Vlákno názorů k článku Zvýšit dálniční limit na 150 km/h? Nemáte na to ani disciplínu, ani odpovídající automobily, argumentují české instituce od Petr S. - Nesouhlasím se zvýšením limitu. Naopak souhlasím, že na...

Petr S. (neregistrovaný)
Nesouhlasím se zvýšením limitu. Naopak souhlasím, že na to nejsou silnice ani disciplína. Když mi to kamion se svou 80-90 hodí 20 m přede mnou do levýho a já pojedu 130, bude to pro mě citelně jiná situace, než kdybych měl 150. Na 150 by dálnice minimálně musely mít po celé délce aspoň 3 pruhy v každým směru a nejspíš rovněž po celé délce též zákaz předjíždění pro náklaďáky. Takže to momentálně nemá smysl už z tohohle důvodu. nemluvě o tom, co se bude dít, když pár 150-kařů za sebou se přiblíží k nějakýmu levoproudaři se stovkou na tachometru.
Michal Mašek (neregistrovaný)
> Pokud je pro někoho problém rozdíl v rychlosti 70 km/h, nemá na silnicích co pohledávat. Když jsem byl s novým řidičském asi tak potřetí na dálnici, poprvé ve větším provozu, měl jsem s tím obrovský problémy. Vždycky jsem čekal na velkou díru a dlouho se odhodlaval přejet do levého a předjet kamion. Je fakt že lidi tam jeli těch 140 už tehdy. Protože jsem v tom levým samozřejmě musel tu chvíli jet zhruba tak rychle, jako ostatní. A 130 to rozhodně nebylo.
Petr Z. (neregistrovaný)
Na německé 2+2 pruhové dálnici se běžně pohybuji 180 - 200 km/h za průměrné intenzity provozu a nic nebezpečného se neděje. Kolikrát je tam i 50% aut s českými značkami, nejsem nejrychlejší ani nejpomalejší. Stejnými rychlostmi se tam jezdilo i v devadesátých letech s auty vyrobenými v osmdesátkách. Snižování rychlosti je agenda rudozelených bezmozků a těch, co si slušné auto nemohou dovolit, bezpečnost je jen zástěrka a obava policie o moc a prachy.