Jaguar F-Type prodělal facelift. Pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválec naštěstí zůstal

  • Jaguar představil facelift modelu F-Type 

  • Kromě dvoulitrového čtyřválce si zájemci mohou stále koupit také pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválec 

  • F-Type R je teď naladěný na 575 koní, novinkou je slabší osmiválcová varianta disponující parametry 450 koní a 580 Nm 

  • Další novinky zahrnují třeba adaptivní diodová světla nebo digitální přístrojový štít 


Automobilka Jaguar odhalila modernizované provedení svého sportovního modelu F-Type. Dobrou zprávou budiž fakt, že navzdory spekulacím o konci pětilitrového osmiválce tento motor v nabídce pro F-Type pořád zůstává. Změnilo se ale složení nabídky dostupných motorizací, stejně jako se změnil třeba design.

F-Type totiž dostal kompletně přepracovanou přední i zadní část. Nové jsou nárazníky nebo kapota, maska je nepatrně větší a hlavní světlomety jsou užší. Jsou samozřejmě diodové a adaptivní, přičemž systém ovládá každou diodu zvlášť, jak to známe od jiných modelů jiných značek včetně třeba Škody Superb. Také koncová světla jsou užší, přičemž zde se brala inspirace u elektrického I-Pace. V interiéru se máme těšit na kvalitní zpracování, systém Touch Pro a digitální přístrojový štít.

Test Jaguar F-Type 2.0 l I4 Turbo: Kritika není na místě, buďte rádi

Základem pro F-Type zůstává zážehový přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr. Komu by to nestačilo, ten si může vybrat jednu ze dvou dostupných variant pětilitrového kompresorem přeplňovaného osmiválce. Novinkou je slabší varianta naladěná na 331 kW (450 koní) a 580 Nm. Vrcholem je F-Type R, který v rámci faceliftu posílil na 423 kW (575 koní) a 700 Nm. Tahle verze dokáže zrychlit na 100 km/h za méně než čtyři sekundy a maximálně se rozjede na 299 km/h.

Všechny motory jsou spojené s osmistupňovým automatem Quickshift. Základní čtyřválec vždy využívá pohon zadních kol, u slabšího osmiválce si můžete vybrat mezi zadokolkou a čtyřkolkou, aktuální vrchol v podobě F-Type R je vždy čtyřkolka. Všechny motorizace můžete pořídit s karoserií kupé i kabriolet. F-Type R pak kromě vyššího výkonu rovněž dostal upravený podvozek využívající nové tlumiče, pružiny nebo stabilizátory. Osmiválce mají na zadní nápravě také elektronicky řízený diferenciál.

Modernizovaný Jaguar F-Type si už můžete objednat. Během prvního modelového roku výroby této novinky pak bude kromě klasických výbav k dispozici také First Edition. Nejdostupnější modernizovaný F-Type (čtyřválcové kupé) stojí na českém trhu 1,7 milionu korun.


Jaguar F-Type prodělal facelift. Pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválec naštěstí zůstal
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: