Nejnovější Mercedes-Maybach S automobilka poprvé ukázala minulý rok na podzim. Maximálně luxusní sedan prodloužený o dalších 18 cm oproti třídě S s delším rozvorem náprav zaujme svým vzhledem, stejně jako prvotřídním a mimořádně prostorným interiérem. Dnes už také víme, co přesně nabídne pod kapotou a kolik si Mercedes bude za vrchol své nabídky účtovat.
Zákazníci mohou volit mezi „levnější“ osmiválcovou variantou Maybach S 580 4Matic a očekávaným dvanáctiválcem Maybach S 680 4Matic. V jeho případě jde stále o šestilitrový motor s kódovým označením M279, který ale oproti minulé generaci ze svých parametrů trochu ubral. Zatímco starý Maybach S 650 disponoval výkonem 463 kW (630 k) a točivým momentem rovných 1000 Nm, novinka je naladěná na 450 kW (612 k) a 900 Nm. Sprint na 100 km/h ovšem zvládne za 4,5 s (dříve to bylo o 0,2 s více), protože vůbec poprvé je tento dvanáctiválec kombinován s pohonem všech kol 4Matic. Nejvyšší rychlost činí obligátních 250 km/h, spotřeba by se měla pohybovat mezi 13,3 až 14,1 l/100 km.
Osmiválcový Maybach S 580 4Matic je poháněn čtyřlitrovým motorem o výkonu 370 kW (503 k) a točivém momentu 700 Nm. Protože jde o mild-hybrid, pomáhá spalovací jednotce ještě malý elektromotor (15 kW, 200 Nm). Stejná motorizace zároveň rozšiřuje nabídku pro „obyčejnou“ třídu S, kde dosud hrál roli vrcholného motoru řadový šestiválec S 500.
Přestože Maybach třídy S překypuje luxusem a opravdu není levný, pořád bude za co připlácet. Například efektní dvoubarevná karoserie. prezentovaná na oficiálních fotkách. představuje příplatek v přepočtu za bezmála 380 tisíc korun. Za zhruba 51 tisíc je k dostání elektrický pohon zadních dveří a téměř 100 tisíc korun stojí dvojice postříbřených skleniček pro zadní cestující. Samozřejmě lze dokupovat také prvky známé z třídy S, jako třeba řízení zadní nápravy nebo světlomety Digital Light.
Základní provedení Mercedes-Maybach S 580 4Matic stojí na německém trhu 164 565 eur, tedy v přepočtu přibližně 4,2 milionu korun. Dvanáctiválcový Maybach S 680 4Matic si Mercedes cení bez příplatků na 217 324 eur (v přepočtu zhruba 5,5 milionu korun). Pro úplnost, třída S vybavená standardním rozvorem a osmiválcovým motorem, který dosud v nabídce chyběl, stojí v Německu 126 366 eur (3,2 milionu korun).