Jaguar E-Pace dostal s faceliftem hybridy včetně verze do zásuvky

  • Britská automobilka představila facelift svého menšího SUV Jaguar E-Pace

  • E-Pace prošel pro rok 2021 mírnými změnami designu, v kabině najdete sadu nových displejů

  • Vůz má vylepšený podvozek a v nabídce přibyly nové hybridní motory

Menší ze dvou SUV britské automobilky prodělalo facelift v polovině životního cyklu. Tvarově se samozřejmě nemění, znalci ale poznají třeba nové LED světlomety či vzadu diodová brzdová světla s novou grafikou. Změnila se i výplň zadního nárazníku a Jaguar E-Pace modelového roku 2021 tak ve výsledku vypadá svěžeji.

Uvnitř jsou už změny zřetelnější. Kabina kompaktního SUV působí luxusněji než odcházející verze. E-Pace 2021 dostal upravený středový panel s novým voličem automatické převodovky, novými ovladači klimatizace a větším displejem zábavního systému Pivi Pro, který má úhlopříčku 11,4 palce. Ten navíc kryje skleněná deska navazujíc na zbytek středové konzoly. Samozřejmostí je jemná grafika a propojení s chytrými mobilními telefony. Nechybí ani bezdrátové nabíjení.

Jaguar XE: Modernizovaný díky novým technologiím a mild-hybridnímu pohonu

Klasické ručičkové budíky před řidičem vystřídala širokoúhlá obrazovka, kterou známe z jiných Jaguarů a Land Roverů. Nový je rovněž volant s upravenou sadou ovladačů a kovovými páčkami pro manuální řazení. Podobně jako jiných nedávno modernizovaných vozech automobilky Jaguar Land Rover najdeme i na palubě E-Pace elektronické zpětné zrcátko s integrovanou obrazovkou.

Podvozek Jaguaru E-Pace prošel podle automobilky řadou změn. Jde například o úpravy zavěšení kol. Výsledkem má být lepší dynamika, komfort a také méně vibrací při jízdě. Stále ale platí, že na rozdíl od většího sourozence F-Pace s hliníkovým šasi využívá E-Pace ocelovou konstrukci.

Kabina prošla změnami, přibyl displej místo budíků
Kromě dvou základních verzí mají všechny 4×4

Nabídka motorů je poměrně široká a kromě jediného jsou všechny hybridní. Benzin zastupuje základní tříválcový motor o objemu 1,5 litru, který produkuje 118 kW (160 k). Pojí se s osmistupňovou automatickou převodovkou, ale má pohon předních kol. Silnější dvoulitrové jednotky pak nabízejí 147 kW (200 k), 184 kW (249 k) nebo 221 kW (300 k). Jde o mild-hybridy a jsou vždy spojené s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol.

Jaguar Land Rover bude mít kabinu z rybářských sítí i ústřižků látek

Pro příznivce nafty je připravena standardní verze dvoulitrového čtyřválce o výkonu 120 kW (163 k), spojeného s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. V mild-hybridní podobě je už ale tento motor dovybaven čtyřkolkou a devítistupňovým automatem. To platí i pro silnější provedení, naladěné na 150 kW (204 k), které je také mild-hybrid.

V nabídce pohonných jednotek tentokrát nebude chybět ani plug-in hybridní motorizace. Ta kombinuje benzinový tříválec s elektromotorem. Celkový výkon soustrojí je 227 kW (309 k). Osmistupňový automat přenáší hnací sílu na všechna kola. Díky 15kWh baterii by měl E-Pace PHEV na jedno nabití ujet až 55 kilometrů bez aktivace spalovacího motoru. Spotřeba podle homologačního měření je 2,0 l/100 km a emise CO2  44 gramů na kilometr. V Česku se tedy nabíjecí Jaguar E-Pace modelového roku 2021 kvalifikuje na ekologickou značku EL.

Jaguar E-Pace dostal s faceliftem hybridy včetně verze do zásuvky
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: