Hyundai Kona má po faceliftu. Dočkal se hybridního pohonu a odemykání přes chytrý telefon

  • Hyundai představil facelift modelu Kona 

  • Hlavní novinkou je instalace hybridního pohonného ústrojí známého z modelu Ioniq. Celkový výkon systému je 141 koní

  • Kromě hybridu dostal model Kona také další novinky, třeba lepší multimediální systém nebo vzdálený přístup přes telefon


Hyundai Kona se dočkal menší modernizace. Ta fakticky nic úplně zásadního nepřinesla, změnila se ale nabídka motorizací, která byla rozšířena o hybrid. Jak asi tušíte, automobilka sáhla po pohonném ústrojí z modelu Ioniq. Také Kona Hybrid tedy nabídne atmosférickou šestnáctistovku, elektromotor, lithium-polymerové baterie a celkový výkon 103,6 kW (141 k).

Přesně řečeno Hyundai instaloval do svého malého crossoveru zážehový čtyřválec, který sám o sobě disponuje parametry 77 kW (105 k) a 147 Nm. Tomu pomáhá elektromotor s permanentním magnetem (32 kW/43,5 k, 170 Nm), přičemž celkově Kona Hybrid kromě zmíněných 103,6 kW (141 k) nabídne také 265 Nm.

Srovnávací test Hyundai Ioniq Plug-in vs. Toyota Prius Plug-in Hybrid: Jasný vítěz

Baterie mají kapacitu 1,56 kW a protože se nebavíme o plug-in hybridu, dojezd v čistě elektrickém režimu je naprosto minimální. Součástí pohonného ústrojí je také šestistupňová dvouspojková převodovka. Akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne nový korejský hybrid za 11,2 s a maximálně se rozjede na 160 km/h. Kombinovaná spotřeba by měla být 3,9 l/100 km. Údaje zrychlení a spotřeby se týkají provedení s menšími šestnáctipalcovými disky. Hyundai nabídne pro Konu Hybrid také osmnáctipalcová kola, pak se ale zhorší jak akcelerace (11,6 s), tak spotřeba (4,3 l/100 km).

Kromě hybridního pohonu přinesla aktuální modernizace také další novinky menšího významu. Kona například může mít nový multimediální systém s displejem o velikosti 10,25″. Ten se bude dodávat na přání, základní verze má displej menší (7″). Hyundai současně představuje aplikaci Blue Link, což znamená možnost ovládat některé funkce vozu vzdáleně přes chytrý telefon (něco podobného jsme si v minulosti ukazovali u Fabie). Tisková zpráva říká, že tímto způsobem bude možné Konu dálkově odemknout a uzamknout. Do České republiky ale přijdou služby související se systémem Blue Link v plném rozsahu až příští rok.

Hyundai začal prodávat model Kona v roce 2017 jako malý crossover s klasickými spalovacími motory, minulý rok byla nabídka rozšířena o elektrickou verzi Kona Electric. Od roku 2017 prodal Hyundai na evropském trhu téměř 120 000 exemplářů.


Hyundai Kona má po faceliftu. Dočkal se hybridního pohonu a odemykání přes chytrý telefon
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: