Éra levných vozů je podle šéfa VW u konce. Za atraktivní budeme považovat auta s cenou pod 600 tisíc

19.07.2022
4 nové názory
Autor: Volkswagen
  • Nový šéf Volkswagenu Thomas Schäfer považuje za nereálné, aby v blízké budoucnosti automobilky nabízely levná auta se spalovacími motory 

  • Důvodem je norma Euro 7, která čištění výfukových plynů dramaticky zdraží. To se nejvíce dotkne ceny nejdostupnějších vozů na trhu 

  • Podle Thomase Schäfera také není kvůli aktuálním trendům jisté, zda se Golf dočká deváté generace 

Bývalý šéf automobilky Škoda, Thomas Schäfer, v rozhovoru pro německý Welt am Sonntag uvedl, že éra cenově dostupných automobilů v blízké budoucnosti skončí. Na vině je chystaná norma Euro 7, která zdraží technická opatření nutná pro čištění výfukových plynů. Navýšení výrobních nákladů se v praxi nejvíce odrazí na cenách nejlevnějších vozů na trhu a to patrně až tak moc, že se automobilkám vůbec nevyplatí takové modely vyrábět.

Podle Thomase Schäfera bude Euro 7 znamenat navýšení pořizovací ceny v přepočtu o 74 až 122 tisíc korun. I ty úplně nejlevnější automobily se spalovacím motorem se tak stanou méně dostupné. Na jejich místo by měly nastoupit „levné“ elektromobily. V případě německého koncernu půjde o rodinu malých elektromobilů kolem ID.2, přičemž příbuzný model nabídne i Škoda nebo Seat. Nový šéf Volkswagenu slíbil cenu pod 25 tisíc eur, což je podle aktuálního kurzu zhruba 600 tisíc korun.

Spalovací motor má posledních 14 let. Evropská komise chce ukončit jeho prodej do roku 2035
Přečtěte si také:

Spalovací motor má posledních 14 let. Evropská komise chce ukončit jeho prodej do roku 2035

Na poměry elektromobilů jde o zajímavou cenovku už dnes a jak sám Thomas Schäfer říká, do tří let bude taková cena „super atraktivní“. Z pohledu méně movitého zákazníka, který se na věc dívá současnou optikou, ovšem půjde o podstatné zdražení vzhledem k tomu, že aktuálně lze pořád ještě pořídit rodinné kombi (Hyundai i30) za něco málo přes 400 tisíc korun. Tato realita ale s příchodem Euro 7 skončí. Samotný Thomas Schäfer o tom mluvil už během svého působení ve Škodě Auto.

Thomas Schäfer také v rozhovoru uvedl, že právě kvůli chystané nové emisní normě není jisté, zda automobilka připraví novou generaci modelu Golf. Aktuálně německý výrobce pracuje na modernizaci Golfu 8, v případě Golfu 9 by se mohlo stát, že nově vyvinutý automobil by mohl figurovat na evropském trhu jen pár let a investované finance by se tak nemusely vyplatit.

Automobilka se údajně rozhodne v průběhu nadcházejících dvanácti měsíců, až bude mít více informací. Podoba normy Euro 7 totiž oficiálně stále ještě nebyla zveřejněna. Evropská komise její představení několikrát odložila.

Zdroj: welt.de

Louise is interested in you! Click here: https://letsg0dancing.page.link/go?hs=6519c8ca1d55e198acddc7097baa6091& (neregistrovaný)
o93os2
Karel (neregistrovaný)
Škoda to dělá dobře. Snižuje výrobu a tím vytváří umělý nedostatek vozů. To umožňuje zvýšovat ceny a udržet zisk. Po náběhu na plně elektrická auta bude vyrábět tak 100.000 vozů ročně, ale zisk bude jako z milionu benzínových aut.
Hellebrand (neregistrovaný)
Jedna ze základních pouček říká, že všechno má takovou cenu, za kterou ji ještě někdo koupí. Takže ať si VW určuje ceny jak je jeho libost, výsledek uvidí sám. Prozatím mu jenom prodeje klesají dramaticky.
  • Našli jste v článku chybu?