Jeden z nejrychlejších sedanů 90. let je na prodej ve stavu nového vozu. Stojí 2,5 milionu

  • Začátek 90. let měl v kategorii sériově vyráběných sedanů možná trochu nečekaného krále. Nebylo to ani BMW, ani Mercedes, nýbrž Opel

  • Lotus Omega dokázal jet rychlostí až 285 km/h, což z něj v dané době dělalo téměř nejrychlejší sériově vyráběný sedan

  • Aktuálně je v Německu na prodej prakticky nový exemplář, který do dnešní doby najel pouze 376 km

  • Zájemci budou potřebovat zhruba 2,5 milionu


Automobilka Opel v současnosti produkuje více či méně upravené modely značek Peugeot a Citroën, chystá se také na elektrifikaci a všeobecně se jí daří. Jenže se sportovními automobily už zřejmě vůbec nepočítá, když aktuálně v nabídce nenajdeme ani Insignii OPC. Svého času přitom Opel nabízel téměř nejrychlejší sériově vyráběný sedan. Řeč je o Lotusu Omega. Pokud máte zájem, můžete si tento dnes už téměř legendární stroj pořád pořídit ve stavu nového vozu. Jen si na něj připravte více než dva miliony korun.

V Německu se totiž objevil na prodej exemplář z roku 1991, který do dnešních dnů najel pouze 376 km. To znamená, že motor ještě není ani zajetý. Do 500 km budete muset s autem jezdit maximálně 110 km/h. Zájemci si musí připravit 99 900 eur, což je v přepočtu přibližně 2,5 milionu korun.

Retro: Opel Calibra v originálním stavu se pomalu stává sběratelskou raritou

I když byl model Lotus Omega vyroben pouze v počtu 950 kusů, přičemž s levostranným řízením vzniklo jen 630 exemplářů, tenhle německý zcela nový kus není jediným, který je aktuálně k dispozici s velmi nízkým nájezdem. Třeba ve Švýcarsku najdeme další zajímavý Lotus Omega. Ten sice najel přibližně 22 tisíc kilometrů, takže není úplně nový, ale zase stojí v přepočtu „pouze“ 1,7 milionu. Pro zajímavost, ve své době výrobce za tuhle specialitu žádal více než tři miliony korun.

Lotus Omega vznikl přestavbou šestiválcové Omegy. Veškeré úpravy měl na starosti právě Lotus. Ten kompletně předělal motor, když z původní jednotky zbyl pouze blok, který byl navíc převrtán na objem 3,6 litrů. Výsledek nabízel 281 kW (382 k) a 568 Nm. Takovými čísly začátkem devadesátých let nedisponovalo ani BMW M5, ani třeba Mercedes-Benz 500E. Expresní Omega podle oficiálních údajů zvládla sprint z nuly na 100 km/h za 5,2 s a uměla se rozjet na 285 km/h. Rychlejší byla začátkem devadesátých let pouze Alpina B10 s maximální udávanou rychlostí 291 km/h.

Příběh Lotusu Omega si můžete připomenout v našem starším článku:

Retro: Lotus Omega ve své době zastínil BMW M, Mercedesy AMG i Ferrari


Jeden z nejrychlejších sedanů 90. let je na prodej ve stavu nového vozu. Stojí 2,5 milionu
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 4 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: