Ford Mondeo dostal nový naftový dvoulitr a hybrid také pro karoserii kombi

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Modernizace Fordu Mondeo přinesla řadu novinek 

  • Do nabídky přichází nový naftový čtyřválec 2.0 EcoBlue 

  • Hybrid bude nově dostupný také pro kombi, a to i ve výbavě Vignale 

  • Rozšířila se rovněž nabídka asistenčních systémů 

Automobilka Ford odhalila omlazený model Mondeo. Změny jsou spíše menší, je jich ale poměrně hodně. Tou nejdůležitější je nový naftový dvoulitr EcoBlue, který nahradil starší jednotku 2.0 TDCi.

V Mondeu jsou k dispozici tři varianty. Základní nabídne výkon 88 kW (120 koní), silnější verze disponuje maximem 110 kW (150 k) a vrchol má 140 kW (190 k). Jak označení motoru napovídá, nový diesel je vybaven systémem vstřikování močoviny. Spolu s novými motory přichází také nový osmistupňový automat, dostupný pro dvě výkonnější verze naftového dvoulitru. Specialitou této převodovky má být kromě jiného schopnost rozpoznávat jízdu v zatáčkách i ve stoupáních a podle toho upravovat logiku řazení. Na své si přijdou rovněž zájemci o pohon všech kol. Z benzinových motorů zmiňuje Ford pouze jednotku 1.5 EcoBoost o výkonu 121 kW (165 koní).

Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Přečtěte si také:

Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje

V rámci modernizace došlo také na rozšíření nabídky karosářských variant pro Mondeo Hybrid. To se dosud vyrábělo jen jako sedan. Teď si můžete hybridní Mondeo koupit i jako kombi. Namísto objemu zavazadlového prostoru 500 litrů (pod roletkou u nehybridního kombi) ale dostanete pouze 403 litrů. I když takové číslo nemusí vypadat lákavě, pořád je to změna k lepšímu. Hybridní sedan má totiž zavazadelník o objemu pouze 383 litrů.

Na koncepci hybridního pohonu se nic nezměnilo. I kombi využívá jako základ atmosférický benzinový dvoulitr, spojený s bezstupňovou převodovkou eCVT. Celkový výkon činí 138 kW (187 koní), průměrná spotřeba by měla být u kombi jen 4,4 l/100 km (+0,2 l/100 km oproti sedanu). Hybridní Mondeo Kombi bude dostupné také ve vrcholné výbavě Vignale.

Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší
Přečtěte si také:

Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší

Změny designu jsou pak jen kosmetické. Mondeo modelového roku 2019 dostalo například nové koncové svítilny nebo kola. V interiéru zaujme otočný volič převodovky, související právě s novým automatem. Podobný už delší dobu vídáme v modelech značky Jaguar a Land Rover. Do výbavy se díky faceliftu dostává třeba inteligentní omezovač rychlosti (upravuje limit podle systému čtení značek) nebo adaptivní tempomat schopný úplného zastavení (do tří sekund se pak může automaticky také rozjet).

Modernizované Mondeo se představilo minulý týden na autosalonu v Bruselu. Kdy se začne prodávat, to zatím Ford neuvádí.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?