 637 Nm. I přes relativně značné jízdní odpory tak Wrangler Rubicon 392 dokáže akcelerovat z klidu na 96 km/h za 4,5 sekundy. Jeep tímto modelem získává zajímavou konkurenční výhodu oproti nedávno uvedenému a nadšeně přijatému Fordu Bronco, který se s osmiválcem nenabízí.

Test Jeep Wrangler 2.2 CRD Rubicon: Bezkonkurenční off-road

Automobilka počítá s tím, že se majitelé budou se svým vozem předvádět. A tak udává i čas na čtvrtmíli (0-400 m), což je v USA u sportovních aut sledovaný parametr. Jeep tuto disciplínu zvládne za 13 sekund. V sériové výbavě má stálý pohon všech kol, osmistupňovou automatickou převodovku s pádly pod volantem a upravený podvozek s nápravou Dana 44 a tlumiči Fox. Podvozek je oproti standardnímu provedení běžného Wrangleru vyšší o 55 mm. Samozřejmě nechybí čtyři jízdní módy systému 4×4, redukce i uzávěry diferenciálu.

Wrangler 392 stojí na 17palcových kolech, obutých do 33palcových terénních pneumatik. Specifická úprava přední kapoty nazvaná Hydro-Guide se stará o to, aby do motoru nenatekla voda nebo sání neucpalo bahno. Díky ní může Wrangler Rubicon 392 překonat brod hluboký téměř 83 centimetrů.

Palubní počítač umí zobrazit i náklony vozu tak, aby je měl řidič přímo na očích
Speciální úprava přední kapoty Hydro-Guide se stará o to, aby do sání nenatekla voda

Novinka dostala také další unikátní detaily. Maska chladiče je upravená s ohledem na potřebu uchladit velký a silný motor. Na kapotě jsou nepřehlédnutelné číslice 392. Displej palubního počítače zobrazuje dynamické údaje a i v kabině najdeme plakety nebo loga této edice. Wrangler 392 by měl jít do prodeje už na začátku příštího roku. Cena známá není, ale sázkou na jistotu je tvrzení, že půjde o nejdražší sériový Jeep Wrangler v historii. S oficiálním dovozem tohoto modelu do Evropy to bohužel nevidíme příliš nadějně.

Jeep Wrangler dostal legendární motor V8 Hemi. Nebojí se ani hluboké řeky
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: