Duster s novým tříválcem začíná na 215 tis. Kč. K mání je i LPG verze

Zdroj: Dacia
  • Dacia rozšířila nabídku motorizací pro SUV Duster o nový základní tříválec TCe 100 

  • Oproti předchůdci se spotřeba a emise snížily o 18 %

  • Ceny Dusteru 100 TCe startují na 214 900 Kč za základní výbavu Access

  • Na LPG provedení je poskytována standardní záruka 3 roky nebo 100 000 km

Dacia Duster dostala zcela nový zážehový tříválcový motor 100 TCe, který nahrazuje dříve používaný čtyřválec SCe 115. Motor se vyrábí v rumunském městě Pitesti a přináší významnou úsporu paliva, alespoň podle homologačních údajů. Ve srovnání se čtyřválcem vykazuje o 18 % nižší spotřebu a emise CO2.

Dacia Duster 100 TCe bude k dostání ve všech čtyřech nabízených úrovních výbavy. Skladové vozy v základní výbavě Access startují na akčních 214 900 Kč (standardně 264 900 Kč), nejdražší Prestige vyjde na 321 900 Kč.

 

Průběh výkonu a točivého momentu motoru TCe 100

Nový turbodmychadlem přeplňovaný tříválec je menší a lehčí než motor 1,6 SCe. Podobně jako konkurenční tříválce má sběrné potrubí částečně integrované do hlavy válců a proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Na rozdíl třeba od Fordu, který se s moderním tříválcem prosadil jako první, ale konstruktéři Renaultu vsadili na nepřímé vstřikování paliva a pohon rozvodů řetězem.

Maximální výkon motoru činí 74 kW (100 k). Vrcholný točivý moment 160 Nm je k dispozici v rozsahu 2750–4000 ot/min. Přenos hnací síly na přední kola obstarává pětistupňová převodovka.

Jak zrychluje nejrychlejší Dacia Duster v historii? A dokáže na tachometru ukázat 200 km/h?

Nový tříválec lze nechat v továrně Dacia předělat na LPG, s nímž se počítalo už při vývoji. Verze LPG má oproti běžnému provedení o 10 Nm vyšší točivý moment a výrobce na ni poskytuje standardní záruku tři roky nebo 100 000 km podle toho, co nastane dříve.

Kromě nového tříválcového motoru lze Duster, který se v roce 2019 ve Francii stal nejprodávanějším vozem soukromé klientele, objednat se vznětovým čtyřválcem Blue dCi 95 a Blue dCi 115 a také se zážehovými jednotkami TCe 130 a TCe 150 se stejným počtem spalovacích komor.

Duster s novým tříválcem začíná na 215 tis. Kč. K mání je i LPG verze
Ohodnoťte tento článek!
3.8 (75.2%) 125 hlas/ů

18 KOMENTÁŘE

  1. Hlavně tříválec fakt nee…..
    To LPG je super, to by v současnou dobu v rámci nákladů nemělo chybu.

    • Nepropadej zbytečně panice, ten motor byl konstruován pro zástavbu LPG. Případné poruchy pokryje 3-5 letá záruka nebo 100tis km a ruku na srdce kolik těch kokurenčních aut např. natočí 200tis km bez problémů, moc jich nebude, proto příp. oprava po záruce Ti vykoupí úspora na palivu za celou dobu ježdění. A pokud nemáš v okolí čerpačku s kvalitním LPG, kup verzi bez přestavby a stříkni tam systém od poláka s větší nádrží a máš po starostech. Za tyhle prachy v nějaký střední výbavě je to v poměru CENA/UŽITNÁ HODNOTA autí, který neurazí a zaručeně potěší peněženku.

  2. …v dnešní době koronavirové pandemie je to výborné auto….okamžitě prodám svůj Jeep Grand Cherokee a du do PITESTI káry

    • Hlavně nic neprodavej. S touto popelnicí s motorem ze sekačky budeš všude vypadat jako chudák. A opravovat motor po 200000 km? To u Jeepu se ti opravdu nestane. Je super. Já zase miluji Japonce. 3,5 V6.

    • Výrobce LPG systému je Landi Renzo (Itálie) – kvalitní systém, ale háklivý na kvalitu LPG. Chce to v ČR tantovat pouze Kralupol a pak jezdíš jako fík a za pusinku

  3. Je mě jedno kolik to žere chci svézt.A v týhle kraksně to se urcitě nebude možné ať má motor jaký chce.

  4. To je správná cesta, žádné elektro auta s předraženou baterií ale plyn! Představte si autobazar s jetým elektro autem za cenu 30tis ale baterka bude stát 300tis:-) To je přeci blbost, nikdo to nechce!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: