Po nedávném odhalení designu nového modelu Ioniq 6 prozradila automobilka Hyundai všechny technické podrobnosti. Aerodynamicky tvarovaný sedan slibuje nadprůměrně dlouhý dojezd, nízkou spotřebu, ale také hodně zajímavou dynamiku. Výroba bude zahájena ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Ioniq 6 je technickým sourozencem Ioniqu 5 nebo modelu Kia EV6. Opět jde o automobil postavený na elektrické platformě E-GMP. Ačkoliv se to podle fotek nezdá, Ioniq 6 rozhodně není malé auto. Délkou 4855 mm se téměř vyrovná aktuální Škodě Superb, rozvorem 2950 mm i šířkou 1880 mm Škodovku dokonce překonává. Prvotřídní aerodynamiku dokazuje součinitel odporu vzduchu pouze 0,21.
Nový člen řady Ioniq bude v základní specifikaci k dispozici s menší 53kWh baterií a pohonem pouze zadních kol. Toto provedení se pyšní spotřebou pouze 14 kWh/100 km. V kombinaci s větším 77,4kWh akumulátorem pak Hyundai slibuje dojezd dokonce 610 km. Vrcholem nabídky se stane dvoumotorová varianta se systémovými parametry 325 koní a 605 Nm. Ta dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,1 s.
Protože také Ioniq 6 využívá 800V architekturu, dokáže nabídnout i velmi rychlé nabíjení. Při využití 350kW nabíjecí stanice je možné nabít baterie z deseti na osmdesát procent za osmnáct minut. Stejně jako u Ioniqu 5 nechybí ani zde funkce V2L, takže lze vůz využívat jako zdroj elektrické energie a napájet jeho bateriemi nejrůznější elektrická zařízení.
Nový Ioniq 6 zaujme také svým designem a armádou asistenčních systémů včetně dálkově ovládaného parkovacího asistenta umožňujícího automoibl zaparkovat bez toho, aby v něm kdokoliv seděl. Kdy přesně vstoupí nový Hyundai Ioniq 6 na český trh, to se zatím neví. Přednost jistě dostanou ty země, které elektromobily poskytují a tudíž tam jsou prodeje bateriových vozů podstatně větší.