Vlákno názorů k článku Vyplatí se elektromobil proti běžnému autu? Ano, musíte s ním ale jezdit až 10 let od J - Kde mohu sehnat 1kWh u tarifu D27d za...

J (neregistrovaný)
Kde mohu sehnat 1kWh u tarifu D27d za uvedenou cenu za 1,4 Kč ? Prosím o CELKOVOU cenu, ne o cenu silové energie... Pokud vezmu nejlevnějšího aktálního dodavatele a spočítám všechny poplatky (jistič, OZE, daň, distribuci + silovku) tak se dostanu na cenu 2,16 kWh a to jen v NT. (A ten je 8 hodin, navíc nemusí být souvislých 8 hodin v kuse a i kdyby náhodou bylo, je diskutabilní, že za 8 h dobiju v domácích podmínkách baterii celou). O tom, že ve VT je cena 4,78 Kč autor taktně pomlčel... Tedy výpočet v článku je o ničem a skutečný výpočet návratnost elektromobilu posouvá daleko za jeho životnost...
Jan Markovič (neregistrovaný)
Dobrý den, podívejte se třeba na přehled sazeb (https://www.kurzy.cz/elektrina/d27d) nebo googlujte. U některých dodavatelů je cena za NT i VT stejná. Cenu 1,4 jsem bral jako průměr. Máte jistě pravdu, že je potřeba cenu navýšit o další položky, ale na druhou stranu pak z elektřiny netankujete jen elektromobil, ale celou firmu / domácnost (tam je ještě potřeba připočíst DPH). Jak je uvedeno v článku, jde o příklad, ve kterém je obrovské množství proměnných a k přesné návratnosti se není možné dobrat. Jeden vám řekne, že nebude nabíjet doma, ale jen za paušál ČEZ, druhý řekne, že venku bude nabíjet jen u Lidlu zdarma, třetí zase jen doma a ušetří za ČEZ, atd atd atd. Troufám si tvrdit, že i výsledky elektromobilů v našem výpočtu jsou pro elektrická auta tristní.
Jan (neregistrovaný)
Přesněji toto porovnání platí pro aktuální stav. Jak se bude vyvíjet cena elektřiny za 3-5-10 let nevíme, jen tušíme, že dolů určitě nepůjde. Jak se bude vyvíjet její zdanění pokud by počet aut na baterky převládl nad spalováky také nevíme, ale tušíme. A to, že za 10 let si bude muset koupit bateriový fanda novou sadu baterek je také velmi pravděpodobné. Já ze spalovákem ještě něco najedu na původní motor.
Jan Markovič (neregistrovaný)
Ještě dodám, že pakliže by byla cena za proud 2,16 kWh, pak se v našem příkladu, se kterým operuji v článku, vyplatí elektrická Hyundai Kona oproti spalovací za 199 547 km, což není zásadní rozdíl proti původním 194 324 km.