Hyundai obnovil výrobu v Nošovicích. Škodovka bude stát ještě dva týdny

Zdroj: Hyundai
  • Do továrny Huyndai v Nošovicích se pomalu vrací zaměstnanci, zatím chybí jen noční směna

  • Ve firmě byly zavedeny přísnější hygienické normy, lidé budou jíst ve vlastních „boxech“

  • Továrna TPCA v Kolíně se rozběhne v pátek, Mladá Boleslav počká do konce dubna

Výrobní linka v nošovické továrně automobilky Hyundai se v pondělí znovu rozbíhá. Zaměstnanci se tak vrátili do práce po třech týdnech, kdy firma přerušila produkci kvůli pandemii koronaviru. Česká pobočka korejské firmy se tak stala první automobilkou v Česku, která rozběhla výrobu. Mladá Boleslav a Kolín zatím vyčkávají.

Nošovice ale ještě neběží naplno. „Začínáme pozvolna, to znamená ranní a dopolední směnou,“ řekl ČTK mluvčí závodu Pavel Barvík. Noční směna zatím nefunguje. Podobně pomalu se nicméně výroba v Hyundai rozbíhá dvakrát ročně, jednou po letní celozávodní dovolené a poté i po Vánocích.

Český trh s auty se propadl na úroveň před šesti lety. To nejhorší ale ještě přijde

Přesto práce v Hyundai nyní nevypadá tak jako před koronavirem. Továrna projde několikrát za den dezinfekcí a bude se snažit předejít tomu, aby se zaměstnanci ve větší míře setkávali. Proto mají například kantýny speciální režim, lidé sem budou chodit jíst postupně. Zároveň mají podle Barvíka sedět v „takových miniboxech“, takže budou jíst prakticky odděleně.

Škoda i Fiat ještě čekají

Škoda zastavila výrobu ve svých továrnách ještě dřív než Hyundai. Lidé v Mladé Boleslavi nebo Kvasinách přestali chodit do práce už od 18. března. Původně měla odstávka fabrik trvat také tři týdny jako u Hyundai, nakonec se ale prodloužila až do 27. dubna, to je ode dneška ještě dalších 13 dní. Mladoboleslavská automobilka tak bude zřejmě poslední, která v Česku otevře svou výrobnu. Kolínský TPCA chce totiž začít fungovat už od 17. dubna, tedy od tohoto pátku.

Karanténa Česka přinesla méně nehod i mrtvých. Policie přesto vyrazí měřit

V zahraničí přistupují některé automobilky k rozběhnutí výroby opatrněji. Například italský Fiat čeká na to, kdy tamní vláda zruší omezení kvůli koronaviru. Naopak ve Ferrari se ale už chtějí pomalu pustit do zaběhnutých kolejí. Jejich zaměstnanci mohou dobrovolně podstoupit test na koronavirus a pak se vrátit do práce.

To šéf autmobilky Bugatti Stephan Winkelmann mezitím zveřejnil svůj denní rozvrh během práce z domova. Zahrnuje hlavně pročítání e-mailů a vedení nejrůznějších videokonferencí. Winkelmann ale i tak zajde dvakrát týdně do továrny, kde jsou pořád někteří důležití zaměstnanci. Rád prý s nimi probere podstatné novinky.

Hyundai obnovil výrobu v Nošovicích. Škodovka bude stát ještě dva týdny
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. Prodávejte dokud je komu. Jakmile dojde k zákazu spalováků tak bude konec prodejů. Bude prodávat jen Tesla a Japonci. Ostatní jsou z e-autem velmi pozadu a nejsou konkurence schopní.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: