Martin (neregistrovaný)
Úplně by stačilo, kdyby se při zvednutí rychlosti na 150 km/h policajti chovali "stejně" jako dneska. Dneska je jim jedno, když někdo jede do 150, čapnou jen rychlejší. Nic by se nezměnilo, jen bysme vlastně nic neporušovali.
Petr S. (neregistrovaný)
No, kolikrát mi to připadá, že čím novější auto, tím víc na štíru s blinkrama, i se svícením. Kdo jezdí často, ví, co to je, když před ním jede třeba v dešti nebo pod zataženou oblohou šedivák/čerňák se zhasnutým zadkem. Já sám bych nedovolil jízdu za takovejch podmínek. Nemluvě o tom, že přední světla některých mi připadají už zbytečně agresivní. Ještě nedejbože aby zběsile blikala jako některý pitomý cyklistický lucerničky.
Petr S. (neregistrovaný)
Nesouhlasím se zvýšením limitu. Naopak souhlasím, že na to nejsou silnice ani disciplína. Když mi to kamion se svou 80-90 hodí 20 m přede mnou do levýho a já pojedu 130, bude to pro mě citelně jiná situace, než kdybych měl 150. Na 150 by dálnice minimálně musely mít po celé délce aspoň 3 pruhy v každým směru a nejspíš rovněž po celé délce též zákaz předjíždění pro náklaďáky. Takže to momentálně nemá smysl už z tohohle důvodu. nemluvě o tom, co se bude dít, když pár 150-kařů za sebou se přiblíží k nějakýmu levoproudaři se stovkou na tachometru.
Michal Mašek (neregistrovaný)
> Pokud je pro někoho problém rozdíl v rychlosti 70 km/h, nemá na silnicích co pohledávat. Když jsem byl s novým řidičském asi tak potřetí na dálnici, poprvé ve větším provozu, měl jsem s tím obrovský problémy. Vždycky jsem čekal na velkou díru a dlouho se odhodlaval přejet do levého a předjet kamion. Je fakt že lidi tam jeli těch 140 už tehdy. Protože jsem v tom levým samozřejmě musel tu chvíli jet zhruba tak rychle, jako ostatní. A 130 to rozhodně nebylo.
Petr Z. (neregistrovaný)
Na německé 2+2 pruhové dálnici se běžně pohybuji 180 - 200 km/h za průměrné intenzity provozu a nic nebezpečného se neděje. Kolikrát je tam i 50% aut s českými značkami, nejsem nejrychlejší ani nejpomalejší. Stejnými rychlostmi se tam jezdilo i v devadesátých letech s auty vyrobenými v osmdesátkách. Snižování rychlosti je agenda rudozelených bezmozků a těch, co si slušné auto nemohou dovolit, bezpečnost je jen zástěrka a obava policie o moc a prachy.
Julius (neregistrovaný)
Většina jich ale jezdí 120. Občas se přes Německo pracovně přesouvám (pouze dálnice od hranic k hranicím) a zpravidla jsem mezi nejrychlejšími. Je pravda, že rozestupy se tam dodržují obrovské a za těch 650km jízdy se mi většinou nestane, že by mi to někdo poslal před čumák. Ale blinkry jim jdou ještě hůř, než nám. :D
Julius (neregistrovaný)
Na prázdné dálnici jezdím běžně 150, v Německu 160-180. Fábie s rychlostí v TP 194 km/h. Stačí koukat kolem sebe a když je provoz, zpomalit (klidně pod těch magických 130). Že na to nejsou auta je čirý nesmysl.
MARTIN (neregistrovaný)
dalnice na tu rychlost nejsou stavene, a je husty provoz, prodlouzi se brzdna draha, zvysi zhorsi se nasledky nehod rozhodujici je hustota provozu, kamiony 90, predjizdi je osobak, 130, a zezadu se pririti nekdo 150? na dvoupruhu a kolik tripruhu je na D1?, pak dvoupruh, a ten provoz tak kolik by byla uspora kdyz 150 jen na trojpruhu? a na dvojpruhu je husty provoz a nizsi rychlost... honi jen politicke body za me ne jestli je prumerne stari aut v EU, 10 let u nas 15, a na vychode Pl, Hu a balkane nejste vic tak prumer ve starych zemich je tak 6-8 let? takze nove, navic bavoraky, mercedesy audi, a ne ty nase trihrnky
MARTIN (neregistrovaný)
a co ty elektromobily, maji jen o neco vyssi rychlost a zere to proud z baterky, no ono benzin a naftu taky, kdyby stal benzin a nafta pres 40 kc rikejme tomu ekologicka a bezpecnostni a rychlostni dan tak sposta lidi jezdi max 120, a mene protoze potom ty motory zerou o mnoho vi
Ivanka082 (neregistrovaný)
To je snad jasné že chceme jezdit rychleji ne? Od čeho se asi jinak ta rekonstrukce dělala? Abychom za rok nebo dva dokonce snižovali maximální povolenou rychlost? Stejně tak všichni jezdí jako dobytci a můj chlap taky. Několikrát do roka musí objednávat https://www.cbdily.cz originální díly Škoda aby to tu dálnici zvládlo.
Hans (neregistrovaný)
Lidí si myslí, že když se na hlavních tratích jezdí až 160km za hodinu, že by se mohlo stejně jezdit i na dálnici. Vážení, to je těžký OMYL!!! Zatím co na dálnici se jezdí na eozhled, na každé trati jede strojvedoucí NA SIGNÁL!!! To znamená, že když chcete na dálnicích jezdit 160, musí se všechny pruhy oddělit svodidly a co 1 km uzavřít závorou se signálem! A pokud by byl příslušný úsek volný, otevřel by se řídící tento úsek s povolenou rychlostí 160. Samozřejmě by musel počítat s tím, že po 1 km bude zase stat u závory, a čekat, až mu signál dovolí vjezd!!! Pro vaši představu to asi takhle funguje na železnici! Takže vážení řídící, uvědomte si, co vlastně chcete!!! Jet na rozhled 90, nebo na každém kilometru čekat u semaforu na zelenou, která vám umožní jet těch 160??!!
Jára (neregistrovaný)
Podle mě by 150km/h rozhodně prospělo bezpečnosti. Takhle musí řidič současně řídit a současně sledovat kde jsou sůvičky a pokud Waze oznámí přítomnost, tak musí brzdit bez zjevných důvodů v provozu a někdo to do něj může napálit. Já bych asi trvale nejezdil 150, auto jede nejlépe asi při 140. Ale jízda by byla rozhodně pro řidiče klidnější. Proto mají v Německu nejmenší počet nehod, protože řidiči věnují více pozornosti okolnímu provoz a nikoliv zírají na ne až tak podstatný údaj ručičky.
LOL (neregistrovaný)
Sám jezdím rozhodně rychleji než 130, ale i tak nesouhlasím. Problém nejsou auta, problém jsou řidiči, drtivá většina nezvládá ani těch 130km/h. Nemají odhad, neumí ta auta ovládat, dokonce neumí jezdit ani po třípruhé dálnici. O tom, že nedávají pozor a nekoukají do zrcátek asi psát nemusím. Kolikrát jsem zažil, že jsem doplachtil za nějakého levobočka, a ten mě zaregistroval až když jsem byl za ním pár desítek metrů - pak následuje většinou zběsilá reakce volantem. Předjížděči, co se nejprve zpoza kamionu nacpou do levého (samozřejmě bez blinkru), a teprve pak šlapou na plyn a akcelerují z osmdesátky se zásadně nedívají do zrcátka, a i kdyby jo, tak to tam stejně pošlou, protože nechápou, že auto jedoucí 160 je dojede během pár sekund. Já s takovými řidiči počítám, ale docela pochybuju, že nějaké nevyježděné ucho bude předvídat podobně.
Martin (neregistrovaný)
Toto je ale chyba autoškol. Tam to mají naučit. Jenže je jen naučí předpisy a kroutil volantem. Jestli má žák vozidlo plně pod kontrolou a zvládne bezpečně i jizdu 130km/h nikoho moc netrápí. Minimálně bych ztrojnásobil počet odjetých hodin v autoškole a cena cca 40tis, aby na to nedosáhl každý poloblb. Silnice se vyprázdní a jezdit se bude opět fajn.
Jiří (neregistrovaný)
Ok, nechte maximální 130, ale zvyšte minimální pro osobní vozy. Třeba na 110. Nepřijde mi normální, aby osobák na dálnici omezoval kamióny pomalou rychlostí. To je mnohem nebezpečnější než když někdo rychlost překračuje
orxprtnqmt (neregistrovaný)
Zvýšit dálniční limit na 150 km/h? Nemáte na to ani disciplínu, ani odpovídající automobily, argumentují české instituce - Autobible.cz aorxprtnqmt [url=http://www.geuhu984945674ftex688zmqqif3836ts.org/]uorxprtnqmt[/url] orxprtnqmt http://www.geuhu984945674ftex688zmqqif3836ts.org/
Martin (neregistrovaný)
To jsou keci, že je mi z toho špatně. Za doby Škoda 120, Trabant, Wartburg se jezdilo 130km/h. Dnešní 15 let stará auta jsou na tom hůře než výše zmíněné? To asi těžko, takže se jedná jen o alibismus. A nedisciplinovaní řidiči? Jen proto, že je dnes běžné jedit na silnicích mimo obec 100-110km a na dálnici 140-150km/h jsme nedisciplinovaní? Úroveň vozidel je jinde než před 30 lety. A nehody vznikají hlavně kvůli těm co jezdí jen 70-80km/h a tím úmyslně zpomalují dopravu.