Také nová generace Audi A6 se podrobněji představila už před autosalonem, ale stejně je to pro automobilku důležitá událost a nový model přilákal v Ženevě hodně pozornosti. Na první pohled vypadá důstojně a dynamicky. Při bližším zkoumání jsme ale odhalili komický laciný detail. Falešné zaslepené koncovky výfuku na verzi 50 TDI působí skoro až trapně. Nejnovější Audi A6 naštěstí nabízí spoustu důvodů, proč mu tenhle lapsus odpustit. Hlavně technických.
Osmá generace Audi A6 měří na délku 4939 mm, široká je 1886 mm a vysoká 1457 mm. Je tedy o 7 mm delší, šířka se zvětšila o 12 mm a výška naopak o 2 mm klesla. Vrcholná verze dostane HD Matrix LED přední světla využívají pět diodových linek coby denní svícení. Na výběr bude 14 odstínů karoserie, přičemž sedm je nových. Nabídka disků zahrnuje velikost až 21 palců s pneumatikami o rozměru 255/35.
Doporučujeme test ojetiny Audi A6 gen. C6 (typ 4F) má silné stránky, ale i nemálo rizik
Zájemci o benzinovou verzi si nemohou vybírat. Pro ně je připraven šestiválec 3.0 TFSI, naladěný na 250 kW (340 k) a 500 Nm. Toto provedení zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,1 s a zvládne maximálně 250 km/h, protože ho dál nepustí omezovač. Podobné dynamické parametry nabídne dieselový šestiválec 3.0 TDI s parametry 210 kW (286 k) a 620 Nm. U něj automobilka slibuje spotřebu 5,5 až 5,8 l/100 km.
Sáhnout budete moci také po slabší verzi naftového šestiválce (45 TDI) naladěné na 170 kW (231 k) a 500 Nm. Základem pak bude čtyřválec 40 TDI (150 kW/204 k a 400 Nm). Všechny motorizace jsou částečně hybridní – motor je doplněn o malý generátor, sloužící zároveň jako startér. Díky tomu může nová A6 jet pouze setrvačností v rychlostech 55 až 160 km/h, respektive umí vypnout motor při zastavování už při rychlosti 22 km/h. Toto řešení má ušetřit až 0,7 litru paliva na 100 km.
Veškeré podrobnosti o Audi A6 najdete v už dříve zveřejněném press kitu: