Německá automobilka Mercedes-Benz představila novou generaci kupé a kabrioletu třídy E již před autosalonem. Přesto letos v Ženevě zažívají oba vozy výstavní premiéru. Pod kapotou se ale prozatím nic nemění. Pokud jsou v plánu nějaké dynamičtější verze, například AMG, automobilka si je schovává na později.
Prozatím nejvýkonnější motorizaci, která jde do modelů Mercedes-Benz E Coupé a Cabrio objednat, je přeplňovaný šestiválec ve verzi E400. Může se zdát, že to Mercedes s tím downsizingem a honbou za emisemi trochu přehání. Věříme, že by si případní klienti rádi připlatili nějaké to euro na daních za charakternější agregát s vyššími tabulkovými emisemi CO2.
Všechny prodrobnosti o novém Mercedesu třídy E Coupé a Cabrio jsme již napsali v dřívějších článcích:
Doporučujeme: Mercedes-Benz třídy E Cabriolet udělá jízdu se střechou dole ještě příjemnější
Teď si aspoň připomeňme, že na výběr jsou zatím čtyři motory a to jeden dvoulitrový diesel (to vážně někdo chce pod kapotou stylového luxusního kabrioletu?), dvě verze přeplňovaného čtyřválce na benzin a jeden šestiválec (ten je jen s pohonem všech kol). Na ostřejší verze E43 AMG a hlavně E63 AMG se ještě čeká, pokud tedy vůbec budou.
Kabriolet má samozřejmě tradiční látkovou střechu, se kterou lze manipulovat i za jízdy v rychlosti do 50 km/h. Střecha se složí nebo natáhne za 20 sekund a automobilka upravila uložení střech tak, aby do zavazadlového prostoru zasahovala co nejméně.