J (neregistrovaný)
Kde mohu sehnat 1kWh u tarifu D27d za uvedenou cenu za 1,4 Kč ? Prosím o CELKOVOU cenu, ne o cenu silové energie... Pokud vezmu nejlevnějšího aktálního dodavatele a spočítám všechny poplatky (jistič, OZE, daň, distribuci + silovku) tak se dostanu na cenu 2,16 kWh a to jen v NT. (A ten je 8 hodin, navíc nemusí být souvislých 8 hodin v kuse a i kdyby náhodou bylo, je diskutabilní, že za 8 h dobiju v domácích podmínkách baterii celou). O tom, že ve VT je cena 4,78 Kč autor taktně pomlčel... Tedy výpočet v článku je o ničem a skutečný výpočet návratnost elektromobilu posouvá daleko za jeho životnost...
Jan Markovič (neregistrovaný)
Dobrý den, podívejte se třeba na přehled sazeb (https://www.kurzy.cz/elektrina/d27d) nebo googlujte. U některých dodavatelů je cena za NT i VT stejná. Cenu 1,4 jsem bral jako průměr. Máte jistě pravdu, že je potřeba cenu navýšit o další položky, ale na druhou stranu pak z elektřiny netankujete jen elektromobil, ale celou firmu / domácnost (tam je ještě potřeba připočíst DPH). Jak je uvedeno v článku, jde o příklad, ve kterém je obrovské množství proměnných a k přesné návratnosti se není možné dobrat. Jeden vám řekne, že nebude nabíjet doma, ale jen za paušál ČEZ, druhý řekne, že venku bude nabíjet jen u Lidlu zdarma, třetí zase jen doma a ušetří za ČEZ, atd atd atd. Troufám si tvrdit, že i výsledky elektromobilů v našem výpočtu jsou pro elektrická auta tristní.
Jan (neregistrovaný)
Přesněji toto porovnání platí pro aktuální stav. Jak se bude vyvíjet cena elektřiny za 3-5-10 let nevíme, jen tušíme, že dolů určitě nepůjde. Jak se bude vyvíjet její zdanění pokud by počet aut na baterky převládl nad spalováky také nevíme, ale tušíme. A to, že za 10 let si bude muset koupit bateriový fanda novou sadu baterek je také velmi pravděpodobné. Já ze spalovákem ještě něco najedu na původní motor.
J (neregistrovaný)
Dobrý den, ty ceny z kurzy.cz ukazují jen cenu silovky. (Není započítána distribuce) Srovnavač na http://www.eru.cz/cs/srovnani-nabidek-elektriny to počítá objektivně a dopočítá i ty další platby. Po zadání hodnot pak podívejte na záložku "Detail výpočtu ceny" - je tam rozpad cen. Ano, při ceně 2,16 Kč - nejnižší dosažitelná cena na trhu nyní v D27d - opravdu není rozdíl velký. Ale v reálu této ceny není možné dosáhnout - protože ji máte jen 8 hodin denně a ten odběrový diagram nebude spojitý v kuse a příkon pro počítaný jistič 3x25A neumožní plné dobití vybité baterie. Ale souhlasím, těch proměnných je tam hodně - možná by to chtělo napsat opačně :) - komu a za jakých přesně definovaných podmínek se EV vyplatí. (Což by asi bylo trochu (opět) tristní psaní) Nicméně, článek jinak dobrý a děkuji za reakci od autora. Hezký den J. Matějka
Radog (neregistrovaný)
Velmi sofistikovaný a uhlazený názor, že nemá cenu kupovat auto, které se nevyplatí finančně je logická blbost. Zatím se mi ještě žádné auto, které jsem vlastnil finančně nevyplatilo. To by to auto totiž muselo vydělávat a osobní automobil - prostě nevydělává. Někdy mám pocit, že o něco v životě přicházím, když jezdím VW Foxem. Mám pocit, že potřebuji něco většího a pohodlnějšího. Pak tedy dám na váhu to, že Fox uveze mě, manželku a našeho psa, moji baskytaru s aparaturou, dokonce se do něj vejde i několik párů lyží na zadních sedačkách a jsem s ním schopen dojet z Krkonoš až do Martina. Potřebuji nové větší luxusnější auto? Zřejmě ne. „Vyplatilo by se mi?“ Určitě ne. Mnoha redaktorům nedochází, že elektromobil má jiné kvality, něž klasické spalováky a tyto kvality působí na kupce (ne na mě) tak moc, že jsou ochotni si je pořídit i za větší cenu. Snad si nemyslíte, že člověk co dá milion za auto bude řešit návratnost investice? To jste tak naivní? To doopravdy nevíte, jak svět funguje? Porovnáváte jablka a hrušky. Rostou na stromech? Je to ovoce? Tak pojďme si udělat porovnání. Např. zkusme porovnat jízdní vlastnosti elektrické Kony a té spalovací... jak se to vyplatí? Je to přece sakra rozdíl. Nebo pojďme si říct, jak moc si kupující elektromobilu cení, že jeho auto nesmrdí kouřem, olejem a benzínem? Vyplatí se mu to? Ocení majitel auta to, že nemusí jezdit na čerpací stanici? Vyplatí se při řízení mít manuální převodovku, nebo se víc vyplatí elektrická jednopedálovka? Na závěr slovní úloha pro autobible. Kupec má v kapse půl milionu a jde si koupit elektrické Citigo. Bude řešit cenu za km? Odpověď: A) nebude, protože uživí i klasické Citigo B) je tak chudý, že to musí řešit a to i přesto, že má v kapse půl milionu
Jan (neregistrovaný)
To porovnání má logiku, protože tušíme, že auta na baterky nám budou vnucována a spalovákům omezován vjezd do měst a další restrikce. Neřesí se fandové co dají za Teslu x milionů, ale běžný retail, který za nedlouho nebude mít na výběr. Mám-li v kapse půl melounu ještě to neznamená, že jej radostně utratím za takový krám jako je Citigo. Klidně si koupím tříhrnek Toyota a za zbytek si pořídit nové vybavení bytu.
moje jméno (neregistrovaný)
C) Je hloupý, jelikož si myslí, že ho čeká megaúspora při hrkání do Kauflandu. Rozdíl ceny za palivo (+ nižší náklady na údržbu) se mu reálně nikdy při hrkání nevrátí. Při tomto nájezdu není vůz vhodný na cokoliv jiného než právě na to "pohrkávání" a pokud by to mělo být na jakékoliv jiné použití, je nákup podobného vozu za půl mega ze všech stran úhlu pohledu jen naprostý nesmysl.
Milan Smutný (neregistrovaný)
V Německu nyní na dálničních nabíječích zvedli cenu 1 kWh elektřiny pro elektromobily na 0,79 eura (21 Kč). To je u běžného elektroauata náklad cca 5-6 Kč na 1 km jízdy. Když u nás běžný majitel elektroauta chce natankovat proud bez nějaké paušální smlouvy, zaplatí 13 Kč za 1 kWh. Cena elektřiny v ČR se tvoří v Německu, kde v roce 2022 zastaví zbylé jaderné elektrárny, v roce 2038 uhelné. Němci a jiní západoevropané sázejí na OZE a na paroplynové elektrárny. A také na dovoz. Takže všichni v EU kvůli antiuhlíkové ideologii víme, že cena elektřiny prudce vzroste. Málo se komunikuje fakt, že rychlé, natož superrychlé nabíjení baterii ničí. Takže představa, že mi takové auto vydrží 10 let, aby bylo - na základě tvrzení o nízké ceně elektřiny - rentabilní, je nereálná. Proč Škoda dává záruku 8 let a proč po pěti letech cena ojetých elektroaut v USA klesne o 75 %? Protože baterka je polovina ceny vozu. Drtivá většina českých lidí potřebuje auto jako dopravní prostředek, nikoli pojízdnou on-line komunikační kancelář. Ročně si nové vozy v ČR koupí jen cca 50 tisíc fyzických osob (ostatní jsou právnické osoby), ale zobchoduje se na 700 tisíc ojetin. Proto je podíl elektroaut na ČR trhu naprosto zanedbatelný. 10. ledna jsem na tomhle serveru zveřejnil komentář, proč může mít celá elektromobilita a ekologická hysterie v EU drtivý dopad na ekonomiky a společnost všech zemí i soudružnost Unie.
Milan Smutný (neregistrovaný)
Pro Jana Markoviče: E.ON Energie magazín hybrid.cz. E.ON od letošního ledna plošně zdražil nabíjení. Ceny se podle rychlosti a dalších parametrů pohybují od 3 do 13 korun za kWh. Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ionity-nabijeni-elektromobil.A200117_103815_automoto_fdv Pro Martina: https://autobible.euro.cz/komentar-direktivni-zelena-politika-eu-hrozi-vyvolat-hospodarsky-kolaps-jde-o-vic-nez-jen-o-elektroauta/ mi.smutny@quick.cz
Milan Smutný (neregistrovaný)
Pro Jan Markovič_ Viz: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ionity-nabijeni-elektromobil.A200117_103815_automoto_fdv Pro Martina: https://autobible.euro.cz/komentar-direktivni-zelena-politika-eu-hrozi-vyvolat-hospodarsky-kolaps-jde-o-vic-nez-jen-o-elektroauta/ Zdraví: email: mi.smutny@quick.cz
František (neregistrovaný)
Já si myslím, že je úloha elektromobilů hlavně v ekologii. Elektromobily jsou mnohem ekologičtější a doufám, že se jednou dočkám toho, že naftová a benzínová auta úplně nahradí :-) . Já sám bych si ho chtěl v dohledné době koupit. Není pro mě problém kupní cena, ale spíš provozní věci. Sice už jsem si našel domácí nabíjecí stanice na https://protech-e.cz/nabijeci-reseni/domaci/ , ale to zdaleka není všechno, co bude potřeba :-) .
jirka (neregistrovaný)
musíte mít takový elektromobil který doma nabijete objedete republiku přijedete domu dojedete si 5x nakoupit a pak ho v klidu zase dobijete a ne mít zmetek který ujede 120 km.