Zastavte výrobu, žádají odboráři Škodu. Bojí se šíření koronaviru

16.03.2020
7 nových názorů
Autor: Škoda Auto
  • Mladoboleslavští odboráři vyjednávají s vedením Škody o zastavení výroby na dva týdny

  • Zaměstnanci se obávají toho, že množství lidí ve fabrice se bude virus rychle šířit

  • Škoda už má několik zaměstnanců v karanténě, nákaza byla potvrzena u jednoho pracovníka

Škodovácké odbory KOVO žádají svou automobilku, aby zastavila výrobu. Vyplývá to z jejich prohlášení, které zveřejnily na internetu. „Odborová organizace Odbory KOVO MB, VR, KV u vědomí složité zdravotní situace v České republice, která může tvrdě zasáhnout společnost Škoda Auto a.s. v období skokového nárůstu počtu osob nakažených koronavirem či v karanténě, žádá společnost Škoda Auto a.s. o 14denní volno pro zaměstnance (karanténa) formou překážky v práci na straně zaměstnavatele,“ napsal v něm předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.

Požadavek vzešel už ve čtvrtek 12. března. V pondělí 16. března se Povšík sejde s členem představenstva Škody Bohdanem Wojnarem, informovali odboráři. Na dopoledním jednání by ale podle serveru iDnes.cz měl být i šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Meier. S ním odboráři minulý týden vyjednali zvýšení tarifů i jednorázový bonus 80 tisíc korun pro každého.

Modré zóny během karantény neplatí. Praha to ale ještě o víkendu odmítala
Přečtěte si také:

Modré zóny během karantény neplatí. Praha to ale ještě o víkendu odmítala

Server píše, že odbory mají problém s tím, že v automobilce pracuje na malém prostoru hodně lidí. Shlukují se na montážních linkách, používají společné nářadí a opakovaně sahají na karoserie. Kromě toho jezdí do práce stovky lidí hromadnou dopravou a stravují se v závodních jídelnách. Škoda v celém Česku zaměstnává na 33 tisíc lidí.

Automobilka už má jednoho zaměstnance s prokázanou nákazou koronvariem. Potvrdila to o víkendu. Muž pracující v odděleném skladu náhradních dílů Škoda Parts se zřejmě nakazil v Rakousku. V karanténě je i kolega, který s ním trávil dovolenou. Firma pracoviště dezinfikovala a nařídila zaměstnancům, kteří s mužem přišli do styku, 14denní karanténu.

Zrušené prezentace a dezinfikovaná auta. Koronavirus už ovlivňuje i práci auto novinářů
Přečtěte si také:

Zrušené prezentace a dezinfikovaná auta. Koronavirus už ovlivňuje i práci auto novinářů

Škoda by nebyla jedinou automobilkou v Evropě, která kvůli koronaviru dočasně zavřela výrobu. Například Fiat zastavil všechny čtyři fabriky v Itálii. Postupně svou produkci ukončily i další značky v nejpostiženější evropské zemi, například Lamborghini. Také na území Itálie platí Modré zóny během karantény neplatí. Praha to ale ještě o víkendu odmítala">karanténa a to s tvrdšími podmínkami než v Česku. Třeba na nákup může vyrazit jen jeden domácnosti.

Honza (neregistrovaný)
Ono neni na skodu se zamyslet nad tim ze berou silene mzdy a 80 procent z nich nema ani vyuceni. Co budou delat az je skoda propusti protože vetsina z nich ma uvery a hypoteky na nynejsi plat a kdyz pujdou nekam jinam tak jak asi dopadnou
Jana (neregistrovaný)
No vláda nařídila karanténu ČR, zavřela skoly, požaduje omezit styk s lidma pod pokutou 3000000kc, ale žene lidi do prace kde vedle sebe dělá 40 lidi a v celé firmě je 1500 lidi. Nechápu v čem spočívá význam karantena. Když se nakazi jenom 1% zamestnancu tak to pak teprve bude řetězová reakce. To čemu se říká u nás karantena je jenom poloviční karantena bez úspěšných vysledku.
Petr (neregistrovaný)
Výroba aut může skončit klidně na půl roku. Stejně jde na Evropu krize a nová auta nikdo kupovat nebude. Pro nás méně movité jsou plné autobazary,plné inzertní portály,kolikrát je vidět auto u cesty s papírem na okně "prodám". Aut je tolik,že 1 rok výpadku výroby nevadí. Problém je výroba potravin a zboží denní spotřeby,např. já kupoval nové auto v roce 1975 a to Š100 a potom nový Favorit v roce 1993.Od té doby už jenom ojetiny do 40 tis. kč.Pro drahé energie,potraviny a vše kolem bydlení je nemožné ušetřit na nové auto.Leda,že by spořili ještě minimálně dve senioři v rodině.To nemluvím o blížícím konci spalováků a nutnosti jít časem do elektřiny.Jezdění spalovákem bude postupem doby tak znevýhodněno,že se nebude dát jet ani 1x týdně do Kauflandu.
Renda (neregistrovaný)
To máme chytráku za loňský rok kdy jsem v práci od soboty do soboty a začínal už v neděli. Pojď k nám. Tady Ti ten hřebínek na páse spadne.
Jirka pejsek (neregistrovaný)
Mno,vono když je v autě, které jede po lince najednou až 6 lidí, navíc se průběžně mění během pohybu vozu po lince,tak by jeden nemocný během dne dokázal infikovat stovky spolupracovníků. Z kanceláře to těžko posoudite
Karel (neregistrovaný)
Ty jsi asi trošku mimo mísu,ten bonus mají za lonský rok. Ale asi je to jen tvoje závist,že ty ho nemáš.
  • Našli jste v článku chybu?