Škodovácké odbory KOVO žádají svou automobilku, aby zastavila výrobu. Vyplývá to z jejich prohlášení, které zveřejnily na internetu. „Odborová organizace Odbory KOVO MB, VR, KV u vědomí složité zdravotní situace v České republice, která může tvrdě zasáhnout společnost Škoda Auto a.s. v období skokového nárůstu počtu osob nakažených koronavirem či v karanténě, žádá společnost Škoda Auto a.s. o 14denní volno pro zaměstnance (karanténa) formou překážky v práci na straně zaměstnavatele,“ napsal v něm předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.
Požadavek vzešel už ve čtvrtek 12. března. V pondělí 16. března se Povšík sejde s členem představenstva Škody Bohdanem Wojnarem, informovali odboráři. Na dopoledním jednání by ale podle serveru iDnes.cz měl být i šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Meier. S ním odboráři minulý týden vyjednali zvýšení tarifů i jednorázový bonus 80 tisíc korun pro každého.
Server píše, že odbory mají problém s tím, že v automobilce pracuje na malém prostoru hodně lidí. Shlukují se na montážních linkách, používají společné nářadí a opakovaně sahají na karoserie. Kromě toho jezdí do práce stovky lidí hromadnou dopravou a stravují se v závodních jídelnách. Škoda v celém Česku zaměstnává na 33 tisíc lidí.
Automobilka už má jednoho zaměstnance s prokázanou nákazou koronvariem. Potvrdila to o víkendu. Muž pracující v odděleném skladu náhradních dílů Škoda Parts se zřejmě nakazil v Rakousku. V karanténě je i kolega, který s ním trávil dovolenou. Firma pracoviště dezinfikovala a nařídila zaměstnancům, kteří s mužem přišli do styku, 14denní karanténu.
Škoda by nebyla jedinou automobilkou v Evropě, která kvůli koronaviru dočasně zavřela výrobu. Například Fiat zastavil všechny čtyři fabriky v Itálii. Postupně svou produkci ukončily i další značky v nejpostiženější evropské zemi, například Lamborghini. Také na území Itálie platí Modré zóny během karantény neplatí. Praha to ale ještě o víkendu odmítala">karanténa a to s tvrdšími podmínkami než v Česku. Třeba na nákup může vyrazit jen jeden domácnosti.