Největší SUV v evropské nabídce značky Hyundai se v Ženevě představuje ve čtvrté generaci, označené kódem TM. Evropa nicméně pro tento model není primárním odbytištěm. V USA prodal Hyundai jen v roce 2017 přes 133 000 kusů Santa Fe, které loni logicky už bylo výběhovým modelem.
Nová generace Hyundai Santa Fe výrazně narostla. Na délku měří 4770 mm, na šířku 1890 mm, na výšku 1680 mm a rozvor náprav dosahuje hodnoty 2765 mm. Oproti odcházející generaci je Hyundai Santa Fe 2018 o 70 mm delší, o 10 mm širší a má o 65 mm delší rozvor náprav. Pouze výška zůstala nezměněna.
Doporučujeme Škoda Kodiaq vs. Hyundai Santa Fe: Zatopí korejská novinka českému bestselleru? Asi ne
Na našem trhu budou na výběr čtyři motorizace. Základem bude dvoulitrový vznětový čtyřválec R 2.0, naladěný na 110 kW (150 k) nebo 134 kW (182 k). Ještě silnější alternativu představuje diesel 2,2 l, který nabízí 144 kW (197 k) a 436 Nm. Tento motor známe ze současné generace. Jedinou zážehovou jednotkou v nabídce zůstane atmosférický čtyřválec 2.4 GDI s parametry 136 kW (185 k) a 241 Nm. Nové Santa Fe se bude vyrábět také s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, ale ten se v EU prodávat nebude.
Automatická převodovka bude dostupná ke všem motorům (pro zážehovou jednotku je standardem). V případě dieselů Hyundai nabídne nový osmistupňový automat, benzinové provedení má skříň šestistupňovou. U dieselů si zákazníci budou moci vybrat mezi předokolkou a pohonem všech kol, benzinové Santa Fe bude vždy čtyřkolka. Novinkou v paletě asistenčních systémů je systém upozornění na osoby nacházející se ve druhé řadě sedadel, abyste je tam nezapomněli (Rear Occupant Alert).
Spoustu dalších informací o novém Hyundai Santa Fe 2018 naleznete v podrobném press kitu: