Hyundai představil bezemisní tahač a mrazíreský návěs

Společnost Hyundai Motor (HMC) na severoamerickém veletrhu užitkových vozidel NACV (North American Commercial Vehicle Show) v kongresovém centru Georgia World Congress Center v Atlantě (Georgia) odhalila studii těžkého nákladního vozidla HDC-6 Neptune Concept. HDC-6 Neptune reprezentuje budoucnost nákladního vozidla designem, technickou výbavou kabiny i pohonným ústrojím.

Společnost Hyundai Translead (HT), přední výrobce návěsů, současně vystavila koncept mrazírenského návěsu HT Nitro ThermoTech na čisté energie. Souprava koncepčního tahače a návěsu je pohledem do budoucnosti nákladní dopravy v USA i na celém světě jako ukázka produktů strategického plánu „Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) 2030 Vision“, zaměřeného na široké využití palivových článků na vodík.

„Představením studie HDC-6 Neptune, prvního konceptu výhradně vodíkového užitkového vozidla společnosti Hyundai Motor, začínáme zkoumat příležitosti na trhu s užitkovými vozidly v USA. Kromě toho chceme spolupracovat s ostatními partnery na výstavbě vodíkového ekosystému pro užitková vozidla,“ řekl vedoucí obchodní divize užitkových vozidel Hyundai Edward Lee.

Palivové články jsou ideálním řešením pro těžká užitková vozidla a dálkovou přepravu, protože nabízejí dlouhý dojezd, vyšší užitečnou hmotnost, kratší doplňování paliva a nižší celkové náklady.

Hyundai si zvolil pro debut studie HDC-6 Neptune Concept severoamerický veletrh užitkových vozidel NACV 2019, protože uvažuje o uvedení svých užitkových vozidel na americký trh. Užitková vozidla Hyundai se již etablovala na ostatních trzích, ale v USA se představila poprvé. Hyundai začíná zkoumat různé příležitosti na americkém trhu a je otevřený spolupráci s ostatními partnery na budování vodíkového „ekosystému“ pro užitková vozidla.

Jedním z hlavních zdrojů inspirace pro design studie HDC-6 Neptune Concept byly aerodynamické vlakové soupravy z let 1936 až 1959, které jsou skvělým příkladem průmyslového designu Art Deco.

„Pohon s palivovými články nám poskytl příležitost nově definovat klasickou typologii nákladních vozidel a jejich uspořádání Designérský tým divize užitkových vozidel začínal s čistým listem papíru a zaměřil se na nově definovanou funkčnost, která mění veškerá měřítka, čímž přenáší užitková vozidla do budoucnosti,“ řekl šéfdesignér koncernu Hyundai Motor Group Luc Donckerwolke.

Maska chladiče zabírá vzhledem k vyšším požadavkům na chlazení celou spodní část přídě. Do masky chladiče jsou začleněny výsuvné schůdky. Kombinací konceptů bezkapotové a kapotové budky bylo dosaženo efektivní využití obestavěného prostoru i lepší ergonomie.

„HDC-6 Neptune se vyznačuje průkopnickým futuristickým konstrukčním uspořádáním, které umožňuje maximálně využít potenciál nové generace elektricky poháněných vozidel, napájených palivovými články,“ řekl vedoucí designérského centra Hyundai SangYup Lee.

Vizi trvale udržitelné mobility značky Hyundai rozšiřuje HT Nitro ThermoTech. Hyundai Translead jako jeden z prvních výrobců návěsů představuje v Severní Americe mrazírenský návěs využívající technologii mrazení kapalným dusíkem. Koncepční návěs, vyvinutý ve spolupráci se společností Air Liquide, mění způsob přepravy s teplotami pod bodem mrazu. Bilance emisí CO2 je zde až o 90 % nižší v porovnání s tradičními návěsy.

Systém inteligentního řízení a nezávislý zdroj chladicího výkonu maximalizují tepelnou účinnost. Koncepční návěs není ovlivňován venkovními teplotami. Maximální chladicí výkon je vždy k dispozici i v situacích, kdy je motor nákladního vozidla vypnutý nebo běží na volnoběh. Chladicí jednotka koncepčního návěsu HT Nitro ThermoTech pracuje téměř nehlučně, čímž významně snižuje hlučnost pro řidiče i okolí, například v místě vykládky.

Koncepční návěs zaujme i vylepšenou nosnou konstrukcí. Boční a čelní stěny jsou společně se střechou vyrobeny z jednodílných sendvičových panelů s pěnovou výplní a povrchovou vrstvou speciálního kompozitu vyztuženého vlákny. Stěny jsou vyrobeny bez nosných sloupků a střešních oblouků. Konstrukce s jednodílnými panely vyplněnými strukturální pěnou snižuje hmotnost návěsu při vyšší tuhosti stěn, účinnější tepelné izolaci a stejném objemu nákladového prostoru. Zdokonalené nosné panely jsou přilepeny k nosníkům, což minimalizuje tepelné mosty, zabraňuje riziku zatékání a umožňuje čistější vzhled.

 

Hyundai představil bezemisní tahač a mrazíreský návěs
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: