Výrobce luxusních elektromobilů spustil svolávací akci na tisíce svých aut. Problémy dělá banalita za pár korun

01.04.2025
přidejte názor
Lucid
Autor: Tiskový servis Lucid

U elektromobilů se často objevují zejména problémy s elektronickými systémy. Proto také vycházejí ze statistik jako poruchovější auta ve srovnání se stejně starými vozy se spalovacím motorem. Ale někdy „zlobí“ i úplné banality.  

Výrobce luxusních elektromobilů Lucid řeší zdánlivě banální problém, který ale může v konečném důsledku vést až k nehodám, přestože se týká prvku za pár korun. Respektive za pár tisíc. Problémy, kvůli kterým se nakonec pořádá svolávací akce, se týkají obyčejného koberečku. 

Tedy abychom byli úplně přesní, jde o gumovou rohož, kterou výrobce prodával v rámci svého online obchodu i u svých prodejců. Šlo o rohož určenou pro provoz za špatného počasí, kterou při čištění stačí z auta vyndat, opláchnout a nechat uschnout. Sada těchto rohoží stojí v Americe 250 dolarů a na výběr je několik barevných variant. 

Může způsobit zaseknutý pedál

Už loni se objevily stížnosti od zákazníků, že se u auta zasekl plynový pedál. Inženýři to údajně řešili, ale nebyli schopní problematickou situaci nasimulovat. Nakonec se ukázalo, že chyba nebyla přímo v autě, ale právě v této gumové rohoži, kterou dodávala společnost Visscher-Caravelle Group. 

Výrobce totiž jaksi zapomněl udělat na gumové koberečky otvory pro kotvy, které pak koberečky drží, aby se neposouvaly pod pedály. No a přesně to se teď u vozů Lucid dělo. Stížností postupně dorazilo od zákazníků více a vše nakonec vyústilo ve svolávací akci na zhruba pět tisíc vozů. 

Vyplatí se elektromobil proti běžnému autu? Ano, musíte s ním ale jezdit až 10 let
Přečtěte si také:

Vyplatí se elektromobil proti běžnému autu? Ano, musíte s ním ale jezdit až 10 let

Lucid zákazníky vyzývá, aby tuhle gumu dali z podlahy na místě řidiče pryč a zákazníkům vrátí peníze. Nová rohož už má otvor na kotvu tak, aby se pod pedály nehýbala, nicméně problém je v tom, že některá auta amerického výrobce vůbec nemají kotvy, takže není na co koberečky uchytit. 

Lucid určitě není první automobilka, která by něco takové řešila. V minulosti stejné potíže postihly dokonce i Toyotu. Ale to už je mnoho let zpátky. A někteří z vás si určitě vzpomenou, že tohle se u hodně starých aut dělo úplně běžně. Jenže je rozdíl, když se vám zasekne pedál u starého zážehového motoru a u elektromobilu s výkonem tisíc koní, který je schopný pod plným plynem akcelerovat raketovou rychlostí. 

Tyhle zdánlivé banality už mají tradiční automobilky po všech těch letech vývoje vyřešené. Různé elektrické start-upy sice mnohdy dokážou nabídnout super technologie, ale obyčejné automobilové řemeslo se musí ještě učit. 

Zdroj: Autoevolution

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?